Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] ødelagte gjenger på bremsetrommel. Ny? eller gjenge innsats.


Anbefalte innlegg

Hei, var da uheldig og knakk en bolt når det skulle byttes til sommerdekk.

Fikk ny bolt og skulle dra til med 125nm som Bos sa de gjorde på alle peugeot'ene(Ja, jeg burde brukt moment fra starten av).

Da begynte den nye bolten og svive. Det jeg lurer på da er om jeg kan bruke gjengeinnsats eller noe annet for og fikse det. Eller om jeg må ha nye trommler. 

Så også etter tromler på skruvat, men da kom det opp flere forskjellige typer.

 

Bilen er en Peugeot 306 Automat 2000modell 1.6. 88hk. 

Den har også Abs

 

Hadde vært greit og fikset ganske kjapt da madammen bruker bilen, og det er selvfølgelig ikke lovlig.

Endret av kasamo2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

125nm høres alt for mye ut, vanlig på Peugeot er 80-85nm ?

 

Du kan bruke gjengeinnsats, men innen du har boret, skrudd og sikkert bannet en hel del, samt betalt for en gjengeinnsats og kanskje verktøy for å skru den inn, så kunne du nok spart deg både tid og penger ved å kjøpe en bremsetrommel til et par tre hundrelapper.

 

Gå til nærmeste bildelesjappe, ikke hos B&S, ta med skiltnummeret så får du riktig, de koster vanligvis 200-500,- kroner til Peugeot.

Lenke til kommentar

Ja, syntes 125nm hørtes mye ut. Men fulgte det da de sa det. Gjengene var mulig litt skadet. Men når jeg hadde ca 70-80nm med bolten til vinterfelgen holdt den :/ leste rundt at folk sa det var 85nm og noen sa 100. Skal sjekke når jeg kommer hjem ikveld hva det står angående moment, og om det er gjenger i trommelen eller navet. Har haynes manual hjemme til 306, som jeg ikke tenkte på igår. Har byttet bremsebånd på en 306 for noen år siden. Men husker ikke hvordan det så ut. Bildene ligger trolig på den gamle ødelagte mobilen :/ Ellers så går det alltids og se på bilen imorgen.

Endret av kasamo2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...