Gå til innhold

Klubbleder kjøpte Telenorliga-rettigheter før det var tillatt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OK! Fra ein vanlig gamer som følger litt med på e-sport. Norsk e-sport virker som noe som er totalt amatørmessig og totalt uten kontroll. AMEN

 

Foresten: Kjøpe seg til ein plass i ligaen for 700NOK? Realy, resten av verden må le som de griner. Det er jo ikkje mer ein eit par timers arbeid..

Endret av albions
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synes at det er utrolig mange artikler om rot og surr i de norske ligaene. Mulig det bare er jeg som oppfatter det jeg "vil" da.

Synes bare det virker veldig amatørmessig nesten hver gang jeg leser om norsk e-sport.

La oss ikke sette likhetstegn mellom Telenorligaen og norsk e-sport. Førstnevnte kom inn og forsøkte å profesjonalisere alt sammen, men sistnevnte var nok ikke helt klar for det, på en del områder. Ja, det finnes plenty av historier hvor norske e-sportklubber har oppført seg useriøst, men kanskje Telenorligaen gapte litt for høyt fra starten av.

 

Jeg kan forstå at det for folk som ser dette litt utenifra får inntrykket av at alt av e-sport i Norge er en stor vits. Grunnen til at det kan virke sånn er fordi det er svært mye som skjer, mange er involverte, og Gamer er flinke til å rapportere om det som utspiller seg, på godt og vondt. Sannheten er at interessen for e-sporten i Norge har sprengt i lufta de siste par årene, og jeg er overbevist om at ting vil gro seg til med tiden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg synes at det er utrolig mange artikler om rot og surr i de norske ligaene. Mulig det bare er jeg som oppfatter det jeg "vil" da.

Synes bare det virker veldig amatørmessig nesten hver gang jeg leser om norsk e-sport.

 

Det er vanskelig å gå fra null til proff, stort sett så går veien gjennom amatør.

 

Så er det selvfølgelig et stort fokus på norsk e-sport på Gamer.no (duh) og det gjør at tullball fra andre steder blir litt usynlig. Det er plenty av amatørmessige ting i det store utland også, hvertfall når jeg fulgte med for et par år siden. Så må man også huske på at norsk e-sport er ferskt og de som administrerer har lite erfaring. Hadde norsk e-sport blitt etablert av de virkelig store aktørene i utlandet så hadde saken vært en smule anerledes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Latterlig at det skal være galt i å kjøpe plass ;pppp

 

Det er tydeligvis ikke det mere. Ali kjøpte plass FØR det var tillatt i følge overskriftens 7 ord. Da må man jo spørre seg,,hvem tillot salget? Korrupsjon?

Det var tillatt å overta eierskap for en klubb. Det vil f.eks. med jevne mellomrom skje at en styreleder gir seg og en annen tar over. Navneendringer er også ganske vanlig. Jeg jobbet ikke her på den tiden, men jeg vil anta at det så ut som en helt vanlig klubbendring der penger ikke var involvert. Summene her er også såpass lave at det neppe er grunn til å mistenke korrupsjon :-)

 

Det har versert rykter om dette en stund, men det har ikke foreligget noen form for dokumentasjon på ryktet.

 

Eventuell dokumentasjon som blir sendt inn vil bli vurdert (er det bevis? Er det regelbrudd), skyldsspørsmålet vil bli avklart (ref. § 4-3 om skyld) og - dersom det fortsatt er relevant - reaksjon blir bestemt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...