Gå til innhold

SAMLETEST: Håndholdte støvsugere på batteri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fra teksten om testvinneren (ELECTROLUX ZB3225POW):

 

 

Støvsugeren kommer med et ekstra munnstykke for karmer og lister, men det er synd at det ikke følger med enda flere munnstykker. Denne støvsugeren passer for eksempel ikke til å støvsuge møbler med. Modellen er også en såkalt 2-i-1-modell og den lille håndstøvsugeren ville ha vært enda mer nyttig med sitt eget munnstykke.

 

Jeg har denne støvsugeren (kjøpt på Elkjøp - samme som linkes i Prisguide) og det følger da med ekstra motorisert munnstykke til møbler slik som bildet:

61UDiOGut9L._SL1000_.jpg

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Electrolux sine har jeg relativt dårlig erfaring med holdbarheten på. En bekjent har fått byttet sin tre ganger pga feil, og den vi hadde her i huset begynte etterhvert å stoppe få sekunder etter at den var startet, Den fungerte bare hvis den ble slått av og på gjentatte ganger i rask rekkefølge.

Lenke til kommentar

Sukk. Gamle hardware.no er det ikke mye igjen av lenger. Støvsugere, tannbørster og driller. Sikkert noen som liker den nye trenden, men ikke jeg.

 

OK, dette var dråpen som fikk begeret til å renne over.. Sier opp Ekstra abonnement i dag! gidder ikke å sponse dette greiene her :-(

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Her har dere utelatt et veldig viktig punkt når det gjelder støvsugere som går på batteri. Noe som kan forsvare en høy pris er nemlig muligheten til å bytte batteri når det en gang i fremtiden ikke klarer mer. Jeg hadde for noen år siden en Electrolux støvsuger, noe ala den som er i testen her, men denne måtte jeg bare hive etter kun 2-3 år. Da var batteriet helt ferdig. Støvsugeren fungerte helt topp, og kunne vært brukt i mange flere år hadde batteriet var mulig å bytte. Slike produkter har ikke livets rett!

Derfor gikk jeg til innkjøp av en Dyson. Her er det mulig å bytte batteri. Dermed slipper man å kjøpe ny støvsuger hver gang batteriet tar kvelden!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her har dere utelatt et veldig viktig punkt når det gjelder støvsugere som går på batteri. Noe som kan forsvare en høy pris er nemlig muligheten til å bytte batteri når det en gang i fremtiden ikke klarer mer. Jeg hadde for noen år siden en Electrolux støvsuger, noe ala den som er i testen her, men denne måtte jeg bare hive etter kun 2-3 år. Da var batteriet helt ferdig. Støvsugeren fungerte helt topp, og kunne vært brukt i mange flere år hadde batteriet var mulig å bytte. Slike produkter har ikke livets rett!

Derfor gikk jeg til innkjøp av en Dyson. Her er det mulig å bytte batteri. Dermed slipper man å kjøpe ny støvsuger hver gang batteriet tar kvelden!

Du kunne ha reklamert på den støvsugeren du kastet. Endret av Kron
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Folk som klager på at tek.no ikke er HW.no lenger, må vel nesten ha ligget i koma et par år nå eller? :p

 

Denne testen passet uansett helt topp for meg akkurat nå. Har vurdert å kjøpe noe slikt, og det har vært noen tilbud på Dyson modeller i det siste. Men til tross for skyhøy pris har jeg ikke sett noe særlig av fornøyde bruker erfaringer med disse..

 

Børste-rense funksjonen på testvinneren gjorde at jeg gikk for den. Som Norges Energi kunde fikk jeg 20% rabatt hos Lefdal, så prisen ble ganske hyggelig også. :)

 

Edit: Det fulgte med ekstra børste munnstykke til å montere på den håndholdte ja. :)

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Alle bør merke seg at Electrolux hever seg over norsk lov og ikke respekterer forbrukerkjøpsloven. Jeg siterer fra forbrukerkjøpsloven: "Den absolutte reklamasjonsfristen er i utgangspunktet 2 år etter at kjøperen overtok tingen, men den er forlenget til 5 år for ting som er ment å vare ”vesentlig lengre” enn 2 år. Det vil si at hvis en ting er ment å vare i 3-4 år, så gjelder 5 års fristen." Både jeg selv og flere andre som har kjøpt Ergorapido har fått merke at den ikke holder mer enn 2-3 år før den er moden for søppelkassa. Reklamasjon avvises med at det er feil bruk eller normal batterislitasje. Kjøp heller fra en seriøs leverandør som respekterer lovverket. ;-)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...