Gå til innhold

Driver til Asus ROG Swift PG279Q


Anbefalte innlegg

Her om dagen kjøpte jeg en Asus ROG SWIFT PG279AQ. Det funket fin tå koble den opp men Windows 10 ser på den kun som en generisk skjerm. Jeg mistenker det er mye av grunnen til at den kun viser 8-bits farvedybde, se skjermbilde under. Jeg finner ikke noen driver til skjermen heller slik jeg har med min Dell U2713HM som er koblet til samme skjermkort. Jeg har et ASUS GeForce GTX 1070 som skal kunne gi 10-bits farvefarvedybde. Noen tips?

 

 

post-1713-0-35601100-1491167131_thumb.jpg

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke helt det jeg håpet på men takk for svar. Bilderwdigering i Photoshop er mye av grunnen til at jeg ville teste ut 10-bits farvedybde.

 

Kjøper jeg et av de skjermkortet som du navngir over så er vel ikke like bra til gaming som feks 1070 så det blir noen overveielser som må gjøres når neste skjermkort skal kjøpes.

Lenke til kommentar

Har en PG279Q selv, men trodde den var 8bit og at du måtte opp på 4K utgaven for å få 10bit panelet? Dvs. xx9Q er 8bit, ...xxAQ 4K 10bit panel. 

 

Edit: TFTPanels sier 8bit http://www.tftcentral.co.uk/reviews/asus_rog_swift_pg279q.htm
 

Panel Technology AU Optronics AHVA
Backlight Technology W-LED
Colour Depth 16.7m (8-bit)
 
Ser også at du skriver PG279Q, men lenker til en PG27AQ. Hva er det egentlig du kjøpte? :-)
Endret av Flippo
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 år senere...
kremt skrev (På 2.4.2017 den 23.31):

Det stemmer at det skal kunne gi 10 bit, men kun i DirectX.

For å bruke dette "profesjonelt" må du nok over på Quadro eller Firepro.

Hadde nok kjøpt et Quadro-kort istedenfor det 1070 eg kjøpte en gang i tiden hvis jeg hadde visst det tidligere. 

Nå ser det ut som Nvidia har åpnet for 10-bits støtte for konsument-serien også (heldigvis). Applikasjonene må bruke OpenGL. https://petapixel.com/2019/07/29/nvidia-unveils-new-studio-driver-with-support-for-10-bit-color-for-creatives/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...