Gå til innhold

Advarsel til Altibox-kunder


Anbefalte innlegg

Altibox har startet å uoppfordret legge pakker til i kundenes abonnement og krever betaling for disse om en ikke selv passer på å melde seg av etterhvert som altibox legger dem til.

 

https://www.nrk.no/rogaland/klagestorm-mot-altibox-etter-ny-tv-pakke-1.13452664

 

Pass derfor på å melde deg av denne om du ikke ønsker pakken og pass godt på i fremtiden slik at du ikke plutselig finner ut at du betaler for evt. andre pakker Altibox måtte finne på å forsøke å snik-innføre på samme måten.

 

Ufattelig at vi her snakker om samme selskap som årlig figurerer høyest på målingene over kundetilfredshet...

Endret av Zork
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Imponerende... "Den som tier samtykker" er en elendig måte å drive mersalg på.

 

Zork: Har du fått nevnte mail? Kan ikke se å ha mottatt tilsvarende selv (kunde av Viken Fiber selv.)

 

Ja, jeg fikk den i går - den havnet i 'promotions'-folderen i gmail så det var bare flaks at jeg fikk den med meg. Ble såpass overrasket/irritert at jeg gjorde et søk på nettet og fant nrk-artikkelen som sier at de hadde fått mailen på onsdag (altså dagen før meg), så jeg tipper de sender det ut puljevis og du vil sikkert få en mail snart (om du ikke finner den i spam/promotions eller lignende).

 

 

Bestilte bare 40/40 internett fra Altibox, uten tv-biten i det hele tatt.   Null stress.

 

Jeg bestilte et grafikkkort fra komplett med null stress også, men det synes ikke å være spesielt relevant for tråden.

Endret av Zork
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser man det, Altibox innrømmer skivebom!

 

"Altibox lytter til kundene

Etter å ha fått tydelige tilbakemeldinger fra kundene endrer Altibox måten det nye sportsinnholdet blir tilgjengelig på.

31. mars 2017

 

Denne uken sendte Altibox ut e-post til et utvalg kunder med nyheten om at de skulle få nye sportskanaler i tv-basispakken sin, og dermed kunne få med seg både Eliteserien og OL. Tanken var å gi tv-kunder full tilgang til et utvidet sportsinnhold kostnadsfritt i to måneder, slik at de kunne prøve det ut i ro og fred hjemme i egen stue. Deretter måtte kundene selv endre abonnementet sitt dersom de ikke ønsket å fortsette. Nå endrer Altibox disse planene.

- Vi handlet etter beste intensjoner, men ser at vi ikke traff denne gangen. Det beklager vi sterkt overfor våre kunder. Derfor gjør vi nå en endring. Kunder som ikke ønsker det nye sportsinnholdet, trenger ikke å foreta seg noe som helst. De som ønsker innholdet fra 1. juni, kan enkelt bestille det selv for 99 kroner per måned, sier administrerende direktør Thomas Skjelbred." (Mer i artikkel: https://www.altibox.no/2017/03/31/altibox-lytter-til-kundene/)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er bra - men skulle jo egentlig bare mangle. 

 

Rart at dette i det hele tatt ble gjort - det er jo åpenbart for enhver at dette er en fryktelig dårlig måte å gjøre det på. 

 

Føles litt ekstra ille fordi altibox alltid har vært et svært bra selskap som jeg alltid har vært fornøyd med - gjør ekstra vondt når de en stoler mest på sparker til deg :)

Endret av Zork
Lenke til kommentar

Nå har jeg hatt en dialog med min lokale ditrubitør av altibox.

Der sier de at alle Eurosport kanlen , også eurosport 1 og N  blir nå batalings kanal .

Det er kanaler man har hatt i grunnpakken i alle år

hvordan ligger det ann i forhold til Eurosport hos de andre distrubitørene ?

 

at jeg forlagte avslag i abonemntsprisen for grunnabonemente fnyste de av

 

da jeg referte til denne :

https://www.nrk.no/kultur/kulturdepartementet_-ol-ma-vaere-gratis-1.12435109

 

så fnyste de også av det

og mente at retigheten ble likevel ivareholdt

Tydeligvis så mner de at det er NRK sin oppgave

Lenke til kommentar

Definitivt noe en bør få klarhet i. 

 

Om det kun er altibox som holder på å kreve ekstra for de eurosport-kanalene som tidligere har vært gratis, så er det helt uakseptabelt.

 

Om det er discovery som nå krever ekstra (slik at det vil skje for andre distributører også) så er det vel omtrent bare som en kan forvente fra den kanten... de gjør lite annet enn å kjøpe opp en mengde rettigheter og gir dem så en elendig dekning for en langt høyere pris...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Europort tilbudet skulle gå ut 31 mai.

jeg som er altibox kunde har forsatt de kanalene uten at jeg har bed om det

jeg har eller ikke funne noe informasjon om hva de foretar seg

 

Er det noe av dere som er bedre infomert ?

jeg akter ikke å betale 99 kr ekstra for kanaler jeg nesten ikke ser på

 

edit :

nå ser jeg at de har endret det til 31 juli

Endret av sinnaelgen
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Altibox har startet å uoppfordret legge pakker til i kundenes abonnement og krever betaling for disse om en ikke selv passer på å melde seg av etterhvert som altibox legger dem til.

 

https://www.nrk.no/rogaland/klagestorm-mot-altibox-etter-ny-tv-pakke-1.13452664

 

Pass derfor på å melde deg av denne om du ikke ønsker pakken og pass godt på i fremtiden slik at du ikke plutselig finner ut at du betaler for evt. andre pakker Altibox måtte finne på å forsøke å snik-innføre på samme måten.

 

Ufattelig at vi her snakker om samme selskap som årlig figurerer høyest på målingene over kundetilfredshet...

Det har vel da kommet inn i organisasjonen noen blåruss,-- som tenker temmelig kortsiktig

Lenke til kommentar

"Produktdirektøren opplyser at det alltid vil komme reaksjoner fra kunder når det gjøres endringer i pakkeløsningene, og at alle tilbakemeldinger tas på alvor."

 

For en løgnaktig dritt. Kundene reagerer på at det prakkes på dem nye produkter med medfølgende høyere pris.

 

I slike tilfeller bør en bedrift pålegges å betale kunden en solid erstatning, for eksempel noen måneder helt gratis. Det skal straffe seg å gjøre feil som går ut over kundene på denne måten. Hvis det svir i lommeboka lærer de kanskje til neste gang. Hvis det ikke skjer noe, vil de nok prøve seg igjen med slikt tull.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...