Gå til innhold

Galaxy S8 får en hyggeligere pris i Norge enn i andre land


Anbefalte innlegg

Trenger tydeligvis ikke se film i dag.En sixpac og denne tråden kommer nok til og bli artig,

sikter da til uvitende fjols som av en eller annen grunn bruker alle slags mobilsaker til og snakke dritt om mobiler de ikke vet mye om.God helg

Sendt fra min elephone s3;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Er forøvrig begynnt å bli lei Samsung, har Samsung tv, men de er treige med Fw oppdatreinger og har du ett par år gammelt tv så driter de i deg, så det blir nok å finne ett nytt merke her og ja.

Og hvilken TV produsent er både raske og støtter lenge? Samsung er vel av de som støtter lengst. Så anbefaler deg å sjekke litt hva du får før du bestemmer deg for noe annet slik at du ikke havner opp med noe sånt som Android til TV eller Firefox OS til TV.

 

 

 

Les deg litt opp på Evolution kit du, så kanskje du skjønner litt floppen til Samsung.

 

Det svarer ikke spørsmålet mitt. Du viser bare til at en oppdateringmulighet Samsung tilbyr. Du har ikke kommet med noen som er bedre. Du er klar over at oppdateringer til TVer generelt slutter etter 1-2 år for alle, ikke sant?

 

Joda, det er elendig i forhold til Windows f.eks, men du må se det i forhold til konkurransen. Ikke noe poeng å bytte ut Samsung TVen din mot en XXXX TV for å få oppdateringer lengre om du faktisk ikke får oppdateringer lengre. Det var poenget mitt. Du kan si at Samsung ikke tilbyr oppdateringer lenge nok så mye du vil, men det hjelper ikke om ingen tilbyr lengre.

Lenke til kommentar

Nå har jeg en kinatelefon selv bl.a. fordi kameraet er bra. Her er overskriften fra da tek.no anmeldte den: "Huawei Mate 8 har et rått mobilkamera pakket inn i en heftig telefon"

 

Du kan ikke kinatelefoner, så hold deg gjerne ute av diskusjoner om dem.

 

Hvordan gjør kirin prosessoren det da? Virker som en fet telefon, hadde de byttet til snapdragon prosessor og litt fetere design. Ville heller valgt xiaomi mi mix da. Der får du både prosessor og design, dessverre ikke kamera. Men man kan ikke få i både pose å sekk, i kina. Sørkorea baby ???

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke påstå at kinamobilene er dårlige, for det er de ikke. Men der de en ganske gode på foto er kameraene ganske så svake på videoopptak. Det er i alle fall min opplevelse med både Xiaomi og Huawei. Da snakker jeg heller ikke om detaljmengde, men flyt. Panorerer man med en Samsung eller iPhone flyter det fint bortover, der LG, Huawei og de fleste andre hakker seg avgårde...

LG er like koreansk som Samsung. iPhone er et modellnavn, Apple er navnet på selskapet. Det burde vel Jeve Stobs vite :p

 

Mange kinesiske telefoner som bruker Snapdragon plus Sony sensor. Jeg ser ikke helt hvordan bildet skal bli så mye dårligere enn en Sony med Sony sensor + Snapdragon. Eller en LG osv. Og når det kommer til flyt i bildet så er jo det hovedsaklig SoC og SW, og mange av dem bruker SD + rimelig stock Android. Så gir ikke mening at de skal være så mye dårligere, og ikke det jeg har fått inntrykk av i faktiske tester. Ikke helt på nivå med Samsung eller Apple, men det er jo og halve prisen da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

 

Jeg skal ikke påstå at kinamobilene er dårlige, for det er de ikke. Men der de en ganske gode på foto er kameraene ganske så svake på videoopptak. Det er i alle fall min opplevelse med både Xiaomi og Huawei. Da snakker jeg heller ikke om detaljmengde, men flyt. Panorerer man med en Samsung eller iPhone flyter det fint bortover, der LG, Huawei og de fleste andre hakker seg avgårde...

LG er like koreansk som Samsung. iPhone er et modellnavn, Apple er navnet på selskapet. Det burde vel Jeve Stobs vite :p

 

Mange kinesiske telefoner som bruker Snapdragon plus Sony sensor. Jeg ser ikke helt hvordan bildet skal bli så mye dårligere enn en Sony med Sony sensor + Snapdragon. Eller en LG osv. Og når det kommer til flyt i bildet så er jo det hovedsaklig SoC og SW, og mange av dem bruker SD + rimelig stock Android. Så gir ikke mening at de skal være så mye dårligere, og ikke det jeg har fått inntrykk av i faktiske tester. Ikke helt på nivå med Samsung eller Apple, men det er jo og halve prisen da.

 

 

Javisst, LG er koreansk. De ble bare nevnt i forbifarten som en av de produsentene som ikke kommer opp til samme kvalitetsnivå på videoopptak som Samsung eller Apple.

 

Du nevner Sonykameraer. Du vet at det er mer enn selve hardware som skaper bra bilder. Ironisk nok er det Sony kameraer i både LG og Samsungmodeller, som tar mye bedre bilder/video enn Sonys egen telefoner. Det handler om software. Og der er de alle forskjellige. Et annet punkt jeg tror kan ha noe med dette å gjøre er lagringsmedium. Mener å ha lest at Apple og Samsung har langt raskere interne minnekort enn de fleste andre, og dette derfor kan skape bedre flyt i videoopptak. Microsofts Lumia 950 har også bra flyt ved panorering.

 

Hvordan vet jeg dette? Jeg er en ivrig hobbyfotograf og tester derfor ut alle toppmodeller når de kommer på markedet. Det er en av de tingene jeg interesserer meg for. Og hittils av de jeg har testet er S7, iPhone 6s(har ikke fått tak i iPhone 7 pga syk pris) de beste. LG G5 skuffet stort med mye hakking, og havner langt nede på lista. Faktisk på samme nivå som en iPhone 5s.

Når det er sagt så er det min mening, og jeg kan ikke linke til en vitenskapelig test som viser det samme. Men jeg tester kun for meg, så da er det i og for seg min mening som teller for meg. Det hjelper ikke at en million andre skryter hemningsløst av Sony. Jeg vil aldri ha Sony igjen pga hvordan jeg har opplevd hver eneste bedritne modell.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel skjermteknologien som har holdt meg til Samsung S-serien i alle år; jeg vil ha oled (amoled) på mine smarttelefoner.

 

Det er ofte at jeg finner en mobil som frister fra et annet merke, men hvorfor er det bare/nesten bare Samsung som prioriterer oled for tiden?

 

Jeg er ingen fan av buede skjermer, men Samsung Galaxy S5en min virker nå helt ok enda :)

Lenke til kommentar

Ehm, Samsung har laget AMOLED i 10 år pluss. Hvis et annet selskap vil begynne å lage AMOLED tar det åpenbart ikke 10 år pluss, men lett er det ikke. LG har eksempelvis og et patent på en teknologi som gjør masseproduksjon av store TVer mye billigere. Derfor er alle OLED TVer LG. Samsung kan og lage, men de blir alt for dyre.

 

LG har vel laget noe OLED til mobil-aktige enheter. Tror Apple hadde LG OLED i en klokke. Siden vi ikke ser noe veldig av det derimot så er nok ikke LGs OLED til mobil like bra. Apple har jo bestilt enorme mengde OLED paneler av Samsung, men ingen nyheter om bestillinger fra LG. Og Apple elsker å ha 2 eller flere suppliers, så lenge det ikke går veldig utover produktet.

 

En annen aktør jeg har hørt om er Sharp, nå eid av Foxconn.

 

Problemet er at hvis din OLED skjerm ikke er like god så er ikke bare bildekvalitet og strømforbruk høyere, den er mye dyrere å lage. Så for å komme seg inn på markedet må de komme på nivå med Samsung, som har holdt på med dette i evigheter og har stort forsprang. Så det er ikke det at ingen selskaper satser nå. Det store er at Samsung og LG satset for lenge siden, og nå ligger de langt foran med mye patenter. Samtidig har de over 50% av skjermmarkedet kombinert så de har mer ressurser enn resten tilsammen. Så det er vanskelig, men ikke umulig, å konkurrere mot det. Philips og Panasonic er f.eks selskaper som har gitt opp og bare kjøper LG paneler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for lang og informativ oppsummering Lunaris; dette er noe jeg har stusset på en god stund :)

 

Jeg håper for min del at Samsung Galaxy S9 kommer med en variant uten buet skjerm, og at S5en min virker til den dagen kommer.

 

Men jeg skal ikke se bort i fra at jeg beholder telefonen min så lenge den fungerer.

Lenke til kommentar

 

 

 

Er forøvrig begynnt å bli lei Samsung, har Samsung tv, men de er treige med Fw oppdatreinger og har du ett par år gammelt tv så driter de i deg, så det blir nok å finne ett nytt merke her og ja.

Og hvilken TV produsent er både raske og støtter lenge? Samsung er vel av de som støtter lengst. Så anbefaler deg å sjekke litt hva du får før du bestemmer deg for noe annet slik at du ikke havner opp med noe sånt som Android til TV eller Firefox OS til TV.

 

 

 

Les deg litt opp på Evolution kit du, så kanskje du skjønner litt floppen til Samsung.

 

Det svarer ikke spørsmålet mitt. Du viser bare til at en oppdateringmulighet Samsung tilbyr. Du har ikke kommet med noen som er bedre. Du er klar over at oppdateringer til TVer generelt slutter etter 1-2 år for alle, ikke sant?

 

Joda, det er elendig i forhold til Windows f.eks, men du må se det i forhold til konkurransen. Ikke noe poeng å bytte ut Samsung TVen din mot en XXXX TV for å få oppdateringer lengre om du faktisk ikke får oppdateringer lengre. Det var poenget mitt. Du kan si at Samsung ikke tilbyr oppdateringer lenge nok så mye du vil, men det hjelper ikke om ingen tilbyr lengre.

 

 

Det er ikke bare det at oppdateringene ikke kommer, Amerikanerne fikk en oppdatering til sitt Sek-3500 Evolution kit som ga Hdr på Netflix, den oppdateringen hoppet Samsung fint over her i Europa, den Amerikanske oppdateringen hadde Fw betegnelse 1481 mens den i Europa het 1490.

 

Jeg har også ett kit som heter Sek-3000 som ganske nylig er sluppet og passer min 2012 ES8000 tv, det rare her er at Reviews på Amazon tilsier at Amerikanerne har store problemer med dette kittet på sine tv'er og regner det som inkompatibelt med 2012 tv'er.

 

Jeg har hatt Samsung Produkter i alle år og stort sett så har det vært bra, men de siste årene føler jeg at de gir litt F i sine kunder, men slik føler jeg at det blir dersom noen selskaper blir store.

Lenke til kommentar

Takk for lang og informativ oppsummering Lunaris; dette er noe jeg har stusset på en god stund :)

 

Jeg håper for min del at Samsung Galaxy S9 kommer med en variant uten buet skjerm, og at S5en min virker til den dagen kommer.

 

Men jeg skal ikke se bort i fra at jeg beholder telefonen min så lenge den fungerer.

Jeg tror Samsung mest av alt har edge skjermen fordi det er bare noe de kan gjøre. De vet at ingen kan lage det samme, så om noen vil ha det samme så må de kjøpe det av Samsung. De har og joint venture med Corning som lager vel alle skjermer til toppmodeller i dag. så ikke bare er de de eneste som kan lage skjermer som kan bøyes, men de har og tett samarbeid med de som lager glasset.

 

Men med S9 så er det jo en stund siden Edge kom, så da er det kanskje håp for at edge hypen er over og vi kan få litt mer praktiske mobiler istedenfor.

 

Jeg og liker veldig godt Samsung sine Galaxy mobiler nettopp pga skjermen. Jeg mener det er jo den du ser på hele tiden! :) Heldigvis har AMOLED blitt så bra, og begynner å bli så økonomisk at vi begynner å se den mer og mer i andre telefoner. Apple er jo ikke så store totalt sett, men i high end er de store. Og Buisness Insider har rapportert at de har lagt inn kontrakt på ganske mange skjermer. Huawei har tom tilbudt AMOLED Edge skjerm i en modell, men det er fortsatt mye LCD i de fleste modellene. OnePlus har jo AMOLED. Så forhåpentligvis finnes de fleste modeller med AMOLED innen S9 kommer. Da er det mer å velge i om Samsung f.eks fortsetter med buet skjerm ol. OnePlus har jo f.eks 1080p skjerm, mens alle Samsung telefoner har 1440p.

 

 

Forresten en liten ting til. Avansert elektronikk har bare blitt mer og mer komplisert med årene. Så du trenger mer og mer penger og ressurser for å lage noe. Som betyr at du trenger større volum for å tjene på det, så vi har sett en konsolidering(eller selskaper som slår seg sammen på norsk) av markedet. Og det har blitt stadig vanskeligere å ta noen igjen og konkurrere med et eksisterende produkt. Så derfor har vi et titalls LCD selskaper, men kun to OLED selskaper, og ikke tilfeldigvis de to klart største.

Lenke til kommentar

 

Det er ikke bare det at oppdateringene ikke kommer, Amerikanerne fikk en oppdatering til sitt Sek-3500 Evolution kit som ga Hdr på Netflix, den oppdateringen hoppet Samsung fint over her i Europa, den Amerikanske oppdateringen hadde Fw betegnelse 1481 mens den i Europa het 1490.

 

Jeg har også ett kit som heter Sek-3000 som ganske nylig er sluppet og passer min 2012 ES8000 tv, det rare her er at Reviews på Amazon tilsier at Amerikanerne har store problemer med dette kittet på sine tv'er og regner det som inkompatibelt med 2012 tv'er.

 

Jeg har hatt Samsung Produkter i alle år og stort sett så har det vært bra, men de siste årene føler jeg at de gir litt F i sine kunder, men slik føler jeg at det blir dersom noen selskaper blir store.

 

Amerikanerne fikk det, men ikke europeere.  Og den nyeste versjonen som amerikanerne fikk på et annet kit er elendig(?) slik jeg tolker det. Det er jo to forskjellige problemer fra at de ikke kommer med oppdateringer.

 

Er (åpenbart) enig at dette ikke er bra. Tror derimot ikke at det er fordi de har blitt store. De var vel omtrent like store på TV i 2012. Mulig de har blitt dårligere, vet ikke, aldri hatt Samsung TV.

 

Jeg vet derimot at det å få en oppdatering på en TV jeg har kjøpt i 2012, ubrukelig eller ikke, virker utenkelig.

 

Jeg søkte opp WebOS som jeg har sett mange sier er veldig bra, og LG har jo bra TVer og:

http://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1452513673

 

 

Fordelen er jo at du ikke trenger å betale for noe Evolution Kit, samtidig er ulempen at det er ting du aldri vil få. 2014 TVene vil alltid være på versjon 1 av WebOS virker det som, men jeg vet ikke så mye om det. Jeg sier ikke dette fordi jeg mener du tar feil i det du sier. Jeg mener bare at det er en mulighet for at ingen TV OS er egentlig så veldig gode. Når jeg tenker på det, finnes det noen gode TV OS nå som fantes i 2012 engang? Så om du hadde 2012 LG TV, så hadde jo LG vært over på et nytt OS f.eks. For jeg synes det blir litt merkelig om du kritiserer Samsung for å være dårlige på oppdateringer, om de er best(uten å nevne det, du kan selvfølgelig kritisere den beste og).

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...