Gå til innhold

SNIKTITT: Samsung Galaxy S8 Vi har prøvd Samsung Galaxy S8


Anbefalte innlegg

Styrer uansett unna alt fra Samsung. Foretrekker ting som holder ei stund.

 

Jaha. Har aldri ikke hatt noe annet en Samsung siden smartphone kom til verden. Og alle modellene har fungert som velsmurt maskineri uten noe feil eller mangler. Min S5 går nå på det tredje året uten en eneste ting å utsette på. Alt virker og fungerer som det skal og er godt å bruke, Så det kommer litt an på hva du har opplevd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flott telefon, men har Samsung prestert å kjøre sitt eget løp med tanke på skjermtastene? Pleier ikke tilbakeknappen å være plassert helt til venstre? Utrolig meningsløst om Samsung nok engang ikke gidder å standardisere seg på linje med Android generelt. De har en lei uvane til det.

Nå er endelig knappene blitt elektroniske og en del av skjermarealet, så nå kan man velge selv hvilke taster som skal være hvor. Og det er jaggu på tide, Samsung har hatt knappene feil plassert i en evighet nå!

 

Skal jeg kjøpe Xiaomi MI mix eller samsung s8? Klarer virkelig ikke bestemme meg! Kan noen ta avgjørelsen for meg og begrunne hvorfor??

Gikk fra en S7 Edge til Mi Mix i desember og jeg blir ikke å bytte til S8. Den krever at man får installert en annen rom en kina-greiene, som Epic rom. Med den er telefonen strøken, anbefales!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Skal jeg kjøpe Xiaomi MI mix eller samsung s8? Klarer virkelig ikke bestemme meg! Kan noen ta avgjørelsen for meg og begrunne hvorfor??

 

Er kamera viktig for deg? Hvis svaret er ja, så skal du ikke ha Mi Mix. Da kan du kjøpe S8 eller S7 som tilsynelatende har akkurat samme kameraet.

Lenke til kommentar

 

De kan kalle det og si hva de vil, endrer ikke at det har vært dritt i forhold til vanilla android siden S #1. 

 

Jeg er generelt sett enig i at TouchWiz er bloated og relativt tregt, men det har også blitt mye bedre de siste generasjonene, og har oppgjennom tidene tilbudt ting som stock android (vanilla) ikke har...
Lenke til kommentar

Skal jeg kjøpe Xiaomi MI mix eller samsung s8? Klarer virkelig ikke bestemme meg! Kan noen ta avgjørelsen for meg og begrunne hvorfor??

 

Jeg vurderte Xiaomi Mi Mix mot Huawei Mate 9 Pro. Min daværende mobil ville ikke ta lading, så det hastet litt. Ellers hadde jeg nok ventet til S8 kom. Valget ble Mate 9 Pro, og jeg har ikke angret et sekund.

 

- Mi Mix tror jeg blir i overkant stor for meg, samtidig som den har lav pixeltetthet sammenlignet med andre toppmodeller. Den har også LCD, mot Amoled som jeg foretrekker.

- Både Mi Mix og Mate 9 Pro har 6 GB ram, mot S8 som har 4. Hvis man bytter mye mellom apper som krever mye minne er dette klar fordel da man mobilen ikke avslutter appene hver gang de havner i bakgrunn. Det føles smidigere og er også snillere mot batteritiden.

- Apropos batteri har Mi Mix hele 4400 mAh, Mate 9 Pro har 4000 mAh og S8 har "bare" 3000 mAh.

- Mi Mix kjører vel fortsatt Android 6?

- S8 er vanntett. Mine forrige mobiler har vært vantette, og det har hjulpet litt på stressnivået til tider.

- Jeg vet ikke så mye om kamera på Mi Mix, men må si jeg er veldig positivt overrasket over kamera på Mate 9 Pro. S7 er jo kjent for å ha godt kamera, så jeg vil anta S8 ikke stiller noe dårligere.

 

Skulle jeg kjøpt ny mobil i dag tror jeg fortsatt valget ville blitt Mate 9 Pro. Så er spørsmålet bare hva som er viktigst for deg...

Lenke til kommentar

 

Skal jeg kjøpe Xiaomi MI mix eller samsung s8? Klarer virkelig ikke bestemme meg! Kan noen ta avgjørelsen for meg og begrunne hvorfor??

 

Er kamera viktig for deg? Hvis svaret er ja, så skal du ikke ha Mi Mix. Da kan du kjøpe S8 eller S7 som tilsynelatende har akkurat samme kameraet.

 

Men hvorfor ønsker man egentlig et frontkamera som forvrenger ansiktet, og et standardkamera med elendig videokvalitet? I don't get it.

Lenke til kommentar

Ser mange previews har klaget over plassering av fingeravtrykk sensoren, forstår ikke hva de tenker på. Den står altfor høyt, og samtidig virker den ikke akkurat enkel å bruke for venstrehendte. 

Har man ikke R&D folk hos Samsung? Virker jo helt håpløs den fingeravvtrykk scanneren. Plasseringen til scanneren på fks huawei og google pixel virker å være mye bedre.

Lenke til kommentar

Samme kamera? Så det vil si fortsatt ræva videokvalitet i alt annet enn perfekte lysforhold?

 

Styrer uansett unna alt fra Samsung. Foretrekker ting som holder ei stund.

 

Som hva da?

 

Samsung sine telefoner har vel stort sett fungert bra, ihvertfall S2. Men billadere og annet tilbehør har bare vært dritt som tar kvelden fortere enn du aner. Erfart dette både privat og i jobbsammenheng. Har også hatt en Samsung TV og Blu-ray spiller som helt soleklart har vært det verste jeg har eid siden jeg kjøpte min første TV på 80-tallet.

 

Har holdt meg til Sony Xperia de siste åra. Aldri hatt noen problemer eller behov for service. Z2 og Z3 har slektninger arvet og de fungerer fortsatt glimrende.  :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

 

 

Skal jeg kjøpe Xiaomi MI mix eller samsung s8? Klarer virkelig ikke bestemme meg! Kan noen ta avgjørelsen for meg og begrunne hvorfor??

 

Er kamera viktig for deg? Hvis svaret er ja, så skal du ikke ha Mi Mix. Da kan du kjøpe S8 eller S7 som tilsynelatende har akkurat samme kameraet.

 

Men hvorfor ønsker man egentlig et frontkamera som forvrenger ansiktet, og et standardkamera med elendig videokvalitet? I don't get it.

 

 

Nå forstår jeg ikke hva du mener dessverre. Ja, frontkameraet på S7 er ikke bra med alt det tøyset som beauty mode og slikt. Men hovedkameraet er da et av de aller beste. På video også. Mi Mix er jo helt bånn i bøtta når det gjelder video. 

Lenke til kommentar

Hovedkameraet (bak) på Galaxy S7 og S7 Edge er jo av de beste på markedet, får litt trekk for temmelig dårlig LED-lys.  Så blir litt spesielt å kritisere dette. Frontkameraet derimot er jo veldig frem og tilbake. Kvaliteten er god, men det faktum at det nærmest er vidvinkel skaper noe veldig uheldige effekter som mange ikke liker spesielt godt.

 

Et gjengånde "problem" for Androidtelefoner generelt er jo at kamerakvaliteten blir merkbart redusert når man bruker Snapchat, noe som er ekstremt populært hos de fleste og antagelig det stedet mange bruker kameraet mest. Da hjelper det jo ikke at bildene blir knallbra via Samsung sin kamera-app, når kvaliteten blir kraftig redusert når de bruker Snapchat. LED-lyset på kameraet bak på Galaxy S7 og S7 Edge er jo tilnærmet ubrukelig om du tar bilde av noe som ikke er flere meter unna kameraet.

 

Har vel til gode å se et eneste Snapchatbilde tatt via min søster og min kompis sin Galaxy S7 og S7 Edge som blir bedre enn det som blir tatt via min iPhone 7 Plus, samboer sin iPhone 7 eller min mor sin iPhone 6S eller min lillebror sin iPhone 6. Og spesielt sammenlignet med min bror sin iPhone 6 så skal jo kameraet på Galaxy S7 og S7 Edge helt utvilsomt være bedre med resultatene indikerer noe helt annet så det er tydelig at Snapchat sin optimalisering mot kameramoduler er mye svakere i Android sammenlignet med iOS. Og det er jo synd, når Snapchat trossalt er såpass populært som det er.

Lenke til kommentar

 

 

 

Skal jeg kjøpe Xiaomi MI mix eller samsung s8? Klarer virkelig ikke bestemme meg! Kan noen ta avgjørelsen for meg og begrunne hvorfor??

 

Er kamera viktig for deg? Hvis svaret er ja, så skal du ikke ha Mi Mix. Da kan du kjøpe S8 eller S7 som tilsynelatende har akkurat samme kameraet.

 

 

Men hvorfor ønsker man egentlig et frontkamera som forvrenger ansiktet, og et standardkamera med elendig videokvalitet? I don't get it.

 

 

Nå forstår jeg ikke hva du mener dessverre. Ja, frontkameraet på S7 er ikke bra med alt det tøyset som beauty mode og slikt. Men hovedkameraet er da et av de aller beste. På video også. Mi Mix er jo helt bånn i bøtta når det gjelder video.

 

Det er en annen tråd her som sammenligner videokvaliteten med en litt eldre HTC-telefon. HTC-telefonen har mye bedre detaljer i bildet, og etter å ha sett dette klarer jeg ikke å la være å legge merke til hvor grøtete bildet fra S7 er, i det minste hvis man ikke filmer i perfekt studiolys. Innendørs på en vanlig dag uten mye sol gir grøt.

 

Edit: Tråden - https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1761005

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Hovedkameraet (bak) på Galaxy S7 og S7 Edge er jo av de beste på markedet, får litt trekk for temmelig dårlig LED-lys.  Så blir litt spesielt å kritisere dette. Frontkameraet derimot er jo veldig frem og tilbake. Kvaliteten er god, men det faktum at det nærmest er vidvinkel skaper noe veldig uheldige effekter som mange ikke liker spesielt godt.

Jeg kan ikke tenke meg at noen liker at det forvrenger bildet (noe som blir ekstra synlig når det skjer med ansiktet)?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

 

 

 

 

Skal jeg kjøpe Xiaomi MI mix eller samsung s8? Klarer virkelig ikke bestemme meg! Kan noen ta avgjørelsen for meg og begrunne hvorfor??

 

Er kamera viktig for deg? Hvis svaret er ja, så skal du ikke ha Mi Mix. Da kan du kjøpe S8 eller S7 som tilsynelatende har akkurat samme kameraet.

 

 

Men hvorfor ønsker man egentlig et frontkamera som forvrenger ansiktet, og et standardkamera med elendig videokvalitet? I don't get it.

 

 

Nå forstår jeg ikke hva du mener dessverre. Ja, frontkameraet på S7 er ikke bra med alt det tøyset som beauty mode og slikt. Men hovedkameraet er da et av de aller beste. På video også. Mi Mix er jo helt bånn i bøtta når det gjelder video.

 

Det er en annen tråd her som sammenligner videokvaliteten med en litt eldre HTC-telefon. HTC-telefonen har mye bedre detaljer i bildet, og etter å ha sett dette klarer jeg ikke å la være å legge merke til hvor grøtete bildet fra S7 er, i det minste hvis man ikke filmer i perfekt studiolys. Innendørs på en vanlig dag uten mye sol gir grøt.

 

Edit: Tråden - https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1761005

 

 

Det ser ut som om den kompenserer med dårlig kvalitet i lav belysning for at den i det hele tatt skal kunne få med seg det som er i veldig mørke. Det er ikke så bra. Men S7 slår alle HTCs kameraer i de fleste videotester jeg har sett. De kan nesten ikke sammenlignes en gang. Da snakker jeg om i normal belysning altså. Så det er store forskjeller mellom svak belysning og god belysning. Men jeg vet ikke om noen andre telefoner som gjør det spesielt mye bedre.

 

Og forresten, det du kaller en eldre HTC telefon, kalles LG G4 i tråden du referer til.

 

Når det er sagt, så opplever jeg bedre detaljkvalitet i opptakene fra iPhone 6s, men den sliter såpass i svakt lys at S7 kommer helt opp på siden av 6s pga at den er såpass bra i svak belysning.

 

Men for nysgjerrighetens skyld, hvilken mobiltelefon opplever du som best på foto/video?

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...