Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Navle fetisj eller annen fetisj?


Gjest Bruker-435277

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-435277

Hvor går grensa mellom en fetisj å en preferanse? Hvis tilstrekkelig mange foretrekker noe, går det da fra å være en fetisj, til å bli en preferanse?

Eksempelvis: For 50 år siden ville vi ha sagt at barberte kvinner og menn, er en fetisj. Men er det det idag?

Jeg ville ikke sagt at en barbert kvinne eller mann er en fetisj. Men uansett så er det vell opptil hver enkelt vil jeg tro hva dem ser på som sin fetisj..

Lenke til kommentar

Jeg har siden jeg var i begynnelsen av tenårene hatt en veldig rar fetisj for voksne kvinner i 20-30 års alderen som tisser på seg med vilje, og jeg aner ikke helt hvorfor, men jeg har mine antagelser som at det er noe man ikke skal gjøre. Jeg har også en preferanse om at det helst må være trange jeans. Siden dette er rart og annerledes holder jeg det selvfølgelig for meg selv  :closedeyes:



Anonymous poster hash: 85fdf...233
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor går grensa mellom en fetisj å en preferanse? Hvis tilstrekkelig mange foretrekker noe, går det da fra å være en fetisj, til å bli en preferanse?

Eksempelvis: For 50 år siden ville vi ha sagt at barberte kvinner og menn, er en fetisj. Men er det det idag?

 

 

Den "strenge" definisjonen av en fetisj er at det er en gjenstand som er strengt nødvendig for at fetisjisten skal kunne oppnå orgasme. Tenk en skofetisjist som ikke klarer å få orgasme hvis ikke han har nesa i et par damesko.

 

Den mer folkelige definisjonen er jo at det er en gjenstand eller en aktivitet som er noe utenom det vanlige, men som gir fetisjisten en ekstra tenning. Fotfetisjisme er vel den aller vanligste, og jeg tror ikke det er slik at samtlige av de som identifiserer seg som fotfetisjister overhodet ikke klarer å oppnå orgasme uten at de har et par føtter å sikle over.

 

"Utenom det vanlige" er nok i denne sammenhengen, som i så veldig mange andre, "alt som ikke handler om pupper, rumpe eller lår i en heteroseksuell kontekst".

Lenke til kommentar

Hvor går grensa mellom en fetisj å en preferanse? Hvis tilstrekkelig mange foretrekker noe, går det da fra å være en fetisj, til å bli en preferanse?

Eksempelvis: For 50 år siden ville vi ha sagt at barberte kvinner og menn, er en fetisj. Men er det det idag?

Jeg har vel personlig alltid tenkt at en fetisj er noe utenom det vanlige som kanskje skiller dine seksuelle preferanser fra det alminnelige? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg har siden jeg var i begynnelsen av tenårene hatt en veldig rar fetisj for voksne kvinner i 20-30 års alderen som tisser på seg med vilje, og jeg aner ikke helt hvorfor, men jeg har mine antagelser som at det er noe man ikke skal gjøre. Jeg har også en preferanse om at det helst må være trange jeans. Siden dette er rart og annerledes holder jeg det selvfølgelig for meg selv  :closedeyes:

 

Anonymous poster hash: 85fdf...233

 

"ganske" normalt faktisk. Det ble faktisk sett på som en healing rutine før i tiden. Urin for helsa!!!

Lenke til kommentar

Tenker uansett fetisj.

Om det er støvler eller trær. Hehe.  :)

Det her er GARANTERT ikke normalt, men jeg blir veldig tent av lukten på vaskepulver! Men siden herremannen under her definerte fetisj så betyr vel det at dette ikke er en fetisj jeg har. Det vil si, jeg klarer å komme uten vaskepulver, men jeg foretrekker vaskerommet hvis jeg kan velge!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg ble født med navlebrokk som forsvant av seg selv ved 6 mnds alder.Da jeg var tre år fikk jeg tak i en krukke med maltekstrakt da jeg ruslet naken i kjøkkenet, I følge mor var det maltekstrakt overalt, men mesteparten rant nedover magen. Navlen(i følge mor) var relativt stor i diameter, flat og med mange små hudfolder. Her måtte navlen vaskes og renses etter alle kunstens regler. Mor mente hun hadde vært for hardhendt. Det er tvilsomt, for det ville hendt i alle fall, mente legen. Faktum er at i løpet av natten hvelvet navlen seg ut i et relativt stort navlebrokk. Brokket var synlig utenpå klærne, så det ble bestemt å prøve plasterbehandling. Jeg ble lagt på et bord med blottlagt mage og lå og kikket i taket, da lynet slo ned, bokstavlig talt. Kan ikke forklare hvilken mekanisme som virket, men det var som en bølge av vellyst gikk gjennom kroppen lik en en elektrisk utladning. Det skjedde for snart 70 år siden , men det som hendte sitter som spikret.

Det var bare helsesøster som trykte inn navlen for å undersøke brokket. "Dette var et odentlig brokk" sa helsesøster og drev på å trykte på navlen. Derfor trodde jeg veldig lenge at brokk var navnet på magen. Det var ellers så himmelsk godt, som jeg sjelde har opplevd siden. At navlen min var en spesielt erotisk sone, kunne ikke den lille gutten vite, men han oppdaget i alle fall godfølelsen. Navlebrokket ble i alle fall ikke behandlet med plaster for det var det første jeg gjorde om kvelden å rive det av for å kjenne på den nye godfølelsen. Det ble mange runder med det brokket, men det kan jeg fortelle om  en annen gang.  Men faktum er at jeg til langt ut i voksen alder fikk orgasme bare ved å få navlen stimulert. Så skjedde det en overføring, slik at jeg til dags dato kjenner at det kribler i kroppen bare jeg ser en naken jentemage

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
Gjest 4ce3e...7b1

Spennende. Et sanseinntrykk som har vært godt, som sitter i.

Det er vanskelig å vite hva som er normalt,  for man snakker no lihe om sånt. Men jeg tror mange har noe lignende. 

Jeg kan tenne av synet av en kvinne som bøyer seg over noen eller noe. Vet ikke hvorfor. 

Anonymous poster hash: 4ce3e...7b1

Lenke til kommentar
Gjest 4ce3e...7b1
Gjest 4ce3e...7b1 skrev (På 23.7.2020 den 23.06):

Spennende. Et sanseinntrykk som har vært godt, som sitter i.

Det er vanskelig å vite hva som er normalt,  for man snakker no lihe om sånt. Men jeg tror mange har noe lignende. 

Jeg kan tenne av synet av en kvinne som bøyer seg over noen eller noe. Vet ikke hvorfor. 

Anonymous poster hash: 4ce3e...7b1

Eller å se henne sitte skrevs på noen- evt meg. Ser henne for meg  naken.

Anonymous poster hash: 4ce3e...7b1

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Gjest låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...