Gå til innhold

Flerspillerskyteren Playerunknown's Battlegrounds herjer på Steam


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig godt utgangspunkt dette her. Er lei av den uendelige early access festen som Dayz og h1z1 holder på med. Håper de har et godt tidsskjema framover og ikke hiver inn masse latterlige skins, da jeg liker stilen til spillet veldig godt nå.

 

Jeg spiller en del Arma Med Playerunknown, og slik jeg forstår det på han kommer skinsene til å være tonet ned og realistiske.

 

Det som er ute nå er mer en teknisk alpha en det er en representabel version av det som kommer til å bli det ferdige spillet.

Det kommer 1st person only servere, tweaking på Spectator, mere våpen og flere kart (2 kart til å begynne med, flere er i planleggingsfasen)

Lenke til kommentar

Faktist ett spel som det är lika skoj att följa på Twitch som att spela själv. Ett riktigt guldkorn som bara blir bättre. Cpu overhead patch är väl planerat till andra veckan i april tror jag. Som det är nu är spelet för cpu-heavy för den typiska Steam spelaren tror jag.

 

Tvärtom är spelet ett regelrätt överlevnadsspel med inslag av multiplayer shooter. Händer flera gånger att man vinner utan att skjuta ett enda skott.

Endret av mackanz
Lenke til kommentar

DayZ Standalone kommer til å slite nå ja. Er jo denne typen spill de fleste som spiller DayZ ønsker at det skal være virker det som. 

Så enten får de legge ned hele driten og heller la DayZ Mod leve videre da den er mye bedre, og kommer alltid til å være bedre.

 

Det eneste jeg håper de ordner i PUBG er litt mere random spawn. At alle 100 blir fordelt i flere fly. Nå er alltid de som først får kloa i våpen først som overlever de første minuttene. Selv om det er hysterisk morsomt til tider og slåss med stekepanne og boksing for å loote den ene pistolen i huset. :rofl:

 

Jeg vant en solo runde uten å se en eneste person bortsett fra han som ble nr. 2. Jeg var helt sykt heldig med grensen, havnet alltid midt i sirkelen, så jeg løp bare litt frem og tilbake. 

Lenke til kommentar

Etter noen dager med dette spillet slettet jeg dayz. Etter ca 25 timer spilt kan jeg si at dette spillet er alt man ønsker at dayz skulle være. Adrenalinet pumper som bare det! Syns det er verdt hver eneste krone.

 

Spillet oppleves best (min mening) når du spiller med andre kompiser enten som duo eller flere. Synes det er ganske morro å diskutere taktikk, predikere fiendens neste trekk, stillingskrig i hus og alt det andre som gjør dette spillet bra. Grafikken er noe janky men vil anbefale alle å ta en titt på denne guiden i forhold til FPS:

 

https://www.reddit.com/r/PUBATTLEGROUNDS/comments/6157ua/guide_competitive_high_fps_settings_v3/?ref=search_posts

 

Det hjelper enormt når man har 1 vs 1 dueller at fps'n er smooth. Gikk selv fra type 1-2 kills til å drepe rundt 5-6 stk ved å tilpasse grafikken.

Lenke til kommentar

Etter noen dager med dette spillet slettet jeg dayz. Etter ca 25 timer spilt kan jeg si at dette spillet er alt man ønsker at dayz skulle være. Adrenalinet pumper som bare det! Syns det er verdt hver eneste krone.

 

Spillet oppleves best (min mening) når du spiller med andre kompiser enten som duo eller flere. Synes det er ganske morro å diskutere taktikk, predikere fiendens neste trekk, stillingskrig i hus og alt det andre som gjør dette spillet bra. Grafikken er noe janky men vil anbefale alle å ta en titt på denne guiden i forhold til FPS:

 

https://www.reddit.com/r/PUBATTLEGROUNDS/comments/6157ua/guide_competitive_high_fps_settings_v3/?ref=search_posts

 

Det hjelper enormt når man har 1 vs 1 dueller at fps'n er smooth. Gikk selv fra type 1-2 kills til å drepe rundt 5-6 stk ved å tilpasse grafikken.

 

Flere av settingene der utgjør knapt noen forskjell i fps når man går fra Ultra til Low. Foliage og Shadows er vel de eneste man kan trygt skru ned pga enklere å se fiender. Ellers anbefaler jeg Reshade ENB. Clarity, HDR og Sharpen så fjerner man blur effekten. Det gir store fordeler. Tror det er mest det man setter i launch options som gir boost i fps. 

Lenke til kommentar

Hadde håpet litt at Early Access survival bølgen skulle gi seg. Med en slik braksuksess som dette, er det vel ikke store sjansen for det med det første.

 

Problemet er vel heller at er for mye dårlige spill i early access, som kun er "gitt ut" for å tjene raske penger. Det finnes etterhvert mange eksempler på "Early Access done right". Inkludert flere av mine favorittspill (som Kerbal Space Program). Men dessverre langt flere "done wrong".

Lenke til kommentar

Veldig godt utgangspunkt dette her. Er lei av den uendelige early access festen som Dayz og h1z1 holder på med. Håper de har et godt tidsskjema framover og ikke hiver inn masse latterlige skins, da jeg liker stilen til spillet veldig godt nå.

 

 

Syntes det er litt tidlig å sprette champagnen enda. Er helt enig i at Playerunknown Battlegrounds ser veldig bra ut og har potensiale til å bli et veldig bra spill. Men per dags dato så er jo dette også "bare" et Early-Access spill på linje med alle de andre. Blir litt spesielt å skryte av dette spillet fordi du er lei den uendelige early access festen som er på Steam. For per nå så er jo dette nettopp det; Early Access.

 

 

Problemet de ser ut til å ha per nå er for stor popularitet, serverne sliter noe voldsomt. Spilte endel Closed-BETA og så langt for meg så har det blitt lite Early-Access på grunn av at serverne fungerer veldig dårlig. Det kan ta nesten fem sekunder fra jeg trykker loot til det faktisk blir loota og jeg kunne ligge død før jeg faktisk hørte at skuddet ble fyrt av i spillet.

 

 

Spillet er også langt ifra ferdig. Ytelsen er temmelig laber og det å endre på innstillingene gjør at grafikken går fra relativt bra til temmelig horribel uten at det påvirker ytelsen nevneverdig. Da at jeg sitter med GTX 1080 Ti og ikke engang kan spille spillet på Medium uten å ha diverse FPS drops og jevnt over ikke klarer å oppnå en stabil 60 FPS er jo for dårlig. Også ganske dårlig at menyene i spillet ikke støtter 21:9 så du ender med sorte kanter på hver av sidene. Spill som slippes i 2017 skal ha støtte for 21:9 i GUIet.

 

 

Det er også endel i selve spillet som må forbedres. Spawn er jo en ting som nevnes her. En annen ting er at det er alt for lett å sette seg fast i terrain når du er i fallskjerm. Og spillet har litt den samme utfordringen som sine "brødre" H1Z1 osv i den form av at det kun er et eneste map, helt uten variasjon som gjør at det blir litt ensformig i lengden. Slike spill vil ha godt av en rotasjon over et par maps, eventuelt tilfeldig genererte kart.

 

 

 

Men spillet har utvilsomt en ekstremt positiv start. Det ser allerede bedre ut enn H1Z1 hva gjelder spillbarhet, visuelt og det meste. De må bare få has på server problematikken og få optimaliseringen/ytelsen på plass så blir dette veldig bra det.

Lenke til kommentar

Er spill som dette som virkelig får meg til å ønske at early access får plass på konsoll. Si hva du vil om early access som konsept, jeg er enig i mye av negativiteten men spillkonsepter som dette er det rett og slett ingen konsollspill som matcher.

 

Kreativiteten til småstudioer fører til mye spennende gameplay. At ARK dukket opp på konsoll er fremgang, men uansett ikke et spill for meg.

Lenke til kommentar

 

Veldig godt utgangspunkt dette her. Er lei av den uendelige early access festen som Dayz og h1z1 holder på med. Håper de har et godt tidsskjema framover og ikke hiver inn masse latterlige skins, da jeg liker stilen til spillet veldig godt nå.

 

 

Syntes det er litt tidlig å sprette champagnen enda. Er helt enig i at Playerunknown Battlegrounds ser veldig bra ut og har potensiale til å bli et veldig bra spill. Men per dags dato så er jo dette også "bare" et Early-Access spill på linje med alle de andre. Blir litt spesielt å skryte av dette spillet fordi du er lei den uendelige early access festen som er på Steam. For per nå så er jo dette nettopp det; Early Access.

 

 

Problemet de ser ut til å ha per nå er for stor popularitet, serverne sliter noe voldsomt. Spilte endel Closed-BETA og så langt for meg så har det blitt lite Early-Access på grunn av at serverne fungerer veldig dårlig. Det kan ta nesten fem sekunder fra jeg trykker loot til det faktisk blir loota og jeg kunne ligge død før jeg faktisk hørte at skuddet ble fyrt av i spillet.

 

 

Spillet er også langt ifra ferdig. Ytelsen er temmelig laber og det å endre på innstillingene gjør at grafikken går fra relativt bra til temmelig horribel uten at det påvirker ytelsen nevneverdig. Da at jeg sitter med GTX 1080 Ti og ikke engang kan spille spillet på Medium uten å ha diverse FPS drops og jevnt over ikke klarer å oppnå en stabil 60 FPS er jo for dårlig. Også ganske dårlig at menyene i spillet ikke støtter 21:9 så du ender med sorte kanter på hver av sidene. Spill som slippes i 2017 skal ha støtte for 21:9 i GUIet.

 

 

Det er også endel i selve spillet som må forbedres. Spawn er jo en ting som nevnes her. En annen ting er at det er alt for lett å sette seg fast i terrain når du er i fallskjerm. Og spillet har litt den samme utfordringen som sine "brødre" H1Z1 osv i den form av at det kun er et eneste map, helt uten variasjon som gjør at det blir litt ensformig i lengden. Slike spill vil ha godt av en rotasjon over et par maps, eventuelt tilfeldig genererte kart.

 

 

 

Men spillet har utvilsomt en ekstremt positiv start. Det ser allerede bedre ut enn H1Z1 hva gjelder spillbarhet, visuelt og det meste. De må bare få has på server problematikken og få optimaliseringen/ytelsen på plass så blir dette veldig bra det.

 

 

Jo men det er jo nettopp det du sier tilslutt her hvorfor vi er positive og grunnen til at dette IKKE er som andre Early Access. DayZ har fundementale feil i viktige spillsystem. Det mangler ordentlig fysikk, våpenhåndtering, inventory system. Det er utrolig upolert og allerede nå er Battlegrounds såpass gjennomført at man faktisk kan ha det gøy med det, det kan man ikke si om mange andre Early Access. Det dem trenger å fikse i Battlegrounds er småting som jeg har all tro på at dem skal fikse.

I DayZ derimot må dem inn med andre animasjoner, fysikk, inventory system, kurrant mission system... listen er lang på hva dem må gjøre for at det skal bli morro. 

Lenke til kommentar

Nå er jo DayZ et annet type survival spill enn H1Z1 og PUBG. I DayZ har du ikke noe tid på deg. Du kan ta deg så god tid som du absolutt føler for. Men i de andre må du kjappe deg som faen i å finne våpen og utstyr før du må kjappe deg til neste safe-zone. 

Så det kommer jo litt an på hva slags spillestil du har.

Jeg har vært stor DayZ fan siden det først kom ut. Og da snakker jeg om DayZ Mod og ikke standalone.

Jeg digger også PUBG, men det er forskjellige spill.

 

H1Z1 har jeg ikke giddet og prøvd engang. Da jeg fikk se folk i neon-leopard-thighst så ser jeg med en gang at det ikke er noe for meg.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...