Gå til innhold

Kupp på HW bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

i5 3470, GTX 970, 8GB Ram. 1500,-

"Pakken" har også kabinett og en LC5550 PSU. Mangler HDD/SSD og OS.

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=94065694

 

En del folk på bruktmarkedet prøver å få 1500,- og mer for bare skjermkortet.

Og de fleste av oss lykkes :p

 

Jeg nailet et R3E m/fullcover-blokk, CPU-blokk, en AX850 uten alle kablene, et GTX 970 med fullcoverblokk, en i7-950 elns og et solid kabinett av en eller annen sort som var moddet endel i, alt for 3500kr.

Lenke til kommentar

Foreslår at man endrer regler i første post til at skjult reklame for egne annonser ikke er lov. Jeg la ut en annonse i tråden hvor jeg ønsket å gi bort datautstyr til folk fra forumet (mens jeg hadde en pris på finn.no annonsen). Så lenge man selger datautstyr til en svært god pris, og er åpen på at man selv står bak annonsen, så ser ikke jeg problemet med å annonsere egen annonse. 

 

Det er forøvrig nesten umulig å avsløre om noen legger inn egne annonser her - gitt at man ikke skriver det i klar tekst (som jeg gjorde). Da må heller andre forumbrukere være flinke med å gi tilbakemelding på annonser som ikke er gode kjøp/kupp. 

Lenke til kommentar

Foreslår at man endrer regler i første post til at skjult reklame for egne annonser ikke er lov. Jeg la ut en annonse i tråden hvor jeg ønsket å gi bort datautstyr til folk fra forumet (mens jeg hadde en pris på finn.no annonsen). Så lenge man selger datautstyr til en svært god pris, og er åpen på at man selv står bak annonsen, så ser ikke jeg problemet med å annonsere egen annonse. 

 

Det er forøvrig nesten umulig å avsløre om noen legger inn egne annonser her - gitt at man ikke skriver det i klar tekst (som jeg gjorde). Da må heller andre forumbrukere være flinke med å gi tilbakemelding på annonser som ikke er gode kjøp/kupp. 

Problemet er nok at det er direkte imot forumreglene ;)

Lenke til kommentar

 

 

Problemet er nok at det er direkte imot forumreglene ;)

 

Er det? Hvilken regel tenker du på da?

§1 "Kjøp og salg på forumet er forbudt, med mindre annet er angitt i kategorien. Det samme gjelder for annonser."

 

Det står ingenting om at man ikke har lov å linke til egne annonser her. Hele §5 gjelder bedrifter og ansatte i bedrifter.

Lenke til kommentar

Da skulle den kanskje ha vært postet på gis bort tråden da. Om den gis bort vel og merke eller om det var en symbolsk pris inni bildet

Den ble lagt ut på gis bort, men gis-bort tråden er godt gjemt. Gratis hardware som fortsatt har nytteverdi er et kupp uansett hvordan man vender på det. Om det må være motytelser/penger i bildet for å havne i kupp-tråden, så hadde jeg krevd et håndtrykk for å omgå den regelen..

Lenke til kommentar

Det viktigste med denne tråden er at forum-folket blir opplyst om kupp på bruktmarkedet. De aller fleste her er annonyme, så om det er egne annonser man linker til er umulig for moderatorer/andre brukere å kontrollere. Gitt at man ikke er "dum" og skriver at det er egen annonse. Så bør forumet sin oppgave være å faktisk kommentere/luke ut dårlige kupp. 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • Uderzo avklistret denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...