Gå til innhold

Kupp på HW bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 6 måneder senere...
19 hours ago, Prusk said:

Flere som selger HP Omen etter Power sitt live salg på Finn. 
14-15k for den må sies å være et greit kjøp, til tross for at den kostet 10k hos Power. 
 

https://www.finn.no/271438104
 

Nei, ikke med Amd zen 4 og Intel Raptor Lake rundt hjørnet, og ikke minst nvidia 40 serie!

Zen 3 er utdatert og gammelt.

Er jo en grunn for at de selger så billig. De vil bli kvitt dritten før nye cpuer og gpuer kommer ut. Ting som ikke er toppmodeller blir nesten "verdiløse" da. Les; Ingen vil kjøpe gammel hardware med mindre det er VELDIG billig.

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Hva er egentlig OK priser på brukten nå for 3080, 3080 ti, 3090?

Jeg har synset litt og tenker selv sånn circus (og da er dette ansett som makspris)  : 

3080: 6500

3080 Ti: 7500

3090: 8200

Da tenker jeg hovedsaklig type kort som Tuf, Gaming x trio, evga ftw (?). Og om det er ROG Strix så kan prisen strekkes 5-10% mer.

Men hører gjerne innspill her. Beklager om dette er feil tråd, den virker jo  ganske dau egentlig.

 

 

edit: jeg må si at jeg kanskje har strekt meg noen hundrelapper for mye her, derfor jeg spør om innspill.

Endret av KimRL
Lenke til kommentar

Spørs jo helt hva du sammenlikner med, men billigste butikkpris for 3080 ti er 11000-11500. Sløyfer du 25% av det får du noe rundt 8250-8600 kroner.

I utgangspunktet er bruktmarkedet helt greit på disse GPUene for en som faktisk har behov for dem. Du får tak i 3090 til 8500 hvis du pruter på en billigmodell til 9000 som har ligget ute litt.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Aner ikke hvor mye "premium" det er rimelig å be om for ROG Maximus på tre generasjoner gammel hardware. Minnebrikkene og SSDen er ikke verdt allverden, i alle fall ikke over tusenlappen der - 800 er det jeg ville satt. Kan ikke helt se at 4133 skal være så skrekkelig mye mer verdt enn 3600. CPUen er litt bedre enn 5700x til gaming i alle fall (ifølge den ene kilden jeg fant), så jeg tar 2500 ut av lufta basert på det. Hovedkortet er kanskje 1000-1500, avhengig av hvor mye folk gidder betale for at det er et Maximus (dog er ikke Hero top of the range der). 4500 er det jeg ville bedt om, eventuelt 5000 om du ikke har dårlig tid. Men jeg kan være way off, selvsagt.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg tenkte å selge reserve-PCen min. Hva synes folket er en OK pris?

  • Intel i5 11400F
  • Gigabyte B560M Aorus Elite
  • 2x8 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
  • Asus Strix GTX 960 4 GB GDDR5
  • Asus ROG Strix 750W Gold
  • Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD
  • NZXT Kraken X53 CPU-kjøler 240mm radiator
  • Cooler Master MasterBox Q300L Mini Tower

NB! Uten OS, da lisensen jeg har brukt er en Technet-lisens registrert på meg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vanskelig å finne rett pris på produkter for tiden! Tar du finn.no og markedplace på facebook, så er alt overpriset!

Men viss du klarer å finne ny pris på de meste, så trekker du fra 30%, så 10% pr år. Da får du en god pekepinne på hva det er verdt!
Så er det om du skal hiva av noen hundrelapper viss du vil få det solgt ganske fort eller om du har god tid :) (2-3mnd)
@aetius

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Uderzo avklistret denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...