Gå til innhold

Styrketrening for noen som ikke har tid til å spise nok?


Anbefalte innlegg

Jeg har trenet styrke i et år nå, med gode resultater. Har gått opp 10 kilo fra det jeg brukte å være på, og er mye sterkere.

Imidlertid tar studier og andre fritidsaktiviteter opp mye av tiden min. I tillegg har jeg lyst å begynne å jogge, som forbereding til halvmaraton i sommer.

Jeg vet at kosthold er 70% av det å få muskler. Derimot har jeg ganske dårlig tid, og rett og slett ikke ork. Jeg vet at jeg kunne ha spist "nok", hvis jeg tok meg tiden, og fortsatt hatt tid til overs til mine andre aktiviter, men det er både kjedelig og tidskrevende, og gjør meg rett og slett stresset når jeg sitter å spiser å tenker på alt det andre jeg må få gjort idag. 

Derfor lurer jeg på om det finnes et moderat styrkeprogram for å opprettholde de musklene jeg har, som kan fungere selv på et moderat inntak av mat, kontra det store inntaket jeg har hatt det siste året? Husk at jeg blir å jogge i tillegg til styrketreningen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg trener som verst, bruker jeg en dag i uken(som regel i helgene) der jeg lager en stor porsjon middag til hele uken

(for 5 dager, i helgene spiser jeg noe annet) putter dem så porsjonsvis i frysebeger*

 

* https://www.europris.no/frysebeger-10-pk-0-45-l-145088.html

 

Eksempel på enkle sunne oppskrifter: Chili con carne, Wok med kylling eller svinekjøtt, alt av supper.

 

Viktig å huske på at du tar opp et beger hver morning som du da setter til tining i kjøleskapet til du er hjemme igjen.

(Fort gjort å glemme)

 

Utenom middag, blir det mye gryn, salater med egg/tunfisk/bønner, proteinshake.

 

Jeg ville trena kondisjon det dagene du ikke trener styrke ivertfall, og at du heller bare varmer opp med 5 min intensiv jogging/roing/sykling det dagene du trener styrke. Slik at kroppen ikke tilpasser seg til "Kondisjonsmodus" før du hiver deg inn i styrketreninga.

 

Har fulgt dette programmet en stund, noen forandringer har jeg men det føler jeg blir mer individuelt.

Prøver å få det unnagjort så kjapt så mulig ca. 45-60 min-ish. Liker eksplosiv trening, føler det gir meg mest.

 

http://corneliselander.com/2015/01/16/treningsprogram-deg-som-trener-3-4-ganger-uka/

Endret av Graf1ga
Lenke til kommentar

Jeg har trenet styrke i et år nå, med gode resultater. Har gått opp 10 kilo fra det jeg brukte å være på, og er mye sterkere.

Imidlertid tar studier og andre fritidsaktiviteter opp mye av tiden min. I tillegg har jeg lyst å begynne å jogge, som forbereding til halvmaraton i sommer.

Jeg vet at kosthold er 70% av det å få muskler. Derimot har jeg ganske dårlig tid, og rett og slett ikke ork. Jeg vet at jeg kunne ha spist "nok", hvis jeg tok meg tiden, og fortsatt hatt tid til overs til mine andre aktiviter, men det er både kjedelig og tidskrevende, og gjør meg rett og slett stresset når jeg sitter å spiser å tenker på alt det andre jeg må få gjort idag. 

Derfor lurer jeg på om det finnes et moderat styrkeprogram for å opprettholde de musklene jeg har, som kan fungere selv på et moderat inntak av mat, kontra det store inntaket jeg har hatt det siste året? Husk at jeg blir å jogge i tillegg til styrketreningen.

 

Det er matinntaket som avgjør kroppsmassen din, ikke treningen. Dersom du ikke orker å sette av litt tid til å spise - er det vel så enkelt at målet ikke er særlig viktig for deg.

 

Å drikke kaloriene kan kanskje være en løsning for deg. Du kan lage deg shaker på rundt 1000 kalorier som kan drikkes på et par minutter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...