Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Profesjonsstudiet i Psykologi


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har lyst å søke meg inn på profesjonsstudiet i psykologi. Går nå tredje året på vgs, har ett år igjen (går et 4-årig løp hvor jeg ender opp med studiespesialisering + fagbrev som helsefagarbeider). Jeg har for det meste 4, 5 og 6 i de fleste fag, bortsett fra matematikk hvor jeg har 3 i 1T og 2 i R1. Jeg lurte på om noen vet om jeg kan ta opp 1P og 2P som privatist, og om de nye karakterene da kan stryke de gamle mattekarakterene? Har lest litt på nettsiden til universitetet jeg vil inn på, og de har ikke krav om at jeg må ha 1T og R1.  Også lurte jeg på om det er mulig å stryke karakterer fra vitnemålet, som jeg ikke trenger? Jeg vil stryke vekk de to 4'rerne jeg har i kjemi og fysikk. Har dere noen gode tips? Jeg vil ta opp fagene når jeg fortsatt går på vgs, slik at jeg beholder førstegangsvitnemålet mitt.

 

Tusen takk på forhånd! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor kan du stryke vekk kjemi og fysikk? Husk at du må ha to fag som går over vg2 og vg3 fra samme programområde.

 

I utgangspunktet vil jeg tro du kan erstatte 1T og R1 med 1P og 2P, men jeg er ikke hundre prosent sikker. I tillegg vil du gå glipp av 1 realfagspoeng.

 

Snakk med rådigveren din! Hun eller han kan svare på disse spørsmålene. :)

Lenke til kommentar

Hvorfor kan du stryke vekk kjemi og fysikk? Husk at du må ha to fag som går over vg2 og vg3 fra samme programområde.

 

I utgangspunktet vil jeg tro du kan erstatte 1T og R1 med 1P og 2P, men jeg er ikke hundre prosent sikker. I tillegg vil du gå glipp av 1 realfagspoeng.

 

Snakk med rådigveren din! Hun eller han kan svare på disse spørsmålene. :)

 

Tusen takk for svar! Jeg skal snakke med rådgiver :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...