Gå til innhold

Horizon Zero Dawn solgte 2,6 millioner kopier på to uker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg var skikkelig gira på dette spillet før lansering. Så så jeg en kompis spille det, og i det han dro opp kartet slo det meg: dette spillet har jeg spilt opptil flere ganger før. I Far Cry 3, Far Cry 4 og Far Cry Primal (som alle sammen basically er det samme spillet).

 

Det ser alldeles nydelig ut, og jeg er skikkelig nysgjerrig på historien, men jeg blir forferdelig fort lei av den typen gameplay. Noe som er synd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det ser alldeles nydelig ut, og jeg er skikkelig nysgjerrig på historien, men jeg blir forferdelig fort lei av den typen gameplay. Noe som er synd.

 

 

Tenkte det samme helt til jeg prøvde det, har ikke angret på at jeg plukket det opp. Lenge siden jeg har kost meg så mye med et spill.

 

Når det kommer til Far Cry sammenligning så ser jeg den, men i motsetning til Far Cry (som jeg selv er drittlei og ikke klarer å spille), så kan jeg ikke få nok Horizon. Vet ikke helt hvorfor, men alt med Horizon bare føles så mye bedre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Godt å høre. Jeg måtte gi meg med Far Cry Primal - etter å ha tatt en 10-12 bonfires og utposter så jeg at jeg hadde ca. 785 igjen og bare ble mett. Rett og slett. Plukket det opp igjen etter en stund og klarte å karre meg gjennom et par sessions men så måtte jeg bare gi meg igjen.

 

Får se hva som veier tyngst på vektskåla når jeg nå snart er ferdig med Witcher 3. Mass Effect er jo rett rundt hjørnet, og Prey står også høyt på lista.

Lenke til kommentar

Jeg var skikkelig gira på dette spillet før lansering. Så så jeg en kompis spille det, og i det han dro opp kartet slo det meg: dette spillet har jeg spilt opptil flere ganger før. I Far Cry 3, Far Cry 4 og Far Cry Primal (som alle sammen basically er det samme spillet).

 

Det ser alldeles nydelig ut, og jeg er skikkelig nysgjerrig på historien, men jeg blir forferdelig fort lei av den typen gameplay. Noe som er synd.

 

Akkurat det samme med meg. Blir ikke noe kjøp før det går ned i pris. Reskinned Far cry primal..

Mass effect : Andromeda og Nioh skal holde meg opptatt en god stund

Lenke til kommentar

 

Jeg var skikkelig gira på dette spillet før lansering. Så så jeg en kompis spille det, og i det han dro opp kartet slo det meg: dette spillet har jeg spilt opptil flere ganger før. I Far Cry 3, Far Cry 4 og Far Cry Primal (som alle sammen basically er det samme spillet).

 

Det ser alldeles nydelig ut, og jeg er skikkelig nysgjerrig på historien, men jeg blir forferdelig fort lei av den typen gameplay. Noe som er synd.

 

Akkurat det samme med meg. Blir ikke noe kjøp før det går ned i pris. Reskinned Far cry primal..

Mass effect : Andromeda og Nioh skal holde meg opptatt en god stund

Heh, tro det så lenge du. Du har en positiv overraskelse foran deg, når prisen dropper ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kan skjønne at man er skeptisk til spillet, siden det henter en del fra andre tilsvarende spill. Men det er lenge siden jeg har fått en slik følelse av størrelse som jeg har fått i HZD! Jeg brukte lang tid i startområdet, og fikk meg en realitycheck da spillet endelig åpnet seg for fullt!

 

Nå er jeg level 43 eller noe sånt og driver med hovedquest på level 17. Allikevel så er jeg ikke veldig overpowered i forhold til tingene jeg skal ta ned. Hvis man blir overpowered her så er det fordi du har lært deg mekanikkene, ikke fordi utstyret ditt er så kraftig. Sett bort i fra en spesiell outfit...)

 

Det er et av de 20 beste spillene jeg har spilt, 9/10!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg var skikkelig gira på dette spillet før lansering. Så så jeg en kompis spille det, og i det han dro opp kartet slo det meg: dette spillet har jeg spilt opptil flere ganger før. I Far Cry 3, Far Cry 4 og Far Cry Primal (som alle sammen basically er det samme spillet).

 

Det ser alldeles nydelig ut, og jeg er skikkelig nysgjerrig på historien, men jeg blir forferdelig fort lei av den typen gameplay. Noe som er synd.

 

Ingenting likt de spillene. Jeg virkelig hater Far Cry spillene pga gameplayet, Horizon Zero Dawn er morro gjør mye nytt.

Endret av Avean
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingenting likt de spillene. Jeg virkelig hater Far Cry spillene pga gameplayet, Horizon Zero Dawn er morro gjør mye nytt.

 

 

 

Really? Fordi det jeg så han kompisen min gjøre var stort sett bare å rydde outposts og ta utkikkspunkt. For all del, jeg dømmer ikke spillet nord og ned - men i forhold til hvor gira jeg var på det før release er det jeg har sett til nå en aldri så liten skuffelse.

 

Hvor stor drivkraft har historien? Og hvor essensielt er meningsløs grinding (ta en milliard outposts og utkikkspunkter, jakte ned horder av dyr for ressurser)?

Lenke til kommentar

 

Ingenting likt de spillene. Jeg virkelig hater Far Cry spillene pga gameplayet, Horizon Zero Dawn er morro gjør mye nytt.

 

 

 

Really? Fordi det jeg så han kompisen min gjøre var stort sett bare å rydde outposts og ta utkikkspunkt. For all del, jeg dømmer ikke spillet nord og ned - men i forhold til hvor gira jeg var på det før release er det jeg har sett til nå en aldri så liten skuffelse.

 

Hvor stor drivkraft har historien? Og hvor essensielt er meningsløs grinding (ta en milliard outposts og utkikkspunkter, jakte ned horder av dyr for ressurser)?

Virker som du har blitt veldig farget av hva kompisen din viste, og hans spillestil. HZD kan spilles helt uten grinding hvis man ønsker det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg har spilt "igjennom" spillet (dvs. omtrent kun storyen), og det i seg selv ga mer enn nok valuta for pengene for min del.

Er også en av de som ikke er noen fan av repeterende innhold, og iallefall obligatorisk (slik som det ofte er i Far Cry, som jeg gir opp etter en kort stund).

 

Sånn sett, så passer lineære spill meg langt bedre i 9/10 tilfeller.

 

Ser frem til en videreutvikling av historien!

Lenke til kommentar

Jeg var skikkelig gira på dette spillet før lansering. Så så jeg en kompis spille det, og i det han dro opp kartet slo det meg: dette spillet har jeg spilt opptil flere ganger før. I Far Cry 3, Far Cry 4 og Far Cry Primal (som alle sammen basically er det samme spillet).

 

Det ser alldeles nydelig ut, og jeg er skikkelig nysgjerrig på historien, men jeg blir forferdelig fort lei av den typen gameplay. Noe som er synd.

Jeg er enig i at far cry spillene ble drittkjedelige etter far cry 2, alle spillene er nesten identiske, og jeg tror faktisk de brukte samme kartet i far cry 4 og primal, bare endret litt småting. Waste of money uten tvil. Jeg er alltid i tvil til open world spill selv, jeg tror det har noe med at standarden er så høy i dag at det skal noe voldsomt til for å bli engasjert, så skjønner hva du mener. Jeg trodde også jeg kom til å bli lei fort, men jeg har spilt spillet i over 40 timer nå, og jeg er langt i fra lei enda.

 Horizon zero dawn er et open world spill som far cry ja, men det er langt ifra like kjedelig og dårlig. For det første ser det vanvittig flott ut, noe som gjør det til en sann fryd å utforske. Det er mange Wow moments hvor jeg måtte bare stoppe opp å nyte utsikten. Så er det combat systemet, noe som fungerer fantastisk, og ikke minst er utrolig morsomt og til tider veldig utfordrende. Det skal noe til i dag å lage et open world spill og fylle det til randen med ting å gjøre, jeg syns Horizon zero dawn klarte det utmerket godt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan skjønne at man er skeptisk til spillet, siden det henter en del fra andre tilsvarende spill. Men det er lenge siden jeg har fått en slik følelse av størrelse som jeg har fått i HZD! Jeg brukte lang tid i startområdet, og fikk meg en realitycheck da spillet endelig åpnet seg for fullt!

 

Nå er jeg level 43 eller noe sånt og driver med hovedquest på level 17. Allikevel så er jeg ikke veldig overpowered i forhold til tingene jeg skal ta ned. Hvis man blir overpowered her så er det fordi du har lært deg mekanikkene, ikke fordi utstyret ditt er så kraftig. Sett bort i fra en spesiell outfit...)

 

Det er et av de 20 beste spillene jeg har spilt, 9/10!

Er enig i alt du sier her, fikk bakoversveis da jeg så hele kartet. 

Er level 41 selv og jeg er på en hovedquest som er level 15, gikk meg vill hele tiden, noe som er en veldig bra ting ;) 

Det er det liker så godt med dette spillet, de har faktisk tatt litt fra dark souls serien, uansett hvor høy level man er, så blir man aldri overpowered, jeg har dødd flere ganger på level 20 quests liksom. Elsker spillet, 9.5/10

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Virker som du har blitt veldig farget av hva kompisen din viste, og hans spillestil. HZD kan spilles helt uten grinding hvis man ønsker det!

 

 

 

Jeg liker det jeg leser her altså. :)

Jeg anbefaler deg å gi det en sjans, som tidligere sagt her i kommentarene er det lite grinding (hvis man ikke vil), og det som er føles ikke kjedelig/unødvendig.

 

Personlig var jeg avventende til spillet siden jeg er mindre og mindre glad i kamp/slossing. Spiller som regel spill på easy osv. (Begynner å bli en kjedelig gammel mann.) Men historien og premisset lokka veldig, så det ble dag en kjøp på meg, og det var ett av de bedre spillkjøpa jeg har gjort. Spiller på normal og leker med tanken på å ta platinum (isåfall min første). Det burde si sitt...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...