Gå til innhold

TEST: Microsoft Surface Book


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjermlysstyrke

Høyere lysstyrke er bedre (nits)

 

Nuvel, kanskje en forenkling?  :D

 

Jeg bruker alltid enten 0% eller 25% på innstillingene for lysstyrke på mine Windows-brett. Laveste og nest laveste innstilling. I tillegg må jeg bruke Dimmer fordi 0% ikke er mørkt nok. Jeg hadde heller foretrukket at man fokuserte på å optimalisere innenfor dette segmentet enn at man stadig får sterkere og sterkere lyskaster på 25%. 

Endret av tommyb
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Eg trudde dette var ein test av eit Microsoft-produkt, men her nemnast Apple i annakver setning uten nokon vidare relasjon forøvrig. Til og med fargen på portene blir antyda at det er stjelt i frå Apple. Blir litt kvalm.

 

Har du sett på Microsofts produktsider for Surface, hvor de sammenligner hvert eneste produkt med en Mac? Da er det heller kanskje ikke så rart at journalister velger noe lignende vinkling som produsenten selv?

 

https://www.microsoft.com/en-us/surface/devices/surface-pro-4/overview

https://www.microsoft.com/en-us/surface/devices/surface-book/overview

 

 

 

Artikkel

I et halv års tid har både amerikanere, briter og tyskere fått stifte bekjentskap med det vi bare kunne mistenke å være en av de friskere satsningene i bærbarmarkedet på lang tid, nemlig Microsoft Surface Book.

 

Er det ikke godt over ett år siden Surface Book kom ut? Jeg ser andre har testet den i januar 2016.

 

 

Artikkel

Der Surface Pro 4 fungerer supert som et nettbrett

Dette kan dere da ikke mene. Og når jeg åpner deres test av Surface Pro 4 ser jeg jo nettopp det, at dere påpeker at det finnes langt bedre nettbrett.

 

 

Artikkel

En ekstra nikk skal også Microsoft ha for at de utstyrte selve ladeboksen med en ekstra USB-port. Det bringer totalen opp til tre USB-porter, noe som bør tilfredsstille de fleste.

Det er en maskin som begynner på 16 tusen kroner, og dere anser det som tilstrekkelig at den ikke har en eneste USB-C eller Thunderbolt?

Endret av genser
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eg trudde dette var ein test av eit Microsoft-produkt, men her nemnast Apple i annakver setning uten nokon vidare relasjon forøvrig. Til og med fargen på portene blir antyda at det er stjelt i frå Apple. Blir litt kvalm.

 

Når de har ett eget program for innbytte av Mac, så må du tåle at den blir sammenlignet med "hovedmålet".

 

https://www.microsoft.com/en-us/switch/mac-surface/home

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Eg trudde dette var ein test av eit Microsoft-produkt, men her nemnast Apple i annakver setning uten nokon vidare relasjon forøvrig. Til og med fargen på portene blir antyda at det er stjelt i frå Apple. Blir litt kvalm.

Nå må du skjerpe deg. "Apple" teller jeg 5 ganger i teksten. Det er da heeelt naturlig å sammenligne med en av de største konkurrentene.
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Er tastaturdelen tung nok til at skjermdelen ikke vipper hele maskinen bakover uansett hvor langt tilbake en har skjermen?

 

Ja, i alle fall klarer den 3/4 åpning uten at den velter bakover. For meg som tegner litt på skjermen så er foten bak på SFP4 gull. Ser for meg at dette ville blitt et savn på SFB for min del.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Skjermlysstyrke

Høyere lysstyrke er bedre (nits)

 

Nuvel, kanskje en forenkling?  :D

 

Jeg bruker alltid enten 0% eller 25% på innstillingene for lysstyrke på mine Windows-brett. Laveste og nest laveste innstilling. I tillegg må jeg bruke Dimmer fordi 0% ikke er mørkt nok. Jeg hadde heller foretrukket at man fokuserte på å optimalisere innenfor dette segmentet enn at man stadig får sterkere og sterkere lyskaster på 25%. 

 

Joda, men det vi sikter til er altså at høyere lysstyrke er bedre, for grafen og målingen isolert sett. Når vi gjør oss opp en mening om skjermen og panelet ser vi selvsagt også på mange andre ting. Lysstyrke er imidlertid spesielt viktig for et nettbrett, da du oftere vil bruke det utendørs hvor alt under 300- 350 nits vil by på problemer i sollys.

 

 

Eg trudde dette var ein test av eit Microsoft-produkt, men her nemnast Apple i annakver setning uten nokon vidare relasjon forøvrig. Til og med fargen på portene blir antyda at det er stjelt i frå Apple. Blir litt kvalm.

 

Har du sett på Microsofts produktsider for Surface, hvor de sammenligner hvert eneste produkt med en Mac? Da er det heller kanskje ikke så rart at journalister velger noe lignende vinkling som produsenten selv?

 

https://www.microsoft.com/en-us/surface/devices/surface-pro-4/overview

https://www.microsoft.com/en-us/surface/devices/surface-book/overview

 

 

 

Artikkel

I et halv års tid har både amerikanere, briter og tyskere fått stifte bekjentskap med det vi bare kunne mistenke å være en av de friskere satsningene i bærbarmarkedet på lang tid, nemlig Microsoft Surface Book.

 

Er det ikke godt over ett år siden Surface Book kom ut? Jeg ser andre har testet den i januar 2016.

Jo, stemmer. Rettet. Jeg tenke på de oppdaterte modellene som ble annonsert i oktober 2016 og lansert i november samme år. Altså modellene som nå finner veien til Norge.

 

 

Artikkel

Der Surface Pro 4 fungerer supert som et nettbrett

Dette kan dere da ikke mene. Og når jeg åpner deres test av Surface Pro 4 ser jeg jo nettopp det, at dere påpeker at det finnes langt bedre nettbrett.

Surface Pro 4 er anmeldt på en halvannet år gammel Windows 10-versjon, og mens ipader og android-nettbrett nok er enklere i bruk mener jeg også Surface-enhetene etterhvert har tatt noen solide steg når det kommer til brukervennlighet i nettbrettmodus.

 

 

Artikkel

En ekstra nikk skal også Microsoft ha for at de utstyrte selve ladeboksen med en ekstra USB-port. Det bringer totalen opp til tre USB-porter, noe som bør tilfredsstille de fleste.

Det er en maskin som begynner på 16 tusen kroner, og dere anser det som tilstrekkelig at den ikke har en eneste USB-C eller Thunderbolt?

 

 

 

Er dere sikre på at det er TN panel på denne? Jeg får ikke det helt til å stemme med hvordan dere beskriver opplevelsen av skjermen.

Hadde visst skrevet både IPS og TN-panel i teksten. Rettet til IPS-panel, som er korrekt, i faktaboksen nå.

 

Er tastaturdelen tung nok til at skjermdelen ikke vipper hele maskinen bakover uansett hvor langt tilbake en har skjermen?

Jepp - i alle fall så lenge maskinen står relativt flatt uten at også tastaturdelen heller bakover.

 

Høres ut som om man må gjøre en drøss med kompromisser med denne.

 

At den ikke er utstyrt med USB-C er jo bare trist. Og som vanlig en dårlig styreflate.

 

Dette er ikke bra nok.

USB Type-C, eller Thunderbolt, hadde vært en grei ting når en tenker på at en skal ha maskinen flere år, men jeg har i alle fall ikke hatt brukt for USB Type-C en eneste gang ennå i møte med stort sett nye dingsebomser hver uke. Det sagt er det en naturlig ting å bemerke når den endelige konklusjonen skal skrives senere i dag da de fleste konkurrentene til Surface Book kommer med en av delene.

 

Har du prøvd styreflaten? Den er ikke like god som den vi finner på MacBooks, men sammenlignet med styreflaten på andre Windows-baserte maskiner er den rimelig kurant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mener det er usaklig å hevde at man trenger å kjøpe Microsoft sin dockingstasjon til 2000 kroner for å få 1 usb port og 1 minnekortleser (SP4 har SD-leser, forresten), når dette kan kjøpes for en tiendedel av prisen via ebay/amazon eller lignende.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Gammelt produkt jo. Hadde tenkt å kjøpe denne da det ble annonsert, men kom jo aldri til Norge. Endte opp med Lenovo X1 Yoga istedet.

 

kjøpte min surface pro 3 på tilbud til 9000,-, da var det kjempebillig (i5/4gb ram) og er fornøyd med maskinvaren, neste pc blir nok en lookalike til en mye lavere pris når jeg ser hva de nye surface pc'ene koster. så mye er jeg ikke villig til å legge i en datamaskin.

Endret av marius77
Lenke til kommentar

[quote name='marius77' timestamp='1489607341' post='23791436'

 

kjøpte min surface pro 3 på tilbud til 9000,-, da var det kjempebillig (i5/4gb ram) og er fornøyd med maskinvaren, neste pc blir nok en lookalike til en mye lavere pris når jeg ser hva de nye surface pc'ene koster. så mye er jeg ikke villig til å legge i en datamaskin.

 

Problemet ligger i dollarkursen. Jeg kjøpte med SP3 128GB til 6500kr. Men når dollaren blir 30% dyrere, så blir også elektronikken det her til lands.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...