Gå til innhold

ANMELDELSE: NieR: Automata


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser dette gjelder PS4 versjonen, men har dere boe på hvordan lista ligger for PC versjonen? Er den godt optimalisert, og bør man skaffe en håndkontroll? Har lyst til å skaffe dette på release, men er generelt litt mer skeptisk til PC-versjoner etter flere skuffende slipp når det kommer til stabilitet.

Lenke til kommentar

PC-versjonen har ikke kommet enda, og jeg vet ikke om det er sendt ut anmelderkopi på denne plattformen eller ikke. Så vidt jeg har fått med meg er de fleste anmeldelser som har kommet av PS4-versjonen, som fungerer bra.

 

17. mars er vel slippdato på Steam så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Husker eg spilte Shadow of mordor, og da var keyboard/mus overlegen, siden man måtte sikte med buen, og freeview med musen gjorde det lettere generelt å få overblikk rundt deg (og få øye på buemenn og evt. headshotte de/teleportere seg til de).

 

Hvordan er dette i Nier? Er gøy med controller når det kan brukes uten å føle at en gir slipp på noe.

Eg elsket combat i Shadow of Mordor, det var utilgivelig og det virket som om spillet var lagt opp til å belage seg på en god del deaths (eller rømme), og eg døde ofte i starten. Har du noen ord på vanskelighetsgrad i Nier?

Lenke til kommentar

Dette blir utvilsomt et kjøp etter hvert. Planlegger å plukke det opp på PC i stedet for på PS4, da jeg tror dette vil være nydelig med stabile 60 FPS. Likevel må jeg nok koble til kontroller, det har support for det går jeg ut ifra?

 

Last ned DS4Windos så kan du bruke PS4 kontrollen til alle spill på PC.

Lenke til kommentar

Husker eg spilte Shadow of mordor, og da var keyboard/mus overlegen, siden man måtte sikte med buen, og freeview med musen gjorde det lettere generelt å få overblikk rundt deg (og få øye på buemenn og evt. headshotte de/teleportere seg til de).

 

Hvordan er dette i Nier? Er gøy med controller når det kan brukes uten å føle at en gir slipp på noe.

Eg elsket combat i Shadow of Mordor, det var utilgivelig og det virket som om spillet var lagt opp til å belage seg på en god del deaths (eller rømme), og eg døde ofte i starten. Har du noen ord på vanskelighetsgrad i Nier?

 

Det er fire vanskelighetsgrader i spillet, og modifikasjonssystemet gjør at spillet mer eller mindre slåss for deg, om du ønsker det. Normal vanskelighetsgrad er heller ikke spesielt vanskelig, men er en balansert utfordring. Hard er den jeg spilte mest på utover i spillet, og her må du være på vakt og passe på å hoppe unna angrep.

 

På very hard dør du hvis du blir truffet en gang, og så flink er ikke jeg :)

 

Jeg har bare spilt på PS4, og kan ikke si noe om kontroll med mus og tastatur. Men slik combaten og styringen i spillet er kunne jeg ikke tenkt meg å bruke noe annet en n kontroller.

Lenke til kommentar

Så plukket dette opp på PC og tenkte jeg bare ville legge til et par ting.

Først og fremst, det ser ut til å være en ganske solid port med ingen problemer så langt. Eneste jeg har støtt på er at om jeg alt+tabber så går den tilbake til windowed og jeg må enable fullscreen igjen.

 

Selve spillet er nydelig, låst til 60 men stabilt selv på max med et 1080. Selv om mellomsekvenser faller tilbake til 30 uansett.

 

Snakker om nydelig så har dette spillet også de mest imponerende boss kampene jeg har sett. Både visuelt og mekanisk.

Men det er èn ting som også virkelig er verdt å nevne, og det er at dette spillet er ganske brutalt på hard, som jeg også bestemte meg for å spille. De sier at på very hard så one-shotter ting deg, men det skal jeg love deg ting gjør på hard også. Så hvis du er en som liker utfordninger, her får du det.

Om du er sta som meg, så ender du fort opp med 4-5 timer på 1 boss, for faen ta den opera dama...

 

Når det gjelder tastatur og mus, gå for kontroller, her er det egentlig ingen tvil. Spillet skifter mellom forskjellige modes hele tiden, og med hvordan alt fungerer er det bare mye mer natulig. Det å dodge med tastatur f.eks er betraktlig vanskligere (må dobbeltappe) og kun i 8 rettninger. Når dodge er kanskje den tingen du bruker mest av alt så er dette en dårlig ide.

Lenke til kommentar

Etter å ha spilt gjennom en god del på andre gjennomgang, må jeg si at det er noen ting som skurrer litt.

 

Quests som man gjennomførte på første gjennomspilling blir utsatt for tidsparadoks. Og det virker merkelig at NPCer takker deg for hjelpen første gang du møter dem i new game+. Kanskje spillet egentlig har en motsatt ground hog day story gjemt i seg..

 

Kampene endrer seg også drastisk i andre gjennomspilling. Og jeg opplever det langt mindre engasjerende i andre gjennomspilling enn første(skal ikke gå dypere om hva endringen er, pga. Spoilers). Jeg begynte istedenfor å unngå så mye av kampene jeg kunne i new game+, rett og slett fordi det ble repetivt og kjedelig

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fikk akkurat tatt platinum også. Trodde jeg skulle garantert ha Zelda som mitt personlige GOTY for i år, men er utrolig lenge siden jeg har forelska meg så fullstendig i et spill som det her. Såpass at jeg har bestilt Drag-on Dragoon 1-3 for å få spilt gjennom de også, bare for å kunne fortsette å være i Yoko Taros verden :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...