Gå til innhold

Problemer (?) med Nzxt Kraken 61.


tjrb

Anbefalte innlegg

Hei.
Har bygd ny PC nå nylig med blant annet vannkjøling fra Nzxt, mer spesifikk Kraken X61.
Problemet er at programvaren som følger med kjølingen, CAM, kommer til tider opp med melding om at temperaturen på CPU har oversteget 82 grader Celsius når jeg spiller.

Denne meldingen kommer som en pop-up melding når jeg spiller diverse spill. Det jeg synes er så rart er at dersom jeg tabber ut i windows og inn i selve CAM-programmet så ligger temperaturen stabilt på alt fra 40-60 grader og viser aldri tegn til at jeg har vært oppe i 82 grader (MERK: det er nøyaktig 82 grader programmet viser, aldri 81 eller 83).

Har googlet litt rundt og ser at flere skriver at de opplever problemer med CAM, og at det er flere buggs osv. Men jeg må ærlig innrømme at jeg blir litt bekymret dersom en slik kjøler ikke klarer bedre enn 82 grader.

For ordens skyld så består pcen min av:

i7 7700 Kaby Lake @ 4200 mhz.

MSI Geforce GTX 1070.

MSI Z270 Gaming Pro Carbon hovedkort.

Corsair LPX 16 GB Ram @ 3200 mhz

Fractal Design Define S Kabinett.

Ingenting er overclocka, alt kjører på standard fabrikk.

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei igjen.
Både Afterburner og CAM viser samme temp, men Afterburner gir ikke det problemet med at tempen plutselig peaker til 82 grader. Litt lettere og monitorere tempen på Afterburner da man kan se tilbake i tid på hva tempen har vært. Og ikke under noen omstendigheter har den steget opp til 82 grader.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...