Gå til innhold

Reagerer på kunstig høye førpriser hos nettbutikken Stayclassy.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er mye mer vanlig en folk trur, mange lokal butiker levde av gjøre dette før folk kunne søke opp alt.

 

Du skal ikkje langt får å finne dei.

 

Eksempel

 

Jul hadde no komplett.no og sine søster sider sin nettbutikk midlertidig fjernet liknende varer og hukket av at dei var "ut av sortimang" på liknande varer men kom tilbake rett etter salget er over.

 

Prisene var ikkje langt over men når du egentlig leiter lenge nok vil du finne ut at det er billigere plasser men er oftest frakt som dreper verdien.

Endret av BonBattery
Lenke til kommentar

Tok meg en tur inn på stayclassy og etter det jeg kan se har de allerede fjernet førprisene på alt i classywalk kategorien ivertfall https://stayclassy.no/collections/classywalk?view=all

Det tok ikke lang tid

 

Du gadd ikke å lese hele artikkelen før du kommenterte? Siste avsnitt lyder:

"Likevel, etter at Tek tok kontakt med Stayclassy i forrige uke, og før denne saken ble publisert, ser vi nå at alle førpriser er fjernet fra Stayclassy.nos nettsider. "

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er jo ett helt vanlig problem, har sett komplett drive på med det samme. Begynner å bli en stund siden nå, men de måtte trekke ett tilbud på logitech fordi de ble fersket i å skru opp alle prisene rett før tilbudet.

Ett mere vanlig eksempel hos komplett er jo att de sier "spar 3000 på ferdigbygget hos komplett", på maskiner som aldri verden kunne ha vært priset så høyt(eksempel i5 7600 1060, nedsatt til 11k i fra "14k"). 

 

Mann kan jo heller ikke motbevise det med prisjakt osv. siden det ikke er direkte varepriser. 

 

Eksempel her: 

https://www.komplett.no/product/11147/pc-nettbrett/komplett-pc/komplett-gamer-mini/komplett-gamer-mini-gtx-1060

Endret av Huseby
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er egentlig en alvorlig sak. Det er mange andre titalls butikker som driver slik.

 

Trenger egentlig ikke prisguide for å indikere, men daglig besøk på nettbutikkene også ser man at prisene er tuklet med når tilbuder kommer.

 

Sist jeg husker var det en nettbutikk som jeg handler månedlig av faste produkter, så ser jeg at når mega tilbud kommer, så samsvarer ikke førprisen, og tilbudet er til og med dyrere enn den faste prisen var før.

 

For eksempel på en vare jeg handler fast i måneden:

 

1 vare: 299

 

Tilbudet: 329

Førpris: 379

 

Det er mange samtlige som driver slik, om det er klær, data, kosttilskudd osv osv.

 

Det er ikke bra!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...