Gå til innhold

ICE - Abonnement vil ikke fungerer i EU/EØS etter 15. juni - oppsigelse


Anbefalte innlegg

Det er litt kjedelig at ICE velger å gå for ei slik løysning med å berre endre abonnementa til eit dyrare abonnement.

 

Men samtidig så er vell ICE billigaste alternativ for "alt inkludert" abonnement?

 

 

Eposten frå ICE var svært sparsom på detaljar, men det ser ut som at det nye billig abonnementet er 129 kr i måneden for 1GB og fri bruk, og då antek eg at dette også inkluderer fri bruk på både data og telefon/SMS i EU?

 

Får vente til det kjem meir detaljar på mandag og då samanlikne pris og tjeneste mot konkurrentane.

Det få ein gratis ekstra datapakke for å bytte no med ein gong er ikkje ein god nok bonus til at det er verdt å inngå ny avtale med så få detaljar.

 

Det er samme vilkårene ellers, slik jeg forstår det. Du får bare bruk i EU/EØS med på  kjøpet. Fri tale sms mms og 1GB data i hele det geografiske området nevnt. Det er ikke sikkert noen andre vil tilby det samme noe billigere, men det gjenstår å se. Antar de andre operatørene er nødt til å gjøre endringer de også. Jeg har ikke noen bindingstid, så jeg venter og ser hva de andre gjør, og handler så accordingly.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk akkurat snakket med kundeservice. Jeg hadde 5gb med binding og fikk bytte til 3gb med eu uten problemer selv om det koster 50 kr mindre pr mnd. Jeg trenger kun 3gb, det er mer enn nok for min del.

 

Jeg syns ice var smidig og løsningsorientert og er meget fornøyd med behandlingen jeg fikk hos de. Så tror hvis dere tar kontakt med de så er det store muligheter for at dere finner en løsning ilag ?

Endret av MobilNerd
Lenke til kommentar

Jeg fikk akkurat snakket med kundeservice. Jeg hadde 5gb med binding og fikk bytte til 3gb med eu uten problemer selv om det koster 50 kr mindre pr mnd. Jeg trenger kun 3gb, det er mer enn nok for min del.

 

Jeg syns ice var smidig og løsningsorientert og er meget fornøyd med behandlingen jeg fikk hos de. Så tror hvis dere tar kontakt med de så er det store muligheter for at dere finner en løsning ilag

 

Hei,

Fikk du byttet til 3gb og 50kr mindre pr mnd fra og med 1 Juni? Eller gjaldt dette fra og med neste mnd med betaling ?

Lenke til kommentar

er det slutt på gratis overforbruk av data fra ICE nå da?

Nei, fra nettsiden deres med informasjon om de nye abonnentene med inkludert EU/EØS-bruk:

 

Må jeg betale per MB ved overforbruk av data?

Absolutt ikke. Vi vil beholde fordelen med at kun hastigheten settes ned når man har brukt opp datapakken. Du får da surfe videre med 64 kbit/s. Alternativt kan du kjøpe ekstra datapakke hvis du ønsker det.

 

https://www.ice.no/eupluss/

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest medlem-329093

Så... abonnementet mitt som koster 99kr. I måneden nå kommer til å øke i pris uansett? Og hvis jeg er uenig i prisøkningen så må jeg si opp abonnementet?

Lenke til kommentar

Så... abonnementet mitt som koster 99kr. I måneden nå kommer til å øke i pris uansett? Og hvis jeg er uenig i prisøkningen så må jeg si opp abonnementet?

Nå må du våkne, gutt.

Du kan beholde abbonementet til 99 kr så lenge du vil, men etter 1 juni virker ikke det i utlandet.

Skal du bruke det i utlandet etter 1 juni, må du betale 129 kr i mnd.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Hvordan får jeg oppgradert til flere gigabyte i måneden på ICE uten å måtte velge utenlandsabonnementet?

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Neppe mulig. ABO uten EU er ikke lenger i salg.

Takker. Da kjøpte jeg en GB til, som vil rulle over til april. Så har jeg tid til å tenke litt mer.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Fikk ikke avsluttet forholdet da jeg har takket ja til 3gb 249 i mnd hos dem. Jeg gjor dette når jeg ikke visste det var mulig å avslutte kundeforholdet eller skifte til noe annet feks 1gb. Ble ikke informert om det av dem heller måtte finne det ut her. Da jeg tok kontakt med dem første gang så spurte jeg spesifikk om det tilbudet på 250kr mnd pga andre her på forum hadde fått slikt tilbud. Slik det er nå blir det ikke ice på meg i fremtiden. Ei heller andre i familien.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ble også ice kunde i januar, kjøpte en telefon til 1 kr med 5gb pakken til 299.

Føler ikke jeg "har råd" til mer enn 300 i mobilregning i måneden.

Det de gjør her, er vel å anse som kontraktbrudd og gir meg rett til å forlate avtalen?

Eller?

 

Du har bundet abonnementet, men du betaler ikke noe for selve telefonen (299,-). 

 

Ihht. ICE's vilkår har du rett til å (Merk:) heve avtalen fra den dato endringen trer i kraft (01.06.2017). Om du ikke endrer før 01.Juni vil det at du ikke endrer fremgå som et samtykke, og du vil beholde bindingstiden. 

 

Bruddgebyr dersom du bytter leverandør uten å melde ifra om heving vil være på 150,- pr månede gjenstående av bindingstid (correct me if i'm wrong). 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...