Gå til innhold

Verdens største offentlige ladegarasje er endelig klar for åpning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

App meg her og app meg der. Skal det vere obligatorisk med smarttelefon og "app" for å parkere bilen òg no?

 

Apputviklermiljøet i Norge har dessverre klart å overbevise bedrifter at "app må dere ha"

Kunne vært løst bedre og MYE billigere med en god nettside/mobilside.

Evnt. ladebrikken til elbilforeningen.

Men da hadde det blitt noen som ikke hadde fått pengene sine...

Lenke til kommentar

 

App meg her og app meg der. Skal det vere obligatorisk med smarttelefon og "app" for å parkere bilen òg no?

 

Apputviklermiljøet i Norge har dessverre klart å overbevise bedrifter at "app må dere ha"

Kunne vært løst bedre og MYE billigere med en god nettside/mobilside.

Evnt. ladebrikken til elbilforeningen.

Men da hadde det blitt noen som ikke hadde fått pengene sine...

Noen skal ha penger, enten de lager en brikke eller en app. En app er ikke fysisk, og trenger ikke lages på samme vis. slipper fullt av brikker her og der på nøkkelknippet også ;-)

Å måtte gå inn på en nettside hver gang, er mer tungvindt, enn å ha appen, for akkurat det du trenger, framfor å logge inn , på en nettside, passord, koder osv, med mikroskopiske menyer man må taste seg igjennom.

Lenke til kommentar

Å måtte gå inn på en nettside hver gang, er mer tungvindt, enn å ha appen, for akkurat det du trenger, framfor å logge inn , på en nettside, passord, koder osv, med mikroskopiske menyer man må taste seg igjennom.

 

For oss som ikkje har mobiltelefon, men har nettlesar lett tilgjengeleg på skjermen i bilen, er ei nettside veldig mykje meir praktisk.
Lenke til kommentar

 

Å måtte gå inn på en nettside hver gang, er mer tungvindt, enn å ha appen, for akkurat det du trenger, framfor å logge inn , på en nettside, passord, koder osv, med mikroskopiske menyer man må taste seg igjennom.

 

For oss som ikkje har mobiltelefon, men har nettlesar lett tilgjengeleg på skjermen i bilen, er ei nettside veldig mykje meir praktisk.

du må likevel logge inn skrive passord og masse dilldall. Appen bruker du direkte, og fortsatt, så er den mye bedre enn et knippe ladenøkler og kort.

Lenke til kommentar

 

Å måtte gå inn på en nettside hver gang, er mer tungvindt, enn å ha appen, for akkurat det du trenger, framfor å logge inn , på en nettside, passord, koder osv, med mikroskopiske menyer man må taste seg igjennom.

 

For oss som ikkje har mobiltelefon, men har nettlesar lett tilgjengeleg på skjermen i bilen, er ei nettside veldig mykje meir praktisk.

En app kan du også styre, uavhengig om du er i bilen eller ei.

Lenke til kommentar

du må likevel logge inn skrive passord og masse dilldall. Appen bruker du direkte, og fortsatt, så er den mye bedre enn et knippe ladenøkler og kort.

 

Kva med ingen app, ingen nettside og berre eit vanleg parkeringshus som du kan køyre inn i, parkere bilen og kople til lading? Det er ikkje vits å gjere alt so forbaska komplisert berre fordi dei kan.
Lenke til kommentar

Nå kjenner jeg ikke til dette konkrete parkeringshuset, men det kan vel hende eierne kunne ønsket seg noen kroner for parkeringen og ladingen? Hvordan ordner man det uten at halvparten av pengene ender opp hos Nets, Visa, Mastercard osv?

 

Enkelt. Dei gjer det obligatorisk å bruke ein "app" som treng tilgang til all informasjon om deg. Denne informasjonen kan dei selje vidare.
Lenke til kommentar

Jeg blir nesten imponert her. Nå var det over 10 kommentarer her og ingen greide å se det positive i at garasjen snart åpner. Fokus rettes mot at man må ha en app for å bruke stedet. Javel, da skaffer man seg den appen om man har tenkt å bruke tilbudet. Verre er det ikke.

 

Slik er det stort sett, med kommentarfeltene som inneholder elbilrelaterte saker. ; Fossilkjørere i det daglige, som projiserer sin rekkeviddeangst mot elbileiere, og har generell angst mot teknologi som har kommet til, sånn ca rett etter kuleramma og primstaven :-D

Lenke til kommentar

Flott med flere ladeplasser, men jeg vil trolig fortsette med gratislading rett utenfor. Jeg har ikke smart telefon og kan følgelig ikke komme inn i denne garasjen.

Synd hvis jeg må bruke tusenvis av kroner på en smart telefon, +mobildata for å få adgang dit.

En betalingsautomat hvor du registrerer bankkortet når du starter lading og registerer bankkortet igjen når du er ferdig (eventuelt betaler kontant på forhånd), må da være en billig og god løsning? Men vi uten smarttelefon skal visst presses ut av samfunnet app for app!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...