Gå til innhold

På tide: Nå får Samsung Galaxy S7 endelig nyeste Android


Anbefalte innlegg

 

 

 

Jeg laster nå ned oppdateringen mens jeg skriver, med modell SM-G935F (S7 Edge).

 

Håper på smertefri oppgradering :)

Dette på Telenor abonnement (via jobben).

Telefonen er riktignok kjøpt fra Elkjøp.

Kan det ha noe å si?

Da kan det være at det ikke er en Telenor Mobil. Kun ene telefon solgt med Telenor abonnement. Telenor sine mobiler kjører nemlig en egen versjon TEN, og er proppet med massevis av spam apper fra Telenor.. bortimot 8 eller 9 stykk kun fra dem.
Oisann, det var jeg ikke klar over :) Jeg har helt klart ikke noe "TEN" versjon nei.

Så det er vel årsaken da.

Jeg har en generisk versjon (NEE) av S7 Edge og har fått Wifi tale på denne. Du må gå inn å aktivere dette manuelt: Settings -> Connections -> Wi-Fi Calling -> On.

 

EDIT: Da med Telenor som operatør. Telefonen er kjøpt opprinnelig gjennom Telia, så skal funke uansett hvilken du har. 

Endret av Yaricks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg oppdaterte just til Nougat 7.0 med min Galaxy S7 Edge. Alt fungerte fint utenom fingeravtrykk leseren. Så jeg vil anbefale alle som bruker fingerleseren om å vurdere om det er lurere å vente med å gå over til Nougat. Har googlet litt rundt, andre har samme problem, men ingen har kommet med noen løsninger enda.

Lenke til kommentar

Jeg oppdaterte just til Nougat 7.0 med min Galaxy S7 Edge. Alt fungerte fint utenom fingeravtrykk leseren. Så jeg vil anbefale alle som bruker fingerleseren om å vurdere om det er lurere å vente med å gå over til Nougat. Har googlet litt rundt, andre har samme problem, men ingen har kommet med noen løsninger enda.

 

prøvd med fabrikkgjenoppretting av systemet? Det er uansett alltid lurt når du hopper til ny hovedversjon av eit OS. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg oppdaterte just til Nougat 7.0 med min Galaxy S7 Edge. Alt fungerte fint utenom fingeravtrykk leseren. Så jeg vil anbefale alle som bruker fingerleseren om å vurdere om det er lurere å vente med å gå over til Nougat. Har googlet litt rundt, andre har samme problem, men ingen har kommet med noen løsninger enda.

 

prøvd med fabrikkgjenoppretting av systemet? Det er uansett alltid lurt når du hopper til ny hovedversjon av eit OS. 

Yep, prøvde det just nå, men det fikset ikke problemet

Lenke til kommentar

Jeg oppdaterte just til Nougat 7.0 med min Galaxy S7 Edge. Alt fungerte fint utenom fingeravtrykk leseren. Så jeg vil anbefale alle som bruker fingerleseren om å vurdere om det er lurere å vente med å gå over til Nougat. Har googlet litt rundt, andre har samme problem, men ingen har kommet med noen løsninger enda.

 

Ikke noe problem på S7 flat

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Min fingeravtrykk funker også helt fint.

vel, det er jo bra at den fungerer for deg da. Prøver selv å søke litt mer rundt, men har ikke funnet noen løsninger som fungerer for meg enda da ^^

 

ring *#0*# gå til "Sensors" i bunn der har di fingerprint der kan du teste den

Lenke til kommentar

 

 

Min fingeravtrykk funker også helt fint.

vel, det er jo bra at den fungerer for deg da. Prøver selv å søke litt mer rundt, men har ikke funnet noen løsninger som fungerer for meg enda da ^^

 

ring *#0*# gå til "Sensors" i bunn der har di fingerprint der kan du teste den

Får ''Fail'' når jeg tester den

Lenke til kommentar

 

 

 

Min fingeravtrykk funker også helt fint.

vel, det er jo bra at den fungerer for deg da. Prøver selv å søke litt mer rundt, men har ikke funnet noen løsninger som fungerer for meg enda da ^^

 

ring *#0*# gå til "Sensors" i bunn der har di fingerprint der kan du teste den

Får ''Fail'' når jeg tester den

 

Fikk samme, ta igjen, da skal den være resatt. 

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Min fingeravtrykk funker også helt fint.

vel, det er jo bra at den fungerer for deg da. Prøver selv å søke litt mer rundt, men har ikke funnet noen løsninger som fungerer for meg enda da ^^

 

ring *#0*# gå til "Sensors" i bunn der har di fingerprint der kan du teste den
Får ''Fail'' når jeg tester den

 

Fikk samme, ta igjen, da skal den være resatt. 

Har prøvd igjen et par ganger nå, men får bare fail altså.. Men takk for tipset!

Lenke til kommentar

Funker wifi tale også uten simkort?

Antar det ikke gjør det, men neeeeei, hater å oppdatere utseende på ting når jeg er blitt vant med det, så 7.0 update kommer nok til å drøye lenge for min del, hater at de skal endre så mye på ting.

Nei, telefonen må først registrere seg på nettverket med ditt tlf.nummer for at tjenesten skal bli tilgjengelig. Man kan sette telefonen i flymodus og fortsett bruke tjenesten så lenge man har norsk IP: https://www.digi.no/artikler/telenor-lanserer-wifi-tale-som-virker-i-utlandet-men-norske-kunder-ma-smore-seg-med-talmodighet/376908

Endret av mandela
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Kommer S6 og S6 Edge senere i år da? Siste jeg hørte var at de skulle få også.

Hvorfor klarer ikke Samsung å gi ut oppdateringen til S6 samtidig som S7? Høll i huet.

 

Har S6 Flat med ræva batteri tid. Blir vel verre med Nugatti på.

 

 

At Samsung i det heletatt bruker 6mnd er uhørt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kommer S6 og S6 Edge senere i år da? Siste jeg hørte var at de skulle få også.

 

Hvorfor klarer ikke Samsung å gi ut oppdateringen til S6 samtidig som S7? Høll i huet.

 

Har S6 Flat med ræva batteri tid. Blir vel verre med Nugatti på.

Det er ikke samme hardware så da har de bare en unnskyldning til for å hale ut tida sånn at du heller skal kjøpe ny :) Hadde jeg vært deg hadde jeg bare låst opp bootloader og lagt inn custom rom. Trenger ikke vente på Samsung da.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...