Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Eg trur på Jesus fordi at Han er sannheten. Eg vil ikkje til ildsjøen i all evighet, men til himmelen i all evighet. Eg trenger Jesus fordi eg er eit fortapt menneske uten Han. Det er godt at Gud (Faderen, Jesus og Den Hellige Ånd) sendte Gud (Jesus) til verden for å sleppa fortapelsen. Men det verste som kan skje meg er at eg kommer vekk frå Jesus. Derfor treng eg Guds Ord kvar dag. Leser ofte i bibelen og hører daglig på forkynnelse som er Jesus fokusert. ( www.forkynn.no/andersen.html ) Selvfølgelig har eg fri vilje, ikkje noko tvang, men eg er avhengig av Jesus kvar dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Eg trur på Jesus fordi at Han er sannheten. Eg vil ikkje til ildsjøen i all evighet, men til himmelen i all evighet. Eg trenger Jesus fordi eg er eit fortapt menneske uten Han. Det er godt at Gud (Faderen, Jesus og Den Hellige Ånd) sendte Gud (Jesus) til verden for å sleppa fortapelsen. Men det verste som kan skje meg er at eg kommer vekk frå Jesus. Derfor treng eg Guds Ord kvar dag. Leser ofte i bibelen og hører daglig på forkynnelse som er Jesus fokusert. ( www.forkynn.no/andersen.html ) Selvfølgelig har eg fri vilje, ikkje noko tvang, men eg er avhengig av Jesus kvar dag.

Du tror og lever på en fiksjon altså.. Jesus er mest sannsynlig oppdiktet, ingen av historiene i bibelen er sanne men dette bryr du deg ikke om fordi du ikke bryr deg om hva som er sant og ikke...?

 

Jeg vet ikke hvem du er, men jeg vet at du ikke er i min omgangskrets, fordi jeg aldri ville omgitt meg med folk som har et så lemfeldig omgang med hva som er sant. Så jeg ville ikke stolt på deg, for hva annet av visvas er du ikke i stand til å tro på også? Ting som ville fått deg til å gjøre helt feil ting når det gjalt, kanskje til og med med døden til følge fordi du trodde at en eventyr figur kunne reddet deg eller andre... 

 

Er vel ingen andre grupper i dag, bortsett fra de som følger like skumle ideologier vi helt ikke vil assosieres med, som har en så lemfeldig omgang med hva som er sant og ikke og som bryr seg mindre om å finne ut om det de tror på er sant enn religiøse... Blind tro kan aldri bli annet enn uærlig heller..

 

Og dette proklamerer du fritt og uhemmet i den tro at du er noe spesielt, og at blind religiøs tro på ubekreftede påstander i en bok der sidenumereingen er det som er mest nøyaktig er noe å se opp til? Vokne opp og bli voksen er du snill, dette er lavmål... 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Eg trur på Jesus fordi at Han er sannheten. Eg vil ikkje til ildsjøen i all evighet, men til himmelen i all evighet. Eg trenger Jesus fordi eg er eit fortapt menneske uten Han. Det er godt at Gud (Faderen, Jesus og Den Hellige Ånd) sendte Gud (Jesus) til verden for å sleppa fortapelsen. Men det verste som kan skje meg er at eg kommer vekk frå Jesus. Derfor treng eg Guds Ord kvar dag. Leser ofte i bibelen og hører daglig på forkynnelse som er Jesus fokusert. ( www.forkynn.no/andersen.html ) Selvfølgelig har eg fri vilje, ikkje noko tvang, men eg er avhengig av Jesus kvar dag.

Du tror og lever på en fiksjon altså.. Jesus er mest sannsynlig oppdiktet, ingen av historiene i bibelen er sanne men dette bryr du deg ikke om fordi du ikke bryr deg om hva som er sant og ikke...?

 

Jeg vet ikke hvem du er, men jeg vet at du ikke er i min omgangskrets, fordi jeg aldri ville omgitt meg med folk som har et så lemfeldig omgang med hva som er sant. Så jeg ville ikke stolt på deg, for hva annet av visvas er du ikke i stand til å tro på også? Ting som ville fått deg til å gjøre helt feil ting når det gjalt, kanskje til og med med døden til følge fordi du trodde at en eventyr figur kunne reddet deg eller andre...

 

Er vel ingen andre grupper i dag, bortsett fra de som følger like skumle ideologier vi helt ikke vil assosieres med, som har en så lemfeldig omgang med hva som er sant og ikke og som bryr seg mindre om å finne ut om det de tror på er sant enn religiøse... Blind tro kan aldri bli annet enn uærlig heller..

 

Og dette proklamerer du fritt og uhemmet i den tro at du er noe spesielt, og at blind religiøs tro på ubekreftede påstander i en bok der sidenumereingen er det som er mest nøyaktig er noe å se opp til? Vokne opp og bli voksen er du snill, dette er lavmål...

Kunne ikke vært mer enig. Utviklingen er bekymringsfull. Det virker som om religiøse tullinger kommer krypende ut fra alle kriker og kroker.
Lenke til kommentar

[...]

Du tror og lever på en fiksjon altså.. Jesus er mest sannsynlig oppdiktet, ingen av historiene i bibelen er sanne men dette bryr du deg ikke om fordi du ikke bryr deg om hva som er sant og ikke...?

 

Det vet du ingenting om og alikevel påstår du ting på lik linje med de religiøse. Du er rett og slett tragikomisk noen ganger og det er merksnodig at du har et så stort behov for å rakke ned på andre.

 

Det finnes faktisk folk som har fått et bedre liv etter at de ble frelst. Ikke fordi det nødvendigvis er sant, men de får et sett med regler å leve etter og de får en moral å leve etter. Å ha noe å støtte seg på som gjør livet bedre og gjør livet til personer rundt bedre er utelukkende positivt.

 

Bortsett fra "frelsere" og ekstremister som er like ille som deg, bare på den motsatte siden, så har jeg ingenting imot religiøse og de fleste fortjener ikke å bli rakket ned på.

 

Mennesker fortjener respekt hvis de er ålreite, gjensidig respekt er viktig uansett om man tror på noe som er oppdiktet. Jeg rakker for helsike ikke ned på barn som tror på julenissen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Mennesker fortjener respekt hvis de er ålreite, gjensidig respekt er viktig uansett om man tror på noe som er oppdiktet. Jeg rakker for helsike ikke ned på barn som tror på julenissen.

 

 

Der er vi enige, mennesker fortjener respekt, religiøs tro gjør ikke det, for det er ingenting der å respektere. Og her snakker vi ikke om barn, vi snakker om voksne personer som tror på ekvivalenten til julenissen.

 

Med hensyn til at jeg er like ille.... Hva annet kan jeg kalle det når folk "vet" at de vet at guden de tilber er virkelig, enn fantasi og innbilling? Det er jo hva slike påstander er når det ikke følger med bevis. På toppen av de innbiller de seg at den primitive og brutale moralismen deres bibel fremmer skal respekteres... Nei, vet du, det er jeg ferdig med. 

 

Og rakke ned på? Jeg ikke har annet enn forakt igjen for religiøs tulltro, samme hvor komfy og godt den troen gjør de menneskene som er ignorante nok til å tro på slikt sludder. Og jeg er også forbi den kosingen og klappingen enkelte tror religiøse fortjener.

 

Hadde noen kommet med samme lamme påstander og krevd respekt av det for ALT mulig annet vås hadde du også ledd dem loddrett ut døra, kanskje til og med tenkt at det ville vært lurt å ringe gutta med selvkose trøya og polstrede soverom. Men kreve respekt for religiøs tulletro som ikke er hakket bedre enn gammelt tøys og tull det skal du ha? Vel, ikke av meg ihvertfall. Som sagt, jeg er ferdig med å kose og klappe disse religiøse idiotene jeg. Blir for dumt å påstå slike primitive guder når vi vet bedre i dag.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

er helt enig hjortesvin

 

har praktisert bibelen til punkt å prikke i flere år

 

med dette håper jeg at jeg vil være verdig å komme inn himmelporten når tiden er inne

Det er ikke slik det fungerer, ingen kan gjøre seg verdig til det evige liv.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Eg trur på Donald Duck fordi at Han er sannheten. Eg vil ikkje til Gåseby i all evighet, men til Andeby i all evighet. Eg trenger Donald Duck fordi eg er eit fortapt menneske uten Han. Det er godt at Onkel Skrue (Ole, Dole og Doffen på eventyr) sendte Onkel Skrue (Donald Duck) til verden for å sleppa kjedsomheten. Men det verste som kan skje meg er at eg kommer vekk frå Donald Duck. Derfor treng eg Onkel Skrue's Klondike historiar kvar dag. Leser ofte i Donald Pocket og hører daglig på historier som er Donald Duck fokusert. ( http://disney.wikia.com/wiki/Donald_Duck ) Selvfølgelig har eg fri vilje, ikkje noko tvang, men eg er avhengig av Donald Duck kvar dag.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Eg trur på Jesus fordi at Han er sannheten. Eg vil ikkje til ildsjøen i all evighet, men til himmelen i all evighet. Eg trenger Jesus fordi eg er eit fortapt menneske uten Han. Det er godt at Gud (Faderen, Jesus og Den Hellige Ånd) sendte Gud (Jesus) til verden for å sleppa fortapelsen. Men det verste som kan skje meg er at eg kommer vekk frå Jesus. Derfor treng eg Guds Ord kvar dag. Leser ofte i bibelen og hører daglig på forkynnelse som er Jesus fokusert. ( www.forkynn.no/andersen.html ) Selvfølgelig har eg fri vilje, ikkje noko tvang, men eg er avhengig av Jesus kvar dag.

 

Du må takke Jehova Gud for han oppreiste Jesus og så kan vi få evig liv.

Lenke til kommentar

 

er helt enig hjortesvin

 

har praktisert bibelen til punkt å prikke i flere år

 

med dette håper jeg at jeg vil være verdig å komme inn himmelporten når tiden er inne

Det er ikke slik det fungerer, ingen kan gjøre seg verdig til det evige liv.

 

Det er jo nettopp det de tror. De er kristne fordi de ikke takler sin egen dødlighet. Ikke noe annet.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor dere virkelige kristne gidder å samle på dem!

Lenke til kommentar

 

 

er helt enig hjortesvin

 

har praktisert bibelen til punkt å prikke i flere år

 

med dette håper jeg at jeg vil være verdig å komme inn himmelporten når tiden er inne

Det er ikke slik det fungerer, ingen kan gjøre seg verdig til det evige liv.

 

Det er jo nettopp det de tror. De er kristne fordi de ikke takler sin egen dødlighet. Ikke noe annet.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor dere virkelige kristne gidder å samle på dem!

 

Folk trenger litt tid på seg. Du blir ikke en av de opplyste, bare sånn. Det kreves en hel del selvinnsikt.

Lenke til kommentar

Jesus er mest sannsynlig oppdiktet, ingen av historiene i bibelen er sanne

Jaha? Har du noen beviser for dette? Eller er det ren spekulasjon?

 

Hvor kommer historier i disse tider fra? Normalt sett er de folkehistorier som går muntlig fra generasjon til generasjon. Når de er nedskrevet på en slik måte, i detaljer, er det svært sannsynlig at Jesus har eksistert som en ekte person. Og hvis han har det, hva sier det?

 

Selv om du ser bort fra mirakler og alle slike ting, så sier det fremdeles det samme.

 

Tatt i betraktning at få mennesker kunne lese og skrive på den tiden det nye testamentet er nedskrevet, vil jeg påstå at det nye testamentet i seg selv er er mirakel.

 

Om du ikke kan sette pris på inneholdet, kan du i det minste sette pris på den detaljerte historien som er nedskrevet relativt til tiden den var nedskrevet.

 

Du får jo selv lese og ta til betraktning tiden det ble skrevet på. Verdens best bevarte verk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...