Gå til innhold

NizZen prøver RyZen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har vist seg at den nye DLC'n til Battlefield 1 har ødelagt SLI. Testet Bf1 CTE (

Community Test Environment), og der funker sli helt glimrende!

 

2x1080ti sli og Ryzen 1800x @ 4100mhz 3200 cl14

2560x1600 alt på ultra og TAA= 145-175fps!    PS: her virker det som om cpu/minne er en flaskehals, siden jeg får samme fps med alt på low :p

4k og alt på ultra og TAA = 95-110fps ! Alt på low her gir ca 120-125fps. Dermed er det noe flaskehals her også

 

Ser jammen med ut som det er trøkk i bua i BF1 alikavel  :green:

Lenke til kommentar

Det har allerede kommet en god del oppdateringer til Bios'er og samkjører man Ryzen med kjapt minne og et bra hovedkort ser det ut som at ytelsen i en del spill faktisk øker, selv med SMT på.

Tipper Nizzen kan verifisere dette med tanke på at han har et testoppsett oppe og kjører, men det vil trolig kun gi en indikasjon på ytelsen på akkurat det oppsettet og ikke andre hovedkort og minnekombinasjoner.

 

Som vanlig slik jeg forstår det har Asus bæsja litt på leggen igjen... 

Lenke til kommentar

Brukte samme minnet som jeg gjorde i Kaby-lake systemet mitt. Corsair Vengance LPX 3000mhz 15-17-17-17-35-1T 1.350V. 

 

Kjører nå på Ryzen 2933 15-17-17-17-1T 13.5V.

 

Er det to brikker?

 

Har Corsair Vengeance 2800 Mhz (3000 xmp2) 4x4. Disse vil ikke kjøre på 2933, kun 2666 på HK-et mitt.

Lenke til kommentar

Nizzen;

 

har du testet 5GBE niccen mot 10GBE porten for å se at det makses?

 

Har nå koblet 5Gbit porten mot 10Gbit porten til Asrock x99 hovedkortet. Jeg får bare 1Gbit connection mellom dem. Har tilogmed Cat 7 kabel, så det er ikkje den det står på. Mon tro om det er noe protokoll som må støttes en switch eller.no. Jeg har ingen anelse hva jeg må gjøre. Hadde nesten trodd at jeg skulle få opp 5Gbit når den var koblet til 10Gbit, men den gang ei.  :hm:

Intel 10Gbit nettverkskorta er x540

 

Tror jeg må ha hjelp av asrock her...

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

Nizzen;

 

har du testet 5GBE niccen mot 10GBE porten for å se at det makses?

 

Har nå koblet 5Gbit porten mot 10Gbit porten til Asrock x99 hovedkortet. Jeg får bare 1Gbit connection mellom dem. Har tilogmed Cat 7 kabel, så det er ikkje den det står på. Mon tro om det er noe protokoll som må støttes en switch eller.no. Jeg har ingen anelse hva jeg må gjøre. Hadde nesten trodd at jeg skulle få opp 5Gbit når den var koblet til 10Gbit, men den gang ei.  :hm:

Intel 10Gbit nettverkskorta er x540

 

Tror jeg må ha hjelp av asrock her...

 

 

trenger vel ikke krysset kabel elns mellom maskiner..?

Lenke til kommentar

 

 

Nizzen;

 

har du testet 5GBE niccen mot 10GBE porten for å se at det makses?

Har nå koblet 5Gbit porten mot 10Gbit porten til Asrock x99 hovedkortet. Jeg får bare 1Gbit connection mellom dem. Har tilogmed Cat 7 kabel, så det er ikkje den det står på. Mon tro om det er noe protokoll som må støttes en switch eller.no. Jeg har ingen anelse hva jeg må gjøre. Hadde nesten trodd at jeg skulle få opp 5Gbit når den var koblet til 10Gbit, men den gang ei. :hm:

Intel 10Gbit nettverkskorta er x540

 

Tror jeg må ha hjelp av asrock her...

trenger vel ikke krysset kabel elns mellom maskiner..?

Det var 10 år siden :) Nå fikser nettkorta det selv. Nettverket funker, dog bare med 1GBit
Lenke til kommentar

Noen som har funnet ut hvorfor AMD ryzen ikke klarer over 4.1 Ghz i overklokking?

 

Kunne vært gøy å se med 2-4 kjerner aktivert om man kan nå 5 ghz?

 

Fint med liste over spill som funger bra på ryzen og de som funger dårligere?

Vmware\virtual pc burde fungere, selv om jeg er usikker på tjedje part os som Android\OSX.

 

Vil anta linux begynner å fungere bedre med ryzen nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...