Gå til innhold

NizZen prøver RyZen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Er det mulig for deg å skru av SMT, og se hvilken påvirkning det har på framerate i spill?

 

Nå har jeg testet BF1 et par timer med 2x 1080sli og med SMT av og på.

 

SMT gjør at jeg får nede i 95fps som minimumfps og fps hopper ganske mye opp og ned. Skrur jeg av SMT så får jeg minfps på ca 115-120fps. Merker med en gang at det er mye bedre flyt. (tester uten G-sync). Minimumsfps jeg får med 2x1080 på x99 og 6900k/6950x er  ca 130 fps og fps er utrolig stabil. Det er uten enhver tvil at BF1 hater SMT :D

 

Konklusjon for BF1: Uten SMT er 1800x @ 4.1ghz og 3200 cl14 minne nesten på høyde med x99 med 1080 sli. Med SMT blir det graut i forhold.

 

Et problem jeg har med det integrerte lydkortet er at lyden plutselig stopper opp et halvt sekund i Bf1. Dette er nok noe driverproblem, så skal på station-drivers.com for "drivershopping" :p

 

 

Jeg må oppdatere bios for å få funksjonen til å slå av SMT. Det trengs visst! Bra tråd. )

  • Liker 2
Lenke til kommentar

TS Nizzen:

Nice specs!

 

Du kan vel prøve denne?

http://www.cpubenchmark.net/

 

Per nå hvis du ser bort fra Intel Xeon, så er det bare 3 fra Intel som slår Ryzen 1800x:

i7-6950x (med god margin) - men 3x så dyr

i7-6900k (med mindre margin) - men dobbelt så dyr

i7-5960x (marginalt foran Ryzen 1800x) - nesten dobbelt så dyr

 

Mellom Ryzen 1800x og Ryzen 1700x ligger en til fra Intel:

i7-6850k (likt med Ryzen 1700x) - men en del dyrere

 

 

Nå får vi bare håpe AMD fortsetter å slippe nye prosessorer basert på denne teknologien fremover slik at de kan holde tritt med Intel i toppen videre.

Endret av zeebra
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan er temperaturen?

Med vannkjøling og under spilling av Bf1 i 1 time:

 

Cpu 34 grader

Cpudiode 57 grader

 

 

 

post-42975-0-12307800-1489326408_thumb.jpg

 

Som du kan se, så bruker BF1 multiplayer rimelig mye cpukraft. Dette er med SMT disablet, fordi det yter bedre i BF1. Kjører med 2x 1080 sli.

 

Det er uten enhver tvil at 6900k og 1080 sli er en god del raskere med 2x 1080sli. Selv om 1800x kjører på 4100mhz og minnet er på 3200 cl14. Det hjelper litt å disable SMT, men ikkje utrolig mye.

 

På mange baner dropper jeg til litt under 100 fps i 3440x1440 og ultrasettings med FXAA high. Med x99 og 6900k/6950x, så er minimumsfps mye høyere. Ca 130fps og er VELDIG stabil. På ryzenoppsettet så er det opp og ned. Fra 90+ til 140fps.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

Hvordan er temperaturen?

Med vannkjøling og under spilling av Bf1 i 1 time:

 

Cpu 34 grader

Cpudiode 57 grader

Så det betyr selv åpen rigg, Noctua NH-D14 antakelig blir miste laget Ryzen 1800X @ 4,1 GHz i et et lukket ATX kabinett.

Nå er det litt vanskelig å anta det da vi ikke vet hvor bra vannkjølingen er mot noctua.

Lenke til kommentar

 

Så det betyr selv åpen rigg, Noctua NH-D14 antakelig blir miste laget Ryzen 1800X @ 4,1 GHz i et et lukket ATX kabinett.

Nå er det litt vanskelig å anta det da vi ikke vet hvor bra vannkjølingen er mot noctua.

 

Hur långt är ett snöre?

 

Nizzen, vart ditt andra kit bättre efter nya bioset? No håp?

Endret av mackanz
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...