Gå til innhold

[Løst] Reverse search engine block


Anbefalte innlegg

Heihei.

 

Dette er sikkert HEEEELT feil forum å putte dette på, men ettersom det skal på en nettside så går det vell litt under samme grenen.

 

Som dere sikkert vet så har google, samt mange andre search engines en option for reverse image search. 

 

Min utfordring;

Jeg vil helst at et bildet skal være det eksakt samme, men at man ikke kan spore det via reverse image search. 

Redigere bildet litt kan vell gå, men hva skal jeg gjøre i tilfelle? Har prøvd greyscaling, watermarking og det fungerer ikke alltid, samt at det forandrer bildet litt for mye.

Endret av Bad Dog
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blokker bildet i robots.txt.

 

Folk kan jo enda søke med bildet, det du mener hindrer det bare å komme opp på google om man søker på det der. Jeg vil gjerne ha det motsatt.

 

Jeg forklarte det gjerne litt dårlig;

 

Ola skal ikke kunne å klare å gå inn på min side og finner ut hvor det stammer fra. - Om det ga mening.

Endret av Bad Dog
Lenke til kommentar

Hva med å reversere bildet og skråstille det litt?

 

Et annet spørsmål er jo hva du skal med dette? Det første sier meg at du bruker bilder du ikke har lov å bruke?

 

Er egentlig et "proof of concept." Har en venn som sier at det ikke går an og at Google er "superior." Jeg var smart å åpnet kjeften og sa jeg skulle få det til.. 

 

Har prøvd det også men uten hell. Ser ut som Google finner ut hvor bilde stammer fra uansett.

 

Har prøvd å rotere det bittelitt å se om det hjalp, men det gjorde det ikke. Om jeg speilvender bildet så finner også Google ut hvor det stammer fra. Prøvde å redigere skarpheten på bildet, dette også uten hell. Eneste som faktisk funker er veldig grove filtrere..

 

EDIT:

 

Ser ikke ut som de går an uten å faktisk redigere bildet grovt. Dette bildet som jeg brukte var av to søte pusekatter, men uansett hvordan jeg vridde å roterte så fant Google det enda igjen via reverse search. Eneste måten man kan gjøre det på er å skifte farge på bildet, men da er det jo ikke det samme bildet lengre.. håpte på at det skulle bare være å rotere det bittelitt, men det gikk altså ikke.

 

Men jeg lukker tråden her, ikke noe vits å bruke tid på. Kan være noen som er litt ondsinnet bruker løsningen (om vi evt kommer fram til en) til noe som ikke er helt lov, og det liker jeg ikke.

 

Takker for svar. Moderator kan lukke tråden. :)

Endret av Bad Dog
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...