Gå til innhold

SNIKTITT: Huawei Watch 2 – Den har tilsynelatende alt du kan be om fra en moderne smartklokke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil påstå at Android Police er mye mer inne på noe med sitt førsteinntrykk; "Uh..."

 

http://www.androidpolice.com/2017/02/27/huawei-watch-2-first-impressions-uh/

Jepp, de treffer spikeren klokkerent med hammeren. Siden Huawei Watch fortsatt er den råeste smartklokka på markedet antok jeg at det måtte Huawei til for å toppe orignalen. Dessverre har de rotet til Watch 2 og resultatet er møl. Jeg får fortsette å være fornøyd med originalklokka istedet. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Registrerer at også her blir uttrykkene micro-sim, nano-sim og e-sim brukt omhverandre ift. en kommende smartklokke. Det samme skjedde med Samsung Gear S3 4-5mnd før den ble lansert noe som gjorde at jeg endte opp med feil klokke og uten funksjonaliteten jeg hadde lest om og forventet.

Får da håpe at denne har det som nå skrives ;)

 

Edit:

I mitt tilfelle med S3 var det ikke bare hw.no jeg leste på men en haug andre som også ga den samme "desinformasjonen". Mange endret også informasjonen i artikkelen etter lanseringen uten å presisere "updated".

 

Hva hadde jeg lest at S3 ville ha som jeg ikke fikk:

- Støtte for nano-sim samt e-sim og da kun spesifikt på frontier modellen (jeg kjøpte derfor frontier).

- Spotify streaming via 4G ute på joggetur uten telefonen med deg

- Du kunne legge fra deg telefonen hjemme og få alle SMSer og samtaler ute på joggetur

- En del apper som ikke skulle kreve telefonen men likevel gjør det

- Spotify Offline med 4GB lagringsplass på klokken (Fikk ikke offline etter noen måneders ventetid på appen og har selvsagt kun 2.8GB ledig plass)

- Gode treningsapper med pulsmåler og GPS i klokken og da kunne legge igjen telefonen hjemme når man trener ute eller i skapet på studio.

  (s-health er ikke akkurat god, men har lært meg å "like" den i noe grad). Hvorfor ikke sørge for partnering med sterkt utbredte apper som Endomondo, Strava, Runkeeper osv.

 

Hva fikk jeg likevel som gjør at jeg ikke returnerte:

- Så lenge telefon og klokke er tilkoblet samme WiFi  (men hvor telefonen ligger utenfor BT rekkevidde) så får jeg alle SMSer på klokken og kan svare.

- Så lenge telfonen er innen BT rekkevidde så får jeg alle samtaler på telefonen og kan administrere de der

- Så lenge helsestudioet har et fungerende Wifi så kan telefonen ligge i skapet mens man streamer spotify musikk direkte til klokken.

- God støtte for BT plugger og BT hodetelefoner

- Veldig god tale på telefonsamtaler via klokken. Snakker kun via klokken når jeg er i omgivelser hvor det er ok.

- Spotify streaming via Wifi

S3 ble i stor grad markedsført som en av de første virkelige "Standalone" smartklokkene fremfor "Companions" som de aller fleste andre har vært, uten å levere helt der.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Registrerer at også her blir uttrykkene micro-sim, nano-sim og e-sim brukt omhverandre ift. en kommende smartklokke. Det samme skjedde med Samsung Gear S3 4-5mnd før den ble lansert noe som gjorde at jeg endte opp med feil klokke og uten funksjonaliteten jeg hadde lest om og forventet.

Får da håpe at denne har det som nå skrives ;)

 

Edit:

I mitt tilfelle med S3 var det ikke bare hw.no jeg leste på men en haug andre som også ga den samme "desinformasjonen". Mange endret også informasjonen i artikkelen etter lanseringen uten å presisere "updated".

 

Hva hadde jeg lest at S3 ville ha som jeg ikke fikk:

- Støtte for nano-sim samt e-sim og da kun spesifikt på frontier modellen (jeg kjøpte derfor frontier).

- Spotify streaming via 4G ute på joggetur uten telefonen med deg

- Du kunne legge fra deg telefonen hjemme og få alle SMSer og samtaler ute på joggetur

- En del apper som ikke skulle kreve telefonen men likevel gjør det

- Spotify Offline med 4GB lagringsplass på klokken (Fikk ikke offline etter noen måneders ventetid på appen og har selvsagt kun 2.8GB ledig plass)

- Gode treningsapper med pulsmåler og GPS i klokken og da kunne legge igjen telefonen hjemme når man trener ute eller i skapet på studio.

  (s-health er ikke akkurat god, men har lært meg å "like" den i noe grad). Hvorfor ikke sørge for partnering med sterkt utbredte apper som Endomondo, Strava, Runkeeper osv.

 

Hva fikk jeg likevel som gjør at jeg ikke returnerte:

- Så lenge telefon og klokke er tilkoblet samme WiFi  (men hvor telefonen ligger utenfor BT rekkevidde) så får jeg alle SMSer på klokken og kan svare.

- Så lenge telfonen er innen BT rekkevidde så får jeg alle samtaler på telefonen og kan administrere de der

- Så lenge helsestudioet har et fungerende Wifi så kan telefonen ligge i skapet mens man streamer spotify musikk direkte til klokken.

- God støtte for BT plugger og BT hodetelefoner

- Veldig god tale på telefonsamtaler via klokken. Snakker kun via klokken når jeg er i omgivelser hvor det er ok.

- Spotify streaming via Wifi

 

S3 ble i stor grad markedsført som en av de første virkelige "Standalone" smartklokkene fremfor "Companions" som de aller fleste andre har vært, uten å levere helt der.

Takk for innlegget! Jeg har vært på utkikk etter en klokke til å fylle de samme bruksområdene som du nevner. Derfor var dette en meget god brukererfaring for min del.

 

Da forstår jeg det slik at du ikke bruker Endomundo eller Strava på S3...

Savner du ikke Android Wear (istedet for Tizen)?

 

Enig at det begynner å bli på tide med noen form for sim eller lignende i smartklokkene. For min del bør klokka være standalone og ha følgende wlan (for bla. app-oppdatering), gps (for trening og navigering), puls og sim for handsfree samtaler, sms og streaming av musikk.

Endret av maanemann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel til min store glede ser jeg at hvertfall Endomondo nå har fått støtte! Se denne 3 timer gamle artikkelen :D

https://support.endomondo.com/hc/en-us/articles/115003601007-Samsung-Gear-S3-and-S2

 

Strava, not so lucky. Men endomondo hjelper mye.

https://support.strava.com/hc/en-us/articles/218887007-Samsung-Gear-and-Strava?page=5

Bra det da, og desto mer skuffende fra Strava. Jeg skjønner på en måte det også. Jeg har egentlig vært skeptisk til Tizen for klokker, siden utviklere typisk vil priotere Android Watch.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...