Gå til innhold

Nintendo Switch - forhåndsbestillinger, levering og tilgjengelighet


Anbefalte innlegg

Jeg snakket med Komplett på chat for å endre leveransen på Switch Zeldapakken fra post i butikk til pick up point. Det gjorde de, men status endret seg fra reservert på lager til forventet på lager 8. mars. Så i stedet for å spare et par dager ble det utsatt med noen :(

 

Virker som at grunnen til at det står 8. mars er at bærevesken som følger med ikke er på lager. Den var flyttet ut i en leveranse to, men det er nå tilbake til en leveranse med alt. Fortsatt et lite håp om at det ordner seg selv om fyren på chaten ikke kunne hjelpe..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Nå har jeg fått melding fra FotoKnudsen og Posten om at Spillsjappa har registrert sendingen. Spent på hvor lang tid de bruker på å levere pakkene hos Posten. Evt. når Posten sender de ut fra Oslo.

Samme her. Regner med Posten/Bring kun henter hos Spillsjappa en gang i døgnet, på ettermiddagen en gang. Så det skal godt gjøres at de får konsollen til Rogaland før helga!

 

Ganske kjedeligt med tanke på at jeg reiser til Polen på mandag morgen, og tenkte å ha den med meg på reisen dit.

Flyttet til Haugesund nå nylig og kjenner ikke til transporttidene til Posten. Håper og ber om at Posten klarer å levere før helga.
Bor selv i Haugesund og synes postgangen er er ganske kjapp! Endret av Ooinaru
Lenke til kommentar
 

 

Har ikke noe problem med å vente til tidlig neste uke med å få min egentlig, men bare utrolig irriterende når det er umulig å vite hvor pakken er eller om den i det hele tatt er sendt ut. Frister å dra ut og se om jeg kan få tak i den i butikk i morgen og heller bare sende tilbake den fra Elkjøp når den, eventuelt, dukker opp.

 

Er forsåvidt enig, men når en har vært i dialog med elkjøp chat 2 ganger pluss har betalt for budlevering og fremdeles sitter igjen med null informasjon så vet jeg i hvertfall hva jeg gjør neste gang.

 

Latterlig:p

Ingen sending er mottatt ennå, kun melding om dette.
28.02.2017 12:38
Lenke til kommentar

Jeg forhåndsbestilte fra spillsjappa i håp om å få Nintendo Switch og Zelda på release. Men det ble ikke sendt før nå i ettermiddag. Siden jeg bor i Nord-Norge, vil jeg ikke få pakken før i midten av neste uke. Det er lenge å vente. Spesielt siden jeg har fri hele morgendagen, og ingenting å gjøre i helga. Hvis jeg finner Nintendo Switch i butikken i morgen, og kjøper, tror dere det går greit å returnere den jeg har bestilt hos spillsjappa? Er de vanskelig dersom man ønsker å bruke angrerett?

Lenke til kommentar

Er forsåvidt enig, men når en har vært i dialog med elkjøp chat 2 ganger pluss har betalt for budlevering og fremdeles sitter igjen med null informasjon så vet jeg i hvertfall hva jeg gjør neste gang.

 

Latterlig:p

Ingen sending er mottatt ennå, kun melding om dette.
28.02.2017 12:38

 

 

Samme tidspunkt som meg til og med, så regner med at vi er i samme leveranse i så fall. Men, ja, blir ikke Elkjøp til noen fremtidig konsollansering i hvert fall, nei

Lenke til kommentar

Må jo sende en aldri så liten kaktus til Bergsala / Nintendo som er hovedkilden til all roten og frustrasjonen her. Kombinasjonen fredagslansering og det at du nekter nettbutikker å sende ut konsollen før dagen i forveien er jo oppskriften på fiasko.

 

Men nettbutikkene må jo virkelig ta sin del av skylda. Informasjonsflyten har vært elendig og en rekke kundesentre på diverse nettbutikker har jo drevet regelrett løgn i det som virker som et forsøk på å "blindgjøre" kundene. Platekompaniet fortalte meg at min ble sendt i går, i dag mener de at det kun var en bekreftelse på at varene var plukket men at de ikke kunne sende ut før i dag men de garanterte meg at den skulle bli sendt i dag og nå skriver vi 18:25 og jeg har enda ikke fått en eneste beskjed eller indikasjon på at noe er sendt...

 

Og Platekompaniet har hele veien opplyst om at varen sendes ut 2-dager i forveien... Vi får se når den dukker opp. Har ikke noe videre stort problem at den ikke kommer til lansering, men det er jo noe med kundebehandlingen som er pill råtten. Hadde jeg ikke tatt kontakt med Platekompaniet på eget initiativ så hadde jeg ikke fått noe informasjon i det hele tatt..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg forhåndsbestilte fra spillsjappa i håp om å få Nintendo Switch og Zelda på release. Men det ble ikke sendt før nå i ettermiddag. Siden jeg bor i Nord-Norge, vil jeg ikke få pakken før i midten av neste uke. Det er lenge å vente. Spesielt siden jeg har fri hele morgendagen, og ingenting å gjøre i helga. Hvis jeg finner Nintendo Switch i butikken i morgen, og kjøper, tror dere det går greit å returnere den jeg har bestilt hos spillsjappa? Er de vanskelig dersom man ønsker å bruke angrerett?

 

angrerett er det ikke vanskelig å bruke for den har du rett på å bruke når du har kjøpt ta der på nett. det eneste er da at du må sikkert betale returen på varen viss ikke nettbutikken gir gratis retur.

Lenke til kommentar

Ringte opp til Elkjøp kundeservice nå i hvert fall for å høre hva some skjer. Ble forsikra igjen om at Switch konsollen min er sendt ut (i følge han jeg snakka med så hadde visst nok innkjøp bekrefta at de er sendt ut), men at noe rart har skjedd me systemet deres så det ikke er reflektert på kontosidene mine. Høres mildt sagt ut som en dårlig unnskyldning, men får vel bare vente og se om den dukker opp i posten i morgen (bor i Oslo, så burde komme fram tidlig i hver fall)

Lenke til kommentar

Ringte opp til Elkjøp kundeservice nå i hvert fall for å høre hva some skjer. Ble forsikra igjen om at Switch konsollen min er sendt ut (i følge han jeg snakka med så hadde visst nok innkjøp bekrefta at de er sendt ut), men at noe rart har skjedd me systemet deres så det ikke er reflektert på kontosidene mine. Høres mildt sagt ut som en dårlig unnskyldning, men får vel bare vente og se om den dukker opp i posten i morgen (bor i Oslo, så burde komme fram tidlig i hver fall)

Nice to know :)

Lenke til kommentar

Virker egentlig latterling amatørmessig av Elkjøp at de har slike problemer, ikke akkurat første gang de har vært gjennom en konsollansering heller. Begynner å lure på om Zelda er med i pakken også, men det er i hvert fall lett å få tak i sammenlignet med konsollen så :p

Lenke til kommentar

flere som har bestilt med expert?  dagens satus siden klokka 10 i dag har vært

Ordre overført til ekspedering

Samme her! Bestile i går kveld så er ikke så overraskende, selv om jeg tviler på at de har SÅ mange kjøp at de ikke hadde rukket å ekspedere ordren på en hel arbeidsdag. Blir neppe noen switch til helga as. 

Lenke til kommentar

 

Står fra pk at pakken min veier 0,7 kg. Så lurer litt på om konsollen er med i den

Både switchen og zelda er 0,7 kg her også
Min Switch med Zelda og "Carrying Case and Screen Protector" ble også 0,7kg. Håper virkelig at konsollen er med, men i følge Wikipedia veier selve Switch-en 297g, så at resten veier ca. 400g er nok mulig. :)
Lenke til kommentar

Da ble pro-controller + case utlevert. Ingen lyd om konsollen . Bestilte to ordrer så ikke uventet at det kommer to pakker, men fremdeles ingen tegn til konsoll og spill. Platekompaniet har tydeligvis ikke alt på stell.

 

edit: Pro-controller + case er også 0.7 kg etter platekompaniets beregninger.

Endret av fishcat
Lenke til kommentar

Pakken med Nintendo Switch er åpenbart for stor for postkassen da en pro kontroller alene ikke passer.

 

Spørsmålet er om posten sender hentelapp samme dag til meg som de leverer den til post-i-butikk, eller om det er post-i-butikk som leverer hentelapp etter at de har fått pakken?

 

Har ofte fått forskjellige hentelapper, noen er har et bilde av varen og noen er bare en liten laserprintet hentelapp.

Endret av Athen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...