Gå til innhold

PlayStation VR selger unna i høyt tempo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Litt overraskende at Vive har solgt så mye i forhold til Rift, hvis den analysen stemmer da.

 

Vive har et bra marked i Asia etter det jeg har hørt så det kan jo tenkes at det er noe av grunnen. I Asia bruker de hovedsakelig Vive sin egen portal og butikk (Viveport) istedenfor Steam. Kan kanskje også skyldes at Oculus har slitt med en del trøbbel helt fra starten og at det har gått utover ryktet deres.

 

 

Flere store VR spill vil nok gjøre at enda flere kjøper et VR sett. Resident Evil har jo vist det. Håper det blir et hopp i salgene når Fallout 4 slippes til Vive (i sommer?).

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Testet en dungeon crawler i VR - det var helt sinnsykt rått! Gleder meg til fremtiden innen VR spilling.

 

Men foreløpig ble både jeg og kona så kvalme av Playstation VR, at den gikk i retur til Elkjøp. Vi kunne bare spille 10-15 minutt før vi ble kvalme, og den kvalmen satt i kroppen resten av kvelden. Så vi venter til andre eller tredje generasjon VR teknologi. Oppløsningen var også horribelt dårlig på PS4 Pro VR.

Lenke til kommentar

 

Litt overraskende at Vive har solgt så mye i forhold til Rift, hvis den analysen stemmer da.
 
Vive har et bra marked i Asia etter det jeg har hørt så det kan jo tenkes at det er noe av grunnen. I Asia bruker de hovedsakelig Vive sin egen portal og butikk (Viveport) istedenfor Steam. Kan kanskje også skyldes at Oculus har slitt med en del trøbbel helt fra starten og at det har gått utover ryktet deres.
 
 
Flere store VR spill vil nok gjøre at enda flere kjøper et VR sett. Resident Evil har jo vist det. Håper det blir et hopp i salgene når Fallout 4 slippes til Vive (i sommer?).

 

 

Vil si det er gode nyheter, Rift er for opptatt av å innskrenke plattformen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Litt overraskende at Vive har solgt så mye i forhold til Rift, hvis den analysen stemmer da.

 

Vive har et bra marked i Asia etter det jeg har hørt så det kan jo tenkes at det er noe av grunnen. I Asia bruker de hovedsakelig Vive sin egen portal og butikk (Viveport) istedenfor Steam. Kan kanskje også skyldes at Oculus har slitt med en del trøbbel helt fra starten og at det har gått utover ryktet deres.

 

 

Flere store VR spill vil nok gjøre at enda flere kjøper et VR sett. Resident Evil har jo vist det. Håper det blir et hopp i salgene når Fallout 4 slippes til Vive (i sommer?).

 

Det er direkte takket være Resident Evil 7 at jeg kjøpte PSVR med PSPRO. og det var så jævlig verd det! :) Beste spillopplevelsen siden Ocarina of time og metal gear solid på PS1

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Litt overraskende at Vive har solgt så mye i forhold til Rift, hvis den analysen stemmer da.

 

Vive har et bra marked i Asia etter det jeg har hørt så det kan jo tenkes at det er noe av grunnen. I Asia bruker de hovedsakelig Vive sin egen portal og butikk (Viveport) istedenfor Steam. Kan kanskje også skyldes at Oculus har slitt med en del trøbbel helt fra starten og at det har gått utover ryktet deres.

 

 

Flere store VR spill vil nok gjøre at enda flere kjøper et VR sett. Resident Evil har jo vist det. Håper det blir et hopp i salgene når Fallout 4 slippes til Vive (i sommer?).

Det er direkte takket være Resident Evil 7 at jeg kjøpte PSVR med PSPRO. og det var så jævlig verd det! :) Beste spillopplevelsen siden Ocarina of time og metal gear solid på PS1

 

 

Det er faktisk den ene grunnen til at jeg selv vil ha det. Men synes kosten er for stor å svelge for et spill når jeg kun spiller xbox one så sjeldent som jeg gjør. 

 

Skulle vært mulig å leie VR utstyr slik man gjorde i videosjappa før!

Lenke til kommentar

Resident Evil beste VR opplevelse hittil og en av de få spill som det faktisk er verdt å skaffe seg VR for i det hele tatt.

 

Vil og trekke fram Elite Dangerous på PC med fullt Hotas setup som hvertfall jeg syntes var meget fornøyelig og tenker at Cockpit spill generelt har gode forutsettninger for og fungere veldig bra i VR.

Ja Elite er Konge med HOTAS!

 

Mine favoritter i tillegg til Elite er Rec Room og Vivecraft (minecraft mod for vive) Vivecraft får meg til å svette og skjelve som noe satan når jeg balanserer på klosser oppi høyden eller over lava i Nether. Hel vanvittig hvordan høydeskrekken slår inn i det spillet.

 

Og det enkle konseptet med paintball og teleport fungerer forbausende bra i Rec Room. Hadde nettopp en heftig match med min bror der nå.

 

Men ja vi trenger flere AAA spill. Håper at Bethesdas og Valve sine spill kombinert med generasjon 2 VR får flere til å skaffe seg utstyret. Finner man først et spill å bli hekta på så er det ingen vei tilbake :p Forsøkte å spille Minecraft på skjerm igjen her for noen dager siden og det føltes helt meningsløst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...