Gå til innhold

Samsung har avduket sin nye Exynos-brikke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-aabLQt

Nei, brikken kommer ikke til å gi 40% bedre batteritid. Alle vet at skjermen bruker mest strøm, det at cpuen bruker 40% mindre enn forrige versjon kommer neppe til å merkes på totalen.

Lenke til kommentar

Nei, brikken kommer ikke til å gi 40% bedre batteritid. Alle vet at skjermen bruker mest strøm, det at cpuen bruker 40% mindre enn forrige versjon kommer neppe til å merkes på totalen.

 

Hva når både oppløsning og lysstyrke kan reduseres. Vil man heller ikke da oppleve økt batterikapasitet? Det tror jeg. Dette er gode nyheter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

 

Nei, brikken kommer ikke til å gi 40% bedre batteritid. Alle vet at skjermen bruker mest strøm, det at cpuen bruker 40% mindre enn forrige versjon kommer neppe til å merkes på totalen.

 

Hva når både oppløsning og lysstyrke kan reduseres. Vil man heller ikke da oppleve økt batterikapasitet? Det tror jeg. Dette er gode nyheter.

Enig i at det er gode nyheter, poenget mitt var rettet mot overskriften.

Lenke til kommentar

Hmmm, etter alle modellan og OS forsåvidt, som lova bedre battertid, sku vi ikke idag ha mobila som tåle forholdsvis heavy bruk i minst et par daga ?

 

Det har vi. Min Sony Z5 holder to hele dager med tungt bruk, inkludert flere timer med krevende spill, BT og WiFi påslått, og push sync mot to mailtjenere og exchange.

 

I ultra staminamodus (kutter litt av smart telefon funksjonaliteten) har den standby tid på mer enn to uker, som fint holder til en laaang fjelltur.

 

-ED-

Lenke til kommentar

 

Nei, brikken kommer ikke til å gi 40% bedre batteritid. Alle vet at skjermen bruker mest strøm, det at cpuen bruker 40% mindre enn forrige versjon kommer neppe til å merkes på totalen.

Rikti, problemet er jo også at batteriene blir mindre, ettervert som mobilen også blir mindre.

 

Enig med deg i enkelttilfeller, men om du ser historisk så har batteriene helt klart blitt større.

Galaxy S begynte på 1500 mAh, og S7 er i dag på 3000 mAh. Eneste telefonen som har gått ned i kapasitet var Galaxy S6 (ned 50 mAh til 2550).

 

Samtidig har vi jo fått større skjermer, som er mer lyssterke osv, så strømtrekket har jo og gått oppover. Så det er vel det som er hovedgrunnen til at batteritiden blir holdt mer nede tror jeg.

 

Fra egen erfaring derimot ville jeg sagt at batteritiden har blitt bedre. Jeg fikk alltid mobilen til å vare en dag, som i dag også, men jeg måtte være mye mer forsiktig for at den skulle holde en dag før. Og hvis jeg hadde kjøpt ny mobil nå så hadde jeg nok fint klart en dag med å gjøre hva jeg vil uten å være forsiktig. Samtidig ser jeg folk som bruker telefonen svært aktivt 24/7 og skjermen er nesten aldri av. Da forsvinner batteriet raskt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nei, brikken kommer ikke til å gi 40% bedre batteritid. Alle vet at skjermen bruker mest strøm, det at cpuen bruker 40% mindre enn forrige versjon kommer neppe til å merkes på totalen.

 

Hva når både oppløsning og lysstyrke kan reduseres. Vil man heller ikke da oppleve økt batterikapasitet? Det tror jeg. Dette er gode nyheter.

Og det er noe man vil?!

Lenke til kommentar

 

Nei, brikken kommer ikke til å gi 40% bedre batteritid. Alle vet at skjermen bruker mest strøm, det at cpuen bruker 40% mindre enn forrige versjon kommer neppe til å merkes på totalen.

 

Rikti, problemet er jo også at batteriene blir mindre, ettervert som mobilen også blir mindre.

Say what now?! Hvis du tror Nokia-comebacket er starten på en ny trend, tar du feil. Veldig feil.

Lenke til kommentar

 

Hmmm, etter alle modellan og OS forsåvidt, som lova bedre battertid, sku vi ikke idag ha mobila som tåle forholdsvis heavy bruk i minst et par daga ?

 

Det har vi. Min Sony Z5 holder to hele dager med tungt bruk, inkludert flere timer med krevende spill, BT og WiFi påslått, og push sync mot to mailtjenere og exchange.

 

I ultra staminamodus (kutter litt av smart telefon funksjonaliteten) har den standby tid på mer enn to uker, som fint holder til en laaang fjelltur.

 

-ED-

1. Tror ikke noe på deg.

2. Dersom jeg hadde trodd deg, hadde jeg fortsatt tenkt at du hadde en ubrukelig mobil med lang batteritid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...