Gå til innhold

SAMLETEST: «Helt» trådløse øreplugger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

- "«Helt» trådløse øreplugger"

 

Hva med oss som vil ha "Helt kablede" øreplugger/hodetelephoner?

 

En "Kabled vs Tråløs" sammenligning hadde vært interesant lesning.

 

Jeg tror ikke trådløse kan måle seg med trådete headset. Bluetooth og strømsparing gjør at man mister temmelig mye lydkvalitet. Trådløse stiller nok derfor i en egen kategori. Endret av Limbeck
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

- "«Helt» trådløse øreplugger"

 

Hva med oss som vil ha "Helt kablede" øreplugger/hodetelephoner?

 

En "Kabled vs Tråløs" sammenligning hadde vært interesant lesning.

 

 

 

 

Jeg tror ikke trådløse kan måle seg med trådete headset. Bluetooth og strømsparing gjør at man mister temmelig mye lydkvalitet. Trådløse stiller nok derfor i en egen kategori.

 

 

 

- Noen ganger vil man helst at ørepluggene/hodetelefonene skal være wireless, sånn som f.eks. til bruk av Mobil-TLF'er og muligens også til bruk av andre bærbare-medie-spillere.

 

Men der finnes jo flere bruksområder enn de to jeg nevnte der.

 

Som f.eks. til bruk ved lytting av musikk via et Stereo/AV-anlegg, til PC(Både Bærebar og Stasjonær), og til og med noen ganger til TV-titting og film.

 

Som du sier så går der en del tapt fra A til B ved bruk av tråløse alternativer.

Og jeg er sikker ikke alene om å synes at det er uaksepttabelt med tanke på at i de fleste tilfeller så er tråløse alternativer jevnt over hakket dyrere enn sine kablede søsken. i samme prissegment.

 

Selvsagt så finnes der kablede alternativer som er langt dyrere enn det igjen, men da som du sier så kan disse to typene ikke sammenlignes.

 

Jeg synes bare at det er mye Wireless DITT og Wireless DATT her på TEK, og alt for lite snakk om kablede alternativer.

For som sagt så finnes der mer enn bruk av Mobil-TLF'er.

 

Selvsagt om alle disse som har blitt testet er spesifikt tiltenkt til bruk av Mobil-TLF'er, som f.eks. at de har innebygget mikrofon, ja, da er saken en helt annen.

Men etter det jeg har sett og lest så er ikke alltid dette tilfelle.

 

Som er grunnen til at jeg tok dette opp...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stusser litt på beskrivelsen av AirPods:

 

"Ser ikke akkurat stilige ut"

 

Ser de dårlig ut? Ser de andre flaskekork-størrelse proppene bedre ut?

IMHO inntil de ande gigantiske proppene er ikke lengre akkurat det - så forbanna store (og derav direkte stygge) så virker det nokså meningsløst å beskylde AirPods for noe som helst mangel av estetisk apell.

Jeg kjøper i alle fall ingen andre propper enn kanskje AirPods hvis jeg endelig bestemmer meg inntil de er nettopp det - på størrelse med ørepropper.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Stilig å se sammenlignings bildet hvor kompakte Airpods er under oppbevaring. De skilter med 5t/24t batteri og ladekapasitet, og noen av de andre har ikke lading i esken engang. For folk som hører mest på podcaster og lydbøker så er lyden mer en god nok.

 

Håper feks Jaybird ripper det praktiske elementet med Airpods, og supplerer med bedre fit i ørene og vanntetthet. Samt at bluetooth generellt utvikler seg til en universell paring som minner om det Apple har fått til med W1 chippen.

Lenke til kommentar

Jeg har benyttet Bragi the Headphone i en måneds tid nå og må si meg ganske så uenig i denne anmeldelsen. Trudde først jeg hadde kjøpt "katta i sekken" når jeg først prøvde de med ørepluggene som satt på "by default". Lyden var spinkel og manglet bass. Byttet så ut silikonpluggene med de medfølgende skumgummi/ comply tips og forskjellen var som natt og dag. Helt sikkert ikke et lydbilde som tilfredstiller de audiofile, men i mine ører så er lydes så absolutt godkjent. Testet dere disse med silikonpluggene?

Har tidligere benyttet Bose soundsport wireless. Må nok inrømme at disse hadde litt bedre lyd, men syntes de var altfor stor og klumpete.

Bragi the headphone sitter som støpt i mine ører og har et diskret utseende når man går rundt med disse i ørene. Fantastisk deilig å bli kvitt alt av ledninger som dingler rundt kjakene:) To tomler opp for the Headphone!

 

http://www.theverge.com/2016/11/22/13714268/bragi-headphone-wireless-earbuds-review-bluetooth-dash

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...
  • 3 uker senere...

 

- "«Helt» trådløse øreplugger"

 

Hva med oss som vil ha "Helt kablede" øreplugger/hodetelephoner?

 

En "Kabled vs Tråløs" sammenligning hadde vært interesant lesning.

Jeg tror ikke trådløse kan måle seg med trådete headset. Bluetooth og strømsparing gjør at man mister temmelig mye lydkvalitet. Trådløse stiller nok derfor i en egen kategori.

 

 

Jeg vet ikke om du har lyttet til Sony MDR 1000x? Nå er ikke det plugs men klokker. Dog er de trådløse og bruker bluetooth samt en proprietær codec fra sony, som vistnok kun virker på enkelte sony mobiler så har ikke testet sony codecen kun android og bluetooth.Men lyden fra MDR1000x er fantastisk bra. Og som bonus får du også svært bra aktiv noise canceling.

 

Etter å ha testet sonyene så er jeg åpen for at bra lydkvalitet også kan skje over bluetooth. Nå er jo størrelsen på batteri veldig forskjellig på headphones og plugs selvsagt, men om en kan leve med det så ser jeg ingen problemer med å bruke bluetooth. Bluetooth 5.0 har jo også plass til mer data så det kan åpne for ennå bedre lydkvalitet.

 

Det sagt bør kanskje de mest audiofile eller de som har store krav til batteritid være smart å avvente på trådløse plugger med bluetooth 5.0, da snakker vi kanskje v2 og at produsentene har ryddet opp i både firmware, radio, og kanskje de også klarer å heve lydkvaliteten ytterlige. 

 

Forresten så har jeg hørt veldig mye bra om Jam Transit Ultra. Sjekk amazon og ebay. 6 timers bruk og 5 x lading i lade case. Koster rundt 100$.

 

IQbuds har også fått mye oppmerksomhet. Koster 300 $ men har active noise canceling. Og skal ha virkelig god lydkvalitet. 

Endret av bojangles
Lenke til kommentar

En selger på Power (Expert) fortalte meg her om dagen at trådløs lyd fra mobil har mye høyere lydkvalitet enn gjennom kabel siden hodetelefonforsterkerne i mobiler er så dårlige. Jeg vet nå ikke...

 

Hehe da er vel marginene og dermed provisjonen større på trådløse. Selgere på den type sjapper har jeg veldig liten tro på. De lirer av seg de merkeligste ting og jeg har helt sluttet å spørre de om noe som helst.

 

Skulle ha ny vaskemaskin og vet egentlig ikke noe om vaskemaskiner. Droppa å snakke med de ansatte og hang rundt maskinene til det kom en "ekte husmor" innom som også skulle ha vaskemaskin. Hun var oppdatert og hadde lest tester, studert kapasitet, antall omdreininger, vann og strømforbruk og jeg tror nesten hun hadde speks på alle maskinene som var tilgjengelig. Og hun hadde ingen økonomiske incentiver for å anbefale en maskin fremfor en annen. Så da ble det en miele maskin. Så får vi se om den holder i ti år ;)

Lenke til kommentar

Fine priser da..

Kjøpte ett sett "kablede trådløse" (kabel rundt nakken som går mellom pluggene) bluetooth plugger på Geek/Wish til 90kr inkl frakt for å ha de få gangene jeg bruker plugger.. Spiller faktisk helt kanon. Hvertfall for prisen. Og jeg er faktisk ganske så kresen på lyd også. Ikke at trådløst er så optimalt lydmessig, men for Spotify eller mp3 filer er det godt nok. For FLAC og annen lossless avspilling bør man uansett kjøre kabel og helst en kombinert DAC/Forsterker siden mange mobiler har middelmådige lydkort eller svak forsterker.

Lenke til kommentar

En selger på Power (Expert) fortalte meg her om dagen at trådløs lyd fra mobil har mye høyere lydkvalitet enn gjennom kabel siden hodetelefonforsterkerne i mobiler er så dårlige. Jeg vet nå ikke...

 

Da er han en idiot? Og om mobilen har SÅ dårlig innmat burde man uansett velge noe bedre skal man bruke den til musikk. Men de har ofte lavt utgangsnivå (svak forsterker) innebygd da..

Men spiller du kun f.eks Mp3 og Spotify spiller det ingen rolle om det er BT eller kabel, men lossless er det kabel som duger uansett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

 

En selger på Power (Expert) fortalte meg her om dagen at trådløs lyd fra mobil har mye høyere lydkvalitet enn gjennom kabel siden hodetelefonforsterkerne i mobiler er så dårlige. Jeg vet nå ikke...

Da er han en idiot Og om mobilen har SÅ dårlig innmat burde man uansett velge noe bedre skal man bruke den til musikk. Men de har ofte lavt utgangsnivå (svak forsterker) innebygd da..

Men spiller du kun f.eks Mp3 og Spotify spiller det ingen rolle om det er BT eller kabel, men lossless er det kabel som duger uansett.

 

 

 

hører du virkelig ikke forskjell på trådløs og kabel nå det gjelder mp3 og spotify?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...