Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, og jeg har vært her på forumet i 13 år og spilt golf i 5, så det er nesten et under at den har klart å gå under radaren. ?

Jeg har ingen sterk mening om de nye reglene, sånn intuitivt så tenker jeg at det kanskje gjør det lettere å skrive opp alle rundene sine siden outlier-resultater ikke får så mye å si for handicappet. ??‍♂️

Lenke til kommentar

"Ditt handicap blir gjennomsnittet av det handicapet du spilte til i de åtte beste av de siste 20 rundene":

https://www.golfforbundet.no/spiller/golfregler-og-handicap/world-handicap-system/

Det er også lettere å gå opp i handicap, inklusive forbi 36, noe som bidrar til mer realistisk handicap, hvis folk velger å legge inn alle scorer.

Endret av mandela
Lenke til kommentar
mandela skrev (19 minutter siden):

Det går nok begge veier, enkelte, kanskje spesielt eldre (?), justerer aldri sitt handicap og spiller bedre enn hcp skulle tilsi. Samtidig har jeg spilt med en del singlehandicappere hvor deres prestasjoner i selskapsrunden lå på rundt 30.

Det er jo kun en fordel for deg og en bakdel for de? Er jo helt konge så spille mot folk som har lurt til seg god HCP, de har jo ikke sjans ?

Lenke til kommentar

Man får handicap med færre en 20 runder spilt. Du får et handicap allerede ved en runde, men det er nødvendigvis veldig unøyaktig da. Selv har jeg seks runder (Har spilt svært lite de siste årene), og gikk ned 3,1 i hcp på forrige runde.

Endret av okki
Lenke til kommentar
bshagen skrev (På 10.8.2020 den 15.29):

Begynner faktisk å dra på årene denne tråden, @henrikwl ?. Men hyggelig med flere medlemmer her, velkommen skal du være :):)
Hva syns vi om de nye HCP-reglene? 

Jeg syns det er bedre, det er ikke så svart/hvitt med oppskrivninger og nedskrivninger som før.

okki skrev (13 minutter siden):

Noen som har planer om å spille 2k21 PGA Tour forresten? Frister litt :)

Tror det blir kjøp når PS5 kommer ut, men det er synd det ikke var fra EA Sports, for det er det eneste golfspillet jeg har likt.

Lenke til kommentar
Golf'ern skrev (16 minutter siden):

Tror det blir kjøp når PS5 kommer ut, men det er synd det ikke var fra EA Sports, for det er det eneste golfspillet jeg har likt.

Prøv Super Stickman Golf til mobilen, det er artig. Ja, ikke "ekte spill", men artig når man uansett bare sitter på dass ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...