Gå til innhold

Anbefalte innlegg

golf-banner.jpg

Kan vel hende det er flere enn bare jeg som spiller golf her inne, så tenkte jeg kunne starte en golf-tråd - så her er den :)

Her kan vi diskutere alt mulig som skjer i golf-verdenen, enten det er om Dustin Johnson sin klatring til nåværende førsteplass på verdensrankingen, din nye driver, siste runde du hadde, om du har veltet en golfbil, hvor mange baller du har mistet osv - dette er en generell og uformell diskusjon. Del gjerne bilder/videoer også, her er takhøyden stor - og så lenge det dreier seg om golf så er alt lov. Ber bare om en hyggelig tone, i henhold til retningslinjene generelt

Akkurat nå så er det ingen sesong her hjemme i Norge, men det kan da hende det er noen som spiller for det? Ellers så er det ikke lenge igjen før de første banene begynner å åpne, et par måneder så er mye gjort. Så inviterer alle de som har lyst, til å delta her inne. Om du funderer på å begynne med golf, så si gjerne det også, så kanskje får du råd og tips til hvor du skal begynne

Foooooore! :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt å se en golf tråd oppe å går :D var det en ting som manglet her så var det nettopp det.

 

Spiller mye golf sjæl og følger mye med, kribler voldsomt etter å få spilt ute nå, ikke lenge igjen.

 

Syns forøvrig det er artig at det er så jevnt på toppen og verdensrankingen, og at det er litt bingo hvem som har uka.

 

Satser på at det er flere enn oss 2 som spiller her da :w00t:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Veldig moro med en golf tråd :thumbup:

Spilt golf i ca 15 år, fantastisk sport.

 

Par på alle hull, så er man scratch-player og omtrent proff-nivå, så ikke tenk på det. Ta et "veien til golfkortet"-kurs hos din lokale klubb, så er du i gang - det er ganske billig også nå :)

Scratch er absolutt bra. Men man er fortsatt milevis unna proff-nivå. Forskjellen på en scratchspiller og en proff er enorm.

Lenke til kommentar

Herlig sport ja, vekk fra alt som er - slå av mobilen og snakk om damer med noen kompiser mens man slår baller i vannet og inni skauen. Herlig :D

Joda, men ikke like stor som fra 36 til scratch :p
Mange amatører går til PGA proff på over scratch også, men da snakker jeg selvsagt ikke om de på Touren, det er nesten en annen sport igjen :p

Btw, noen som så Dustin Johnsen i helga? Får mer og mer sansen for ham  :ohmy:

Lenke til kommentar

Jeg har spilt i Drammen i et år, men vurderer Kongsberg nå i år. Dette er også fordi jeg har en kompis jeg spiller med som har lyst til å spille der i år. Er kjent med banen fra før, så Kongsberg er greit det - så lenge de får gresset til å gro :)

Vi tenkte litt på Holtsmark også, men det er litt kronglete å komme seg dit, hvis man skal kjøre flere ganger i uka. Det er ikke veldig langt dit, men likevel

Oslo GK da? Har lyst til å prøve en tur, men greenfee der er så dyrt :p

Lenke til kommentar

Spilte i 2-3 år. Savner det egentlig, utrolig deilig å ta ei runde en varm sommerdag. Vi(jeg og 2 venner) snakket om å starte opp igjen i fjor og var på rangen non ganger. men ble ikke noe ettersom det var godt ute i sesongen og prisen er jo ikke akkurat lav :p

 

Holder til i Kongsberg, banen har vært veldig bra tidligere, men begynner bli 4-5 år siden vi spilte.

Lenke til kommentar

I følge "trenden" så virker det ut som Kongsberg er litt "annethvert år"-type klubb. I 2015 så kom de vel inn på topp 5 listen i Norge, mens i fjor så slet de med grassbrann etter vinteren. I følge rapportene så var det ballplassering til langt ute på sensommeren, og det er litt synd. Jeg liker banen i Kongsberg veldig godt, og tenker å prøve der i år :)

Kanskje vi sees da, du finner meg stortsett inni skauen, der er jeg i dårlig humør, men så smiler jeg igjen etter noen minutter. Eller på tee-boxen på Hull 8, der jeg akkurat har sendt 4 baller rett i Lågen med driveren med mine fantastiske slice :p

Endret av bshagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilke baller er det folk spiller med her inne? 

Spiller prov1x/prov1

 

Spiller aldri på Oslo Gk, føle den er oppskrytt, spilt der en gang for dritlenge siden, men er jo så dyrt at det er helt tåpelig.

Oslo GK er definitivt ikke oppskrytt! Veldig dyr, men etter min mening Norges beste (ikke nødvendigvis peneste) golfbane - med avstand.

Lenke til kommentar

 

Hvilke baller er det folk spiller med her inne? 

Spiller prov1x/prov1

 

Spiller aldri på Oslo Gk, føle den er oppskrytt, spilt der en gang for dritlenge siden, men er jo så dyrt at det er helt tåpelig.

Oslo GK er definitivt ikke oppskrytt! Veldig dyr, men etter min mening Norges beste (ikke nødvendigvis peneste) golfbane - med avstand.

 

 

Jepp, er jo pga prisene at jeg mener dette, 1000 kr for en golfrunde er latterlig i Norge, ingen baner er i nærheten av å forsvare den prisen.

Lenke til kommentar

 

 

Hvilke baller er det folk spiller med her inne? 

Spiller prov1x/prov1

 

Spiller aldri på Oslo Gk, føle den er oppskrytt, spilt der en gang for dritlenge siden, men er jo så dyrt at det er helt tåpelig.

Oslo GK er definitivt ikke oppskrytt! Veldig dyr, men etter min mening Norges beste (ikke nødvendigvis peneste) golfbane - med avstand.

 

 

Jepp, er jo pga prisene at jeg mener dette, 1000 kr for en golfrunde er latterlig i Norge, ingen baner er i nærheten av å forsvare den prisen.

 

Hmm. Jeg har spilt bra baner i Spania/Portugal/Østerrike/Sverige/Danmark/Sør Afrika/England/Skotland etc og den er ikke mye overpriset (etter min mening). Litt overpriset, men ikke mye. Den er dog som oftest kun bra/fantastisk fra starten av juli og ut sesongen.

Lenke til kommentar

Apropos Sverige. Jeg og to kompiser tok et par dager i Göteborg i fjor, spilte 72 hull på 4 forskjellige baner, Hills f.eks var helt nydelig bane som anbefales. Forøvrig så var alle fire banene veldig gode syns vi - syns standarden liksom virket veldig høy overalt, og veldig gjestfri for oss nordbaggar, det var en veldig fin tur som må gjentaes


I sommer skal jeg flytte til Portugal (nord, ikke Algarve), men jeg er spent på den ene banen i nærheten av der vi skal bo:
http://www.estelagolf.pt

Skikkelig links mot Atlanteren. kan bli spennende :)
 

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...