Gå til innhold

Hvordan kan jeg bruke min gamle skivetelefon/telefon med dreieskive


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-329093

Det går an å pulsringe med "gaffelen" som man legger på med på tonetelefoner. Har selv gjort det, men veeeldig unyttig da. :) Og så må man teste litt for å finne ut hvor mange klikk det er for hvert tall.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

1) Hva får deg til å tro at den ikke virker som den er?

 

In most cases, the function of the local loop presented to the customer for connection to telephone equipment is practically unchanged and remains compatible with pulse dialing telephones.

https://en.wikipedia.org/wiki/Plain_old_telephone_service

 

 

2) Hva mener du med "digitale telefonlinjer"? "Normalen" er nemlig at fasttelefonlinjer, også i dag, er analoge. Det finnes riktignok et digitalt alternativ, ISDN, men da er det i tilfelle langt mer enn puls/tone-signalisering som er forskjellig, og på en ISDN-linje får du nok overhodet ingen analog telefon til å virke, enten den har ringeskive/puls eller taster/tone.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Det virker mest sannsynlig, men husk at det er forskjellig system for pulse dial i Oslo og resten av landet. Du ser det ved at tallskivene teller forskjellig vei.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Her ramler jeg inn lovelig sent, men jeg har erfaring med et australsk produkt: Dialgizmo. Det kan omstilles fra normalskive til  omvendt, eller Svensk skive.  Du slår et siffer, hører en tone, slår neste... til du er ferdig.  Selv om de skryter av å kunne sende * og # med mer har jeg problemer med det.

 

dsk

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 år senere...
Dag S skrev (På 5.10.2017 den 10.06):

Dialgizmo er løsningen min på IPlinje: http://www.dialgizmo.com/

Det finnes andre produkter, om de er bedre/dårligere, billigere/dyrere har jeg ikke oversikt over. Jeg har litt dilla på gamle telefoner og denne er den eneste som kan stilles om til å gjennkjenne telefoner med nummerskive fra Oslo. 

post-459402-0-60231200-1507190785_thumb.jpg

Hei,

Jeg liker også gamle dreieskive-telefoner og har et håp om at Dag S eller noen andre fortsatt leser denne tråden..

Hvordan kobler dere de klassiske telefonkontaktene (med tre pinner) til dialgizmo-boksen?

Jeg blir nå nødt til å bytte fra vanlig telefon-nett til IP eller lignende. Kan jeg da ha to dreieskive-telefoner på samme nummer slik som tidligere dersom jeg får koblet de til hver sin dialgizmo-boks?

Setter stor pris på om noen kan hjelpe meg videre :-)

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...