Gå til innhold

Verdi på PC: GTX 970, i5 4690K 3.5GHz + Benq XL2420T


Anbefalte innlegg

Flytter utenlands og ønsker å selge den stasjonære og heller skaffe meg en laptop.


Hvor mye kan jeg realistisk sett be om for en PC med disse specsa på f.eks FINN:

Zotac GTX 970,
i5 4690K 3.5GHz
ASUS Z97-P LGA1150 Socket ATX
16GB RAM
1x 60GB SSD + 1x 500GB Harddisk


slenger også med en BenQ XL2420T 24" 120hz skjerm.

Jeg tenker en plass rundt 6500 Med skjermen inkludert. For mye? For lite? akkurat passe?

takk på forhånd

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjermer har jeg ikke noe greie på, men selve pcen: Kanskje 3000-3500? Det er jo ikke noe super pc du har der, en helt vanlig en.

Kikker du på priser på finn.no ser det jo ut som du kunne tatt ny pris og vel så det for pcen...men det funker jo ikke slik.

Folk vil ha 2.000 kroner for prosessoren f.eks, men den koster jo bare litt over 2000 kroner helt ny. Så legger vi godviljen til, så kanskje max 1000. 16 GB DDR3 RAM koster ca 1.400 kroner nytt, så max 700 kroner vil jeg vel si for det.

Skjermkortet finnes jo ikke som ny, men f.eks et 1050 kort koster jo 1.300 kroner. Så 750/800 kroner kanskje.

 

Harddisken din, SSDen, er jo mikroskopisk liten. Så den sier jeg at ikke har noen verdi. En brukt 500 GB snurredisk, kanskje 100 kroner.

 

Da har jeg kommet til 2600 kroner + hovedkort og så regner jeg jo med at du har et kabinett og strømforsyning? Så ja litt over 3000 kroner. Alltid lurt å begynne litt høyere enn hva du tenker som minimum, så la oss si 3500-4000 kroner på finn, så kan folk prute litt ned.

 

Skjermen din kostet 3.000 kroner ny. Så du får garantert ikke så mye tilbake. Men andre har mer greie på skjermer enn meg.

 

Uansett, er jeg redd for 6.500 kroner kan bli i meste laget for dette her. Uten skjermkunnskap ville jeg vel anslå totalverdien til i underkant av 5.000 kroner. Du lister den jo for mer enn det, men ville ikke blitt kjempeskuffet om det er der du ender.

Så er det jo lov å håpe at noen godtroende der ute faktisk betaler mer for det da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...