Gå til innhold

Brettspillet Navigare - Hvordan skaffe?


Pappahjerte

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Etter å ha leitet å leitet så fant eg endelig ut hva spillet fra barndommen min heter. Navigare! Elsket det brettspillet! Så til neste problem. Hvordan skal eg få tak i det? Ser det gikk utav produkson for lenge siden. Det er heller ikke ute på finn eller noen andre plasser.

 

Noen som har forslag til hvordan eg kan skaffe meg dette brettspillet?

Endret av Pappahjerte
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Etter å ha leitet å leitet så fant eg endelig ut hva spillet fra barndommen min heter. Navigare! Elsket det brettspillet! Så til neste problem. Hvordan skal eg få tak i det? Ser det gikk utav produkson for lenge siden. Det er heller ikke ute på finn eller noen andre plasser.

 

Noen som har forslag til hvordan eg kan skaffe meg dette brettspillet?

Går det å kjøpe det her ? er litt usikker der. :)

Endret av Jokingnutria
Lenke til kommentar

 

Hei.

 

Etter å ha leitet å leitet så fant eg endelig ut hva spillet fra barndommen min heter. Navigare! Elsket det brettspillet! Så til neste problem. Hvordan skal eg få tak i det? Ser det gikk utav produkson for lenge siden. Det er heller ikke ute på finn eller noen andre plasser.

 

Noen som har forslag til hvordan eg kan skaffe meg dette brettspillet?

Går det å kjøpe det her ? er litt usikker der. :)

 

Går ikke å kjøpe der nei. Står at spillet ikke produseres lengre  :hm:

Lenke til kommentar

Det er gitt ut to lignende spill som begge heter Navigare. Besteforeldrene mine hadde det første, jeg hadde selv det andre. Det ser ut som bgg-artikkelen blander dem, for bildene er garantert ikke fra et spill som er gitt ut i 1960. Det første var hakket mer forseggjort, med brikker i metall og et "kompass" jeg ikke riktig husker funksjonen til. Det siste hadde brikker i plast og var nok en streitere monopol-klone. Skulle gjerne hatt tak i dem selv.

Lenke til kommentar

Det er gitt ut to lignende spill som begge heter Navigare. Besteforeldrene mine hadde det første, jeg hadde selv det andre. Det ser ut som bgg-artikkelen blander dem, for bildene er garantert ikke fra et spill som er gitt ut i 1960. Det første var hakket mer forseggjort, med brikker i metall og et "kompass" jeg ikke riktig husker funksjonen til. Det siste hadde brikker i plast og var nok en streitere monopol-klone. Skulle gjerne hatt tak i dem selv.

Stemmer nok dette. Tror den første versjonen er ganske sjelden. Personlig så er det ikke så nøye hvilken versjon eg får tak i, så lenge spillet er komplett! Ønsker bare å spille det igjen! :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei.

 

Etter å ha leitet å leitet så fant eg endelig ut hva spillet fra barndommen min heter. Navigare! Elsket det brettspillet! Så til neste problem. Hvordan skal eg få tak i det? Ser det gikk utav produkson for lenge siden. Det er heller ikke ute på finn eller noen andre plasser.

 

Noen som har forslag til hvordan eg kan skaffe meg dette brettspillet?

Hei! Jeg har et eksemplar av Navigare fra 1960, som du kan få kjøpe hvis du gir en god pris. Spillet er komplett, men mangler kompassnåla (noe som er ganske vanlig med dette spillet). Den ene kortsiden av lokket er borte, ellers er spillet pent :-)

Endret av Vidar62
Lenke til kommentar

Navigare er det spillet som har irritert meg mest i barndommen min... Et spill skal ikke avgjøres av hvilken brikke du får starte med. I Navigare var det stort sett 1 eller 2 båter som bestandig gikk av med seieren. Jeg hadde også et rosenrødt bilde av Navigare som liten, men det ble ødelagt da jeg ble litt større og skjønte sammenhengen :)

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

 

Hei.

 

Etter å ha leitet å leitet så fant eg endelig ut hva spillet fra barndommen min heter. Navigare! Elsket det brettspillet! Så til neste problem. Hvordan skal eg få tak i det? Ser det gikk utav produkson for lenge siden. Det er heller ikke ute på finn eller noen andre plasser.

 

Noen som har forslag til hvordan eg kan skaffe meg dette brettspillet?

Hei! Jeg har et eksemplar av Navigare fra 1960, som du kan få kjøpe hvis du gir en god pris. Spillet er komplett, men mangler kompassnåla (noe som er ganske vanlig med dette spillet). Den ene kortsiden av lokket er borte, ellers er spillet pent :-)

 

Har sendt deg pm.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Navigare er det spillet som har irritert meg mest i barndommen min... Et spill skal ikke avgjøres av hvilken brikke du får starte med. I Navigare var det stort sett 1 eller 2 båter som bestandig gikk av med seieren. Jeg hadde også et rosenrødt bilde av Navigare som liten, men det ble ødelagt da jeg ble litt større og skjønte sammenhengen :)

Det gjelder å skille på løgner og sannheter her i livet. Dette spillet avgjøres mest av spilleren selv, og som med alt annet i livet, finnes det ingen garantier for suksess. Spillet er rettferdig og det er likt for alle.

Jeg fikk forøvrig tak i et strøkent og komplett Navigare i forrige uke, og da originalen fra 1960. Personlig kommer jeg aldri til å kvitte meg med det, da det kan by på mange timer med virkelig glede. Det kostet meg 1750kr, men visse mennesker svir jo lett av den summen på tull, så for meg er det en investering.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
OrangeBlue skrev (På 4.12.2017 den 22.20):

Det gjelder å skille på løgner og sannheter her i livet. Dette spillet avgjøres mest av spilleren selv, og som med alt annet i livet, finnes det ingen garantier for suksess. Spillet er rettferdig og det er likt for alle.

Jeg fikk forøvrig tak i et strøkent og komplett Navigare i forrige uke, og da originalen fra 1960. Personlig kommer jeg aldri til å kvitte meg med det, da det kan by på mange timer med virkelig glede. Det kostet meg 1750kr, men visse mennesker svir jo lett av den summen på tull, så for meg er det en investering.

Hvert enkelt spill har mye med flaks og uflaks å gjøre, men i det lange løp antar jeg den dyktigste vinner. Har du to båter, har du dessuten bedre muligheter til å unngå å havne på en bunkerstasjon som en motspiller har kjøpt, for ikke snakke om at du kanskje kan unngå telegrammer hvis du husker at det snart er tid for Navigares versjon av "Deres hus og hoteller brenner" i Monopol: "SKIPETS BEFRAKTER GÅTT KONKURS STOP BETAL VAREEIERNES TAP PÅ 600 000 KR STOP."

Pål Jensen

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...