Gå til innhold

SKAÐI logg mot skadefrihet ?


SKAÐI

Anbefalte innlegg

Kort info om meg, 25+ begynte treninga seint i livet, men har fått sansen for det nå de senere årene. Har slitt og sliter endel med div vondter på kroppen, dårlig korsrygg, dårlig knær og dårlig skulder, men det er smått på bedringens vei. Jeg er langt sterker + større i overkroppen enn i beina, mye pga dårlige unnskyldniger og vondt i ryggen osv. Men nå skal jeg ta meg hardt i nakken og prøve og forbedre meg på dette. 

 

(Har starta smått med oppkjøring mot sommeren nå, så ligger på relativt forsiktig kcal/prot "underskudd" for å se hvordan det går, og om noe av magefettet forsvinner litt.)

 

Ellers kan jeg på forhånd melde at jeg kommer til å bli dårlig til å legge inn økter og oppdatere tråden, men litt sporadisk logging blir det nok

post-85032-0-17164000-1487431752_thumb.png

Endret av SKAÐI
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne uka ble sånn.
A
Bnk 3x6@90 (3min)
Skrå manual 3x8@25 (1min)
Fly [email protected] (1min)
Scullcrsh 3x12@15+stang(1min)
OHP [email protected] (1min)
SideH 3x12@2 (1min)
Dips 4x8@16(2min)
Pushdwn 3x1(6/7/7) (1min)

B
Mark 4x5@70 (3min)
Chins 6/6/5 +20kg
NT 2x15@7
Ro 3x8@14 (1min)
Ro2 3x12@4
Mancrl 3x8@15
Ezcrl 3x12@20+stang

C
Kneb 6/6/6/6 (-1) @60kg
Siderot 2x10@stang
Legcrl 3x12@40 (1min)
Leghev 3x12@45(1min)
Beinpr 3x15@140(1min)

 

Som kommentar kan jeg jo legge ved at jeg har begynt på 0 igjen på rygg og bein, og tar miniatyr museskritt mot mer vekt. Ettersom jeg som oftest øker for kjapt og får prolaps/strekk tendenser i ryggen, så nå er målet mer og holde meg skadefri enn å booste egoet mitt. :)

Endret av SKAÐI
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Dette ble som frykta veldig lite logg her, så jeg slenger ut dagens mandagsøkt.

 

Har begynt med Smalov Jr. s benkprogram nå, for å prøve å "ha noe og følge" plottet inn 1rm aka 110kg i benk og ser hvor det tar meg, trener dog kun 2 bryst-økter i uka så vil bruke en god del lengre per syklus. Per nå er det gøy og ha noe spesefikt og strekke seg mot, enda gøyere at det "går" enn så lenge.

 

Benk; 6x6 @82.5kg med ca 1 sek stopp i bånn (3min pause mellom setta)

Skrå; 3x8 @28 hantler med ca 1 sek stopp i bånn ( 2 min )

OHP; 3x6 @50kg (3min ) +11@40kg

Dips; 8/8/10/9 +25kg i beltet (3 min pause)

 

Avslutta med tricepsext i kabel, pyramide

 

Gøy og se hvordan man ligger ann i forhold til i fjor. Benken har jo gått til helvette ned som vanlig, men markant sterkere i OHP og dips, og det går bare en vei, og det går fort om dagen. Så jeg trives voldsomt på trening for tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...