Gå til innhold

Samsung Galaxy S8/S8+ diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Har s8+ med Telenor Swap. Vet noen hva som skjer om man tripper knox? Altså hva som skjer med Swap avtalen? 

 

Jeg har Swapet 3 telefoner med tripped knox hos Telenor.

Hørte aldri noe om det.

Hadde ikke forventet det heller da, i EU og Norge skal ikke dette ha noe å si vedrørende garantien på telefonen.

Har roota i alle år og levert inn til reperasjon, aldri hatt noe problem.

De som tar imot telefonen og skal reparere den klarer aldri å bevise at hovedkortet ditt røyk fordi telefonen var rooted.

Og hvorfor de ikke klare å bevise det er fordi at telefonen IKKE blir ødelagt av root, den får aldri en hardware feil pga root.

 

Feil fremgangsmåte når man åpner bootlader og rooter kan i noen tilfeller, der folk ikke vet hva dem driver med gi software feil, bootlops, line of death etc.

Men ingen skader som ikke et orginalt firmware via Odin kan rett opp igjen.

Har aldri hatt noe problemer med dette i Norge, verken med Swap hos telenor eller når jeg har reparert på deltaservice med vanlig kjøpsgaranti.

 

Og hvis du til og med er så heldig, eller kjenner noen som har en Linux installasjon på en pc, kan man med hjelp av dem rette sertifikatene og den ¨ekte¨ versjonen av Odin sette tilbake hele telefonen inkludert Knox, en ORDENTLIG Fabric Reset med andre ord.

Var jo faktisk Samsung som utviklet Odin, og det finnes en godversjon for utviklere.

 

Eller så finner du en developer som kan gi deg disse sertifikatene for 6 Carlsberg  :tease:

 

Men altså nei, man trenger ikke tenke så mye på det her til lands, de bytter inn telefonen din, og dem reparerer telefonen din, selvom den er roota.

Endret av LyLu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har roota i alle år og levert inn til reperasjon, aldri hatt noe problem.

De som tar imot telefonen og skal reparere den klarer aldri å bevise at hovedkortet ditt røyk fordi telefonen var rooted.

Og hvorfor de ikke klare å bevise det er fordi at telefonen IKKE blir ødelagt av root, den får aldri en hardware feil pga root.

 

Har aldri hatt noe problemer med dette i Norge, verken med Swap hos telenor eller når jeg har reparert på deltaservice med vanlig kjøpsgaranti.

 

Var jo faktisk Samsung som utviklet Odin, og det finnes en godversjon for utviklere.

1. Garantien ryker i det du tripper Knox ("warranty void" i Download screen), hvis verkstedet hjelper deg, så er det på goodwill eller at feilen din er kjent og ligger i en maskinvarekomponent (f.eks. kameramodulen).

 

2. Med ødelagt Knox fuse kan ikke disse telefonene selges videre = ingen resale value. Jeg har til gode å se en fungerende løsning som tilbakestiller knox fuse (som etter sigende er en enveis fysisk endring i maskinvaren, nettopp for at enhetene skal kunne brukes i sikkerhetskritiske miljøer).

 

3. Det finnes ingen "godversjon" av Odin, verksteder bruker flere andre programmer for å utføre mer dyptgående verifiseringer og endringer på telefoner.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

 

Har roota i alle år og levert inn til reperasjon, aldri hatt noe problem.

De som tar imot telefonen og skal reparere den klarer aldri å bevise at hovedkortet ditt røyk fordi telefonen var rooted.

Og hvorfor de ikke klare å bevise det er fordi at telefonen IKKE blir ødelagt av root, den får aldri en hardware feil pga root.

 

Har aldri hatt noe problemer med dette i Norge, verken med Swap hos telenor eller når jeg har reparert på deltaservice med vanlig kjøpsgaranti.

 

Var jo faktisk Samsung som utviklet Odin, og det finnes en godversjon for utviklere.

1. Garantien ryker i det du tripper Knox ("warranty void" i Download screen), hvis verkstedet hjelper deg, så er det på goodwill eller at feilen din er kjent og ligger i en maskinvarekomponent (f.eks. kameramodulen).

 

2. Med ødelagt Knox fuse kan ikke disse telefonene selges videre = ingen resale value. Jeg har til gode å se en fungerende løsning som tilbakestiller knox fuse (som etter sigende er en enveis fysisk endring i maskinvaren, nettopp for at enhetene skal kunne brukes i sikkerhetskritiske miljøer).

 

3. Det finnes ingen "godversjon" av Odin, verksteder bruker flere andre programmer for å utføre mer dyptgående verifiseringer og endringer på telefoner.

 

Man bryr seg ikke om det er tripped knox i de fleste landene i europa, såfremt det er en hardware feil.

Når en telefon blir ødelagt er det så og si alltid en hardware feil hvis den ikke kan gjennopprettes.

Som sagt har jeg aldri hatt noe problem med dette og det har ikke verkstedene heller.

Gjort det 2 ganger, et hovedkort bytte da blir faktisk Knox resatt og den andre gangen kamera og skjerm.

På papiret mister man ''garantien'', i realiteten gjør man ikke det, man har reklamasjonsrett i Norge.

 

Det finnes et par forskjellige toolkits som fungerer slik som Odin, man kan feilsøke og signere diverse filer og dytte disse inn i systemet.

Du kan resette knox visuelt, men ikke fysisk, regner med den er hard koda inn i chippen efuse typ.

Men Samsung klarer sikkert også å se dette hvis dem absolutt vil.

 

Samsung Knox og Android for work er ikke noe for menigmannen i gata uansett, det er litt sånn business in the front og party in the back løsning, haha.

 

Men for all del, så burde man heller ikke roote telefonen hvis man ikke vet hva man driver med, anbefaler ikke hele verden å gjøre det.

Lenke til kommentar

 

OT / robertaas:

Semantikk; innlegg ditt kan forstås at nyheten er sikkerhetsoppdateringer til og med september, mens sannheten er at telefonen har blitt oppdatert med sikkerhetsoppdateringer til og med oktober.

Jeg kan ikke skjønne hvordan det er mulig å tolke det så feil, men jeg er fullt klar over at enkelte er eksperter på å feiltolke og beskylde andre for alt mulig rart.

 

Ja, jeg har hatt veldig mye problemer med 2 mobiler og kan vanskelig se hva jeg skulle gjort annerledes. Og jeg er også klar over at  enkelte mener at det er min egen skyld at man ikke trodde på mine problemer før mobilen var helt død etter at den holdt på å brenne opp. Om noen mener det er min bruk som er skyld i problemene så er det produsentenes ansvar å offentlig opplyse om programmer og bruksmønstre som mobilene ikke tåler.

 

 

Kanskje du roota telefonen din litt for hardt? Har hørt at Samsung har lagt inn en sånn fail safe at hvis du rooter telefonen, så svarer Knox med en spontan selvantennelse  :dribble:

Lenke til kommentar

Når en telefon blir ødelagt er det så og si alltid en hardware feil hvis den ikke kan gjennopprettes.

Som sagt har jeg aldri hatt noe problem med dette og det har ikke verkstedene heller.

Gjort det 2 ganger, et hovedkort bytte da blir faktisk Knox resatt og den andre gangen kamera og skjerm.

På papiret mister man ''garantien'', i realiteten gjør man ikke det, man har reklamasjonsrett i Norge.

Det avhenger selvsagt av klagen, mye som kommer inn til service handler om at telefonen har dårlig batteritid, "lever sitt eget liv" eller har dekningsproblemer. Jeg er usikker, men mistenker at verkstedet kan nekte å undersøke telefonen gratis / på garantien hvis de ser at avtalevilkårene er brutt.

Lenke til kommentar

Verkstedet kan nekte garanti hvis vilkårene er brutt ja. Men de kan ikke nekte reklamasjon, med mindre feilen det reklameres på er en konsekvens av "feil bruk", f.eks rooting. Dette tror jeg har blitt avgjort i FTU allerede. Så i praksis har det ingenting å si innenfor norge.

Edit: De må altså kunne påvise at f.eks rooting har ført til feilen som reklameres på.

Endret av Axefjord
Lenke til kommentar

 

 

OT / robertaas:

Semantikk; innlegg ditt kan forstås at nyheten er sikkerhetsoppdateringer til og med september, mens sannheten er at telefonen har blitt oppdatert med sikkerhetsoppdateringer til og med oktober.

Jeg kan ikke skjønne hvordan det er mulig å tolke det så feil, men jeg er fullt klar over at enkelte er eksperter på å feiltolke og beskylde andre for alt mulig rart.

 

Ja, jeg har hatt veldig mye problemer med 2 mobiler og kan vanskelig se hva jeg skulle gjort annerledes. Og jeg er også klar over at enkelte mener at det er min egen skyld at man ikke trodde på mine problemer før mobilen var helt død etter at den holdt på å brenne opp. Om noen mener det er min bruk som er skyld i problemene så er det produsentenes ansvar å offentlig opplyse om programmer og bruksmønstre som mobilene ikke tåler.

Kanskje du roota telefonen din litt for hardt? Har hørt at Samsung har lagt inn en sånn fail safe at hvis du rooter telefonen, så svarer Knox med en spontan selvantennelse :dribble:

De slutta visst med det etter note 7, ble så dårlig stemning på flyene rundt omkring ?

Lenke til kommentar

Lysstyrkejustering, er der bare meg, eller er den akkurat like dårlig som på 7eren? På 7eren så syntes jeg at den enten ikke justerte seg eller så var den bare veldig treg. Hadde håpet de hadde løst seg med 8 eren. Men tydeligvis ikke.

 

Er det kun jeg som opplever dette ?

Kan ikke huske problemer med dette på 7-eren, har muligens fortrengt det med alle de andre problemene jeg hadde. S8+ er uansett ofte ute og kjører og skrur plutselig ned lysstyrke selv med mye igjen på batteriet. Det skjer også ofte rett før den skrur på skjermlåsen... mens jeg bruker mobilen.

 

S7 skrudde riktignok også ofte ned lysstyrken rett før den satte på skjermlåsen... mens jeg brukte mobilen, men jeg kan ikke huske at den bare skrudde ned lysstyrken uten å låse skjermen.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at det skal være så vanskelig å få lysjusteringen til å fungere skikkelig. På S7en lastet jeg inn 7eren som for å få dette til å fungere. Det jeg forventer er jo at den nettopp skal justere styrken forhold til lyset som er i rommet. Slik der er nå, så kan jeg sitte i ett rom uten lys å bli blendet av skjermen på telefonen, for så å komme ut i dagslys og slite med å se på telefonen.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at det skal være så vanskelig å få lysjusteringen til å fungere skikkelig. På S7en lastet jeg inn 7eren som for å få dette til å fungere. Det jeg forventer er jo at den nettopp skal justere styrken forhold til lyset som er i rommet. Slik der er nå, så kan jeg sitte i ett rom uten lys å bli blendet av skjermen på telefonen, for så å komme ut i dagslys og slite med å se på telefonen.

 

Det er litt pussig at jeg som svært kritisk gikk til Android i sommer og tilogmed kjøpte Samsung S8+ (som jeg hadde sterke motforestillinger mot pga duplisering av software etc + bloat) aldri har hatt noen av de problemene folk skriver om her.

Den automatiske lysjusteringen fungerer helt perfekt hos meg - spesielt imponert over hvor raskt den skifter når jeg åpner telefonen i fullt dagslys.

Lenke til kommentar

 

Skjønner ikke at det skal være så vanskelig å få lysjusteringen til å fungere skikkelig. På S7en lastet jeg inn 7eren som for å få dette til å fungere. Det jeg forventer er jo at den nettopp skal justere styrken forhold til lyset som er i rommet. Slik der er nå, så kan jeg sitte i ett rom uten lys å bli blendet av skjermen på telefonen, for så å komme ut i dagslys og slite med å se på telefonen.

 

Det er litt pussig at jeg som svært kritisk gikk til Android i sommer og tilogmed kjøpte Samsung S8+ (som jeg hadde sterke motforestillinger mot pga duplisering av software etc + bloat) aldri har hatt noen av de problemene folk skriver om her.

Den automatiske lysjusteringen fungerer helt perfekt hos meg - spesielt imponert over hvor raskt den skifter når jeg åpner telefonen i fullt dagslys.

 

 

Får gi dette en sjans på S8en. På S7en brukte jeg egen app for bedre styring av skjermlyset

Lenke til kommentar

Får virkelig ikke denne skjermlysjusteringen til å gjøre det den skal. 

Satt på restaurat nå, med ganske kraftig belysning, da var skjermlyset OK. 

Kommer hjem, og lyset er fortsatt sterkt. Forsøker jeg å justere ned lysstyrken med glidebryteren, så skjer absolutt ingenting. Slår jeg av Auto, og justerer styrken, så fungerer det. 

Slår jeg på Auto igjen, så er styrken tilbake til samme sterke, og nekter å justere seg ned, selv om jeg omså blokkerer sensoren.

 

Ehhh. fant ut av problemet nå:)

 

Viser seg at futuralet jeg bruker, har såpass kraftige magneter at lyssensoren blir trøblete, samme skjer med nærhetssensoren som også fusker.

Og det som er at jeg kjøpte samme type futural til S8en som jeg hadde til S7en.

 

Så da vet man det. Om flere skulle ha samme problem :)

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

Jeg registrerer at det er noe helt nederst på telefonen som reagerer på magnetisme som gjør at telefonen ikke justerer skjermlyset. Hva kan det være?

 

Om jeg har telefonen liggende ca 1-2 cm under posisjonen den egentlig skal ha i mappen, så fungerer det. 

 

Har en mappe hvor innlegget til telefonen holdes fast av mangeter, som gjør at man kan ta telefonen ut av mappen uten å ta den ut av innlegget

 

http://shop.mycall.no/cgi/frontend.cgi?func=catalog.show&func_id=40701&table=PRODUCT

 

Dette er mappen jeg bruker

Lenke til kommentar

Jeg registrerer at det er noe helt nederst på telefonen som reagerer på magnetisme som gjør at telefonen ikke justerer skjermlyset. Hva kan det være?

 

Om jeg har telefonen liggende ca 1-2 cm under posisjonen den egentlig skal ha i mappen, så fungerer det.

 

Har en mappe hvor innlegget til telefonen holdes fast av mangeter, som gjør at man kan ta telefonen ut av mappen uten å ta den ut av innlegget

 

http://shop.mycall.no/cgi/frontend.cgi?func=catalog.show&func_id=40701&table=PRODUCT

 

Dette er mappen jeg bruker

Samsung sitt originale clearview deksel har en magnet nede til venstre som registrerer når dekselet blir lukket. Og da fyrer den skjermbelysningen på maks, slik at klokke etc skal vises gjennom dekslet. Kan det være denne funksjonen som blir forstyrret av magneten din?
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

 

OT / robertaas:

Semantikk; innlegg ditt kan forstås at nyheten er sikkerhetsoppdateringer til og med september, mens sannheten er at telefonen har blitt oppdatert med sikkerhetsoppdateringer til og med oktober.

Jeg kan ikke skjønne hvordan det er mulig å tolke det så feil, men jeg er fullt klar over at enkelte er eksperter på å feiltolke og beskylde andre for alt mulig rart.

 

Ja, jeg har hatt veldig mye problemer med 2 mobiler og kan vanskelig se hva jeg skulle gjort annerledes. Og jeg er også klar over at  enkelte mener at det er min egen skyld at man ikke trodde på mine problemer før mobilen var helt død etter at den holdt på å brenne opp. Om noen mener det er min bruk som er skyld i problemene så er det produsentenes ansvar å offentlig opplyse om programmer og bruksmønstre som mobilene ikke tåler.

 

 

Og noen skriver som om de skulle ha stjålet både brukernavn og PC. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...