Gå til innhold

PS4 Gamesharing tips - Dele nedlastede spill mellom 2 PS4 maskiner.


andypandy

Anbefalte innlegg

PS4 Gamesharing tips - Dele nedlastede spill mellom 2 PS4 maskiner.

 

Dette er en liten guide som forklarer hvordan man kan dele nedlastede spill mellom 2 PS4 maskiner, heretter kalt PS4#1 og PS4#2.

 

Det har også blitt hyppig spurt om i PS4 tråden, så for å gjøre det enklere for alle andre lager jeg en egen tråd som forklarer hvordan det hele fungerer.  :)

 

Det er 2 steg som må følges for å få det hele til å fungere, for å gjøre det hele litt enklere velger jeg å forklare det med en setting: Du har kjøpt en ny PS4 som du vil sette i hulen din, det er du som har alle spillene på din konto, men vil la den gamle stå i stuen slik du kan dele de nedlastede spillene med samboer.

 

1. PS4#1(Din nye PS4 til hulen)

Du logger inn på PS4#1 med din PSN bruker(Kontoen som du kjøper og har kjøpt spill med), og passer på at denne ikke er aktivert som primær konsoll. (Instillinger/Playstation Network/Kontoadministrasjon/Aktiver som din primære PS4) Dersom den er Aktivert, velg Deaktiver. Selvom denne er deaktivert kan du kjøpe og laste ned spill som før på denne maskinen.

 

NB!

Fordi denne enheten ikke vil være den primære, vil ikke andre kontoer på denne maskinen (PS4#1) få tilgang til de nedlastede spillene dine. I vårt tilfelle vil dette være maskinen som blir satt i hulen og ingen andre kommer til å benytte den. Om det skulle være eller legges til andre kontoer på denne maskinen, må de kjøpe/laste ned spillet selv for å spille det. Du vil heller ikke ha mulighet til å laste ned spill til denne maskinen fra PS Store nettsiden, disse vil automatisk lastes ned til den maskinen som er primær.

 

PS4#1 må nå ha tilgang til internett for å kunne spille de nedlastede spillene. (Dette for å godkjenne spillene mot PSN serveren.)

 

2. PS4#2(Stue PS4)

På denne maskinen må du logge inn med din PSN bruker, og aktivere maskinen som din primær konsoll. (Instillinger/Playstation Network/Kontoadministrasjon/Aktiver som din primære PS4/Aktiver).

 

Nå kan du laste ned alle spillene dine på PS4#2, og alle de andre brukerkontoene vil få tilgang til de nedlastede spillene dine. Hvis du også har PS+ vil online multiplayer deles på alle brukerne på PS4#2.

 

Håper dette hjelper noen, lykke til!  :thumbup:

 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Takk for gode tips angående gamesharing. Kan du gi meg ett tips på hvordan få lisens til youtube appen og? Har to gutter med hver sin ps4. Uheldigvis har de satt opp dette og styra mye sjøl, så den ene har blitt Familieadministrator og har tilgang på alt. Han andre fikk seg ps4 nylig, og han har ikke tilgang på noe, det er "hengelås" på youtube b.l.a og når han prøver å åpne får han beskjed om at han må kontakte fam.admin for å få hjelp eller laste ned appen i ps store. Der finnes den ikke.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Øivindbrauer jeg har akkurat samme problemet. Jeg konkluderte med at sony er noen gode svindlere. Har sendt dem epost og gjort det klart for dem at jeg aldri mer så lenge jeg lever skal betale for noe i ps store. Om jeg låner et spill på offentlig bibliotek, så kan jeg ta det med hjem og spille det på begge ps konsollene helt til jeg leverer det tilbake. Kjøper jeg er spil i ps store, så er det helt låst til en konsoll. Aldri mer kjøp nedlastet spill fra ps store er min konklusjon. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...