Gå til innhold

Problemer med router 2 på trådløsnettet


Itw

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har ett nettverk der jeg prøver og ha det meste kablet men må ha trådløst nett til de mobile enhetene.

 

Netter er som følgende:

 

Internett modem kun modem alt annet av

 

Kabel til TP-Link N750 trådløs router her kommer internet fra modem og inn på internet porten.

 

1 kabel fra TP link til en switch som en del media enheter er koblet til, også går det en kabel herfra til kjelleren hvor det står en til switch, her er det en pc koblet til og en ny kabel som går til garasjen og inn i en ny switch.

 

I denne switchen er det noen pc'r og en tråsløs router for trådløsnett i garasjen.

 

I garasjen står det en Netgear WNDR 4300 DCHP skrudd av og kabel fra switch i garasjen går inn i ethernet port 1.

 

Har 2 trådløse enheter her for øyeblikket en Logitech squeezeboks og en mobil.

Logitech spiller fra det trådløse uten problem, men mobilen er koblet til men ingen internet sier den?

 

Noen gode forslag på hvordan jeg kan få mobilen til å også få nett?

Har prøvd restart, glem nettet å legge inn på nytt men ingenting hjelper.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har skrudd av NAT på router nr 2? Router 2 skal jo her fungere som et access point, og du må derfor skru av alt av router-funksjonalitet på denne. Som DHCP, NAT, brannmur etc.

Og når man skrur av DHCP-funksjonen (på router 2) skal man kunne oppgi IP til DHCP-serveren i nettverket (dvs router nr 1).

Ville også gitt router nr 2 en fast IP på router 1. Inne på DHCP-innstillinger kan man krympe scope't (dvs adresserommet dhcp-serveren får lov å dele ut adresser på). Pleier å sette av de første 10 adressene til utstyr jeg har kablet på nettverket som jeg ønsker å ha en fast ip på. 192.168.1.2 til access point, 192.168.1.3 til serveren etc.

 

Edit: Netgear (og mange andre) bruker AP for Access Point for kort. Guide: http://kb.netgear.com/20927/How-do-I-change-my-NETGEAR-router-to-AP-mode-after-I-ve-already-run-setup

Endret av o-l-a-v
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...