DuckPuck Skrevet 12. februar 2017 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2017 Når du kjøper noe via Internett med en garantiperiode på 2 år: Gjelder den garantien fra du har bestilt produktet? Eller fra produktet er sendt? Eller fra produktet er mottatt av meg? Siter Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 12. februar 2017 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2017 Fra du har mottatt produktet. Siter Lenke til kommentar
DuckPuck Skrevet 12. februar 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. februar 2017 Fra du har mottatt produktet. takk Siter Lenke til kommentar
myhken Skrevet 12. februar 2017 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2017 Men garanti spiller jo egentlig ingen rolle. Om produktet er ment å vare mer enn 2 år, som f.eks bærbare pcer, pcer, TVer, telefoner og ja det meste egentlig, så har du jo 5 års reklmasjonsrett på produktet. Gjelder jo selvsagt bare ting kjøpt i Norge. Garantier er mer for firmaer og slikt, for de har ingen reklamasjonsrett, og da er det jo garantien som gjelder. 1 Siter Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 12. februar 2017 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2017 Garanti dekker mer enn reklamasjon Siter Lenke til kommentar
nomore Skrevet 12. februar 2017 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2017 Garanti dekker mer enn reklamasjon Garanti SKAL dekke mer enn reklamasjon - men ikke ofte den gjør det med tanke på de gode rettighetene vi har i Norge. Siter Lenke til kommentar
myhken Skrevet 12. februar 2017 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2017 Garanti dekker mer enn reklamasjon Som nomore sier, kan ikke tenke meg en sak på et slikt produkt som garantien dekker som ikke reklamasjonsretten dekker. Har du noen konkrete eksempler? Og ja, vi snakker selvsagt kun om Norge her. F.eks, jeg sender utelukkende inn produkter med feil på som reklamasjonssaker hos komplett.no, om jeg har garanti eller ikke har jeg aldri brydd meg om, og har heller aldri spilt noen rolle. Kanskje det er forskjell på leverandører? Vet ikke det, da jeg kun handler på komplett.no Siter Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 12. februar 2017 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2017 Garanti dekker mer enn reklamasjon Som nomore sier, kan ikke tenke meg en sak på et slikt produkt som garantien dekker som ikke reklamasjonsretten dekker. Har du noen konkrete eksempler? Og ja, vi snakker selvsagt kun om Norge her. F.eks, jeg sender utelukkende inn produkter med feil på som reklamasjonssaker hos komplett.no, om jeg har garanti eller ikke har jeg aldri brydd meg om, og har heller aldri spilt noen rolle. Kanskje det er forskjell på leverandører? Vet ikke det, da jeg kun handler på komplett.no "Slikt produkt". Har TS sagt hvilket produkt det gjelder? Siter Lenke til kommentar
myhken Skrevet 12. februar 2017 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2017 "Slikt produkt". Har TS sagt hvilket produkt det gjelder? Nei, men går ut i fra at det handler om hans ny bestilling av ny laptop som han har et par tråder om, eller laptop kjøler som han også skal ha. Beklager selvsagt om det ikke handler om disse eller tilsvarende produkter. Siter Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 12. februar 2017 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2017 Har du noen konkrete eksempler? Og ja, vi snakker selvsagt kun om Norge her. Garantien kan dekke nytt produkt ved første feil. Som f.eks. en skjerm jeg hadde. Fikk feil på skjermen og fikk en ny skjerm to dager senere og sendte skjermen jeg hadde tilbake i esken den nye kom i. Hadde det vært utenfor garantitiden og tatt det på reklamasjon, ville jeg ha måttet sendt inn skjermen og ventet på reperasjon. 1 Siter Lenke til kommentar
myhken Skrevet 12. februar 2017 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2017 Garantien kan dekke nytt produkt ved første feil. Som f.eks. en skjerm jeg hadde. Fikk feil på skjermen og fikk en ny skjerm to dager senere og sendte skjermen jeg hadde tilbake i esken den nye kom i. Hadde det vært utenfor garantitiden og tatt det på reklamasjon, ville jeg ha måttet sendt inn skjermen og ventet på reperasjon. Igjen tror jeg dette handler om leverandør... har f.eks aldri fått tilbud om å få en ny harddisk hjem om den jeg har har gått i stykker. Har opplevd flere ganger i mitt liv at helt nye harddisker har gått i stykker. I alle fall komplett vil alltid sjekke harddisken før du får en ny. Samme med hovedkort som gikk i stykker/var DOA da jeg skrudde sammen en ny pc. Hadde også et TV som var kjøpt på Netshop (da de var i drift) som gikk i garanti perioden, der fikk jeg heldigvis låne TV, men var aldri snakk om å bare bytte til nytt TV. Så min erfaring er at slikt ikke spiller noen rolle. Men det finnes garanti/service ordninger hos enkelte som gir mange fordeler. Slik var det i alle fall med Dell produkter da jeg håndterte slikt. Både for firmaer og privatpersoner. Siter Lenke til kommentar
DuckPuck Skrevet 12. februar 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. februar 2017 Sorry er dårlig til å følge med! produktet er en laptop. Spesifikt denne LINK Siter Lenke til kommentar
myhken Skrevet 12. februar 2017 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2017 Sorry er dårlig til å følge med! produktet er en laptop. Spesifikt denne LINK Som jeg regnet med Da er du uansett dekket av 5 års reklamasjonsrett, og trenger ikke å bekymre deg over garanti perioden. Går noe i stykker i løpet av 5 år, som ikke er på grunn av din egen feil (som om å miste den i bakken eller hele en halv liter cola i tastaturet osv) så kan du når som helst sende den inn på reklamasjon. 1 Siter Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 12. februar 2017 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2017 (endret) Garantien kan dekke nytt produkt ved første feil. Som f.eks. en skjerm jeg hadde. Fikk feil på skjermen og fikk en ny skjerm to dager senere og sendte skjermen jeg hadde tilbake i esken den nye kom i. Hadde det vært utenfor garantitiden og tatt det på reklamasjon, ville jeg ha måttet sendt inn skjermen og ventet på reperasjon. Igjen tror jeg dette handler om leverandør... har f.eks aldri fått tilbud om å få en ny harddisk hjem om den jeg har har gått i stykker. Har opplevd flere ganger i mitt liv at helt nye harddisker har gått i stykker. I alle fall komplett vil alltid sjekke harddisken før du får en ny. Samme med hovedkort som gikk i stykker/var DOA da jeg skrudde sammen en ny pc. Hadde også et TV som var kjøpt på Netshop (da de var i drift) som gikk i garanti perioden, der fikk jeg heldigvis låne TV, men var aldri snakk om å bare bytte til nytt TV. Så min erfaring er at slikt ikke spiller noen rolle. Men det finnes garanti/service ordninger hos enkelte som gir mange fordeler. Slik var det i alle fall med Dell produkter da jeg håndterte slikt. Både for firmaer og privatpersoner. Det er nok forskjellig hvordan leverandører gjør det. Netshop var flinke der. Hadde en harddisk som tok kvelden, og da spurte de meg om jeg ville ha en ny tilsendt slik at jeg fikk reddet det som var på den som hadde tatt kvelden. Fin service. Dette var en Nec-skjerm, og Nec hadde, i likhet med Dell som du nevner, veldig god garanti på skjermene sine. Er dog enig i det du sier over om at garanti veldig sjelden dekker fler feil enn reklamasjon, men det handler i noen tilfeller om hvordan feilen blir opprettet. Endret 12. februar 2017 av RRhoads Siter Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 12. februar 2017 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2017 Sorry er dårlig til å følge med! produktet er en laptop. Spesifikt denne LINK hva er galt med den da? mulig du får gode svar videre hvis du forteller situasjonen Siter Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 12. februar 2017 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2017 Garantien kan dekke nytt produkt ved første feil. Som f.eks. en skjerm jeg hadde. Fikk feil på skjermen og fikk en ny skjerm to dager senere og sendte skjermen jeg hadde tilbake i esken den nye kom i. Hadde det vært utenfor garantitiden og tatt det på reklamasjon, ville jeg ha måttet sendt inn skjermen og ventet på reperasjon. Igjen tror jeg dette handler om leverandør... Selvfølgelig gjør det det. Stort sett leverandører som tilbyr garanti. Siter Lenke til kommentar
myhken Skrevet 12. februar 2017 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2017 Sorry er dårlig til å følge med! produktet er en laptop. Spesifikt denne LINK hva er galt med den da? mulig du får gode svar videre hvis du forteller situasjonen Det er ikke noe galt, han har ikke en gang fått pcen. Men han tenker vel på fremtiden. Og det var jo smart, for da lærte han om reklamasjonsretten også. Siter Lenke til kommentar
DuckPuck Skrevet 12. februar 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. februar 2017 Jau er bare den dyreste dataen jeg noensinne har hatt. Så prøver å være på den sikre siden. Sjekker ut garanti, reklamasjon, osv. Sånn i tilfelle noe skulle skje i fremtiden vet jeg hva jeg skal gjøre. Siter Lenke til kommentar
myhken Skrevet 12. februar 2017 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2017 Så lenge du behandler den pent kan du "sove" trygt i 5 år. Gratulerer med ny pc. Siter Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 12. februar 2017 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2017 Jau er bare den dyreste dataen jeg noensinne har hatt. Så prøver å være på den sikre siden. Sjekker ut garanti, reklamasjon, osv. Sånn i tilfelle noe skulle skje i fremtiden vet jeg hva jeg skal gjøre. ahh føre var bare en ting å si jeg da: GRATULERER MED NY MASKIN Siter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.