Gå til innhold

Stor forskjell på lydnivå mellom kanaler på T-we box


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bruker get selv, noe forskjell i lydnivå er det riktignok (spesielt blir det lavere nivå om kanal sender på 5.1 dolby digital). Men det er ikke noe stort problem lengre. Det virker som kanalene har skjønt at det er en dårlig plan å sende reklame i 4*lydnivå av programmene også de siste årene. Så egentlig ikke så mye å klage på her.

 

Er det veldig stor forskjell på lydnivå mellom kanaler hos deg nå med canaldigital ? Hvilke kanaler er spesielt høye og lave på nivå?

Lenke til kommentar

Jeg bruker get selv, noe forskjell i lydnivå er det riktignok (spesielt blir det lavere nivå om kanal sender på 5.1 dolby digital). Men det er ikke noe stort problem lengre. Det virker som kanalene har skjønt at det er en dårlig plan å sende reklame i 4*lydnivå av programmene også de siste årene. Så egentlig ikke så mye å klage på her.

 

Er det veldig stor forskjell på lydnivå mellom kanaler hos deg nå med canaldigital ? Hvilke kanaler er spesielt høye og lave på nivå?

Jeg har akkurat gått over fra get. 

 

Her er faktisk lyden lavere på sendinger med stereolyd enn dolby. Jeg fant ut at hvis man holder inne en shift-knapp sammen med volum opp, skrus lyden på selve dekoderen opp, men kun på stereosendinger. Ingen forskjell om dekoderen står på en kanal med dolby.  Forskjellen på volumet er nå mye mindre heldigvis.

 

Forøvrig glad de bestemte seg for å skru ned lyden på reklame ja. Jeg har et lite inntrykk av at det ikke gjelder alle kanaler?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...