Gå til innhold

Hjelp med å finne igjen tegneserie


Anbefalte innlegg

Da jeg var liten hadde vi hjemme et tegneseriehefte.

I heftet var det tre historier. (Tror jeg, mulig det bare var to).

Settingen i alle historiene var i norrøn tid.

Den ene historien som jeg husker best er omtrent slik: En mann blir jaget av ulver, så faller han ned i et hull. Han kommer til dødsriket og er der omringet av nydelige, unge jenter. Jentene forteller at de er over hundre år gammel, men at de ikke blir eldre. Mannen finner ut at han kan klare å finne en vei ut av dødsriket og bestemmer seg for å ta med en av de unge jentene som han har forelsket seg i. Veien ut av dødsriket er lang og farefull, men de klarer det til slutt. De er tilbake til den vanlige verden og jenta sovner i fanget til mannen. Da han vokner opp neste morgen ser han bare et mumifisert lik av en eldgammel kvinne i fanget sitt.

Ringer denne fortellingen noen bjeller hos noen? Jeg er desperat etter å få lest disse fortellingene igjen.
 

Dette er ikke en tegneserie for barn, forresten (selv om jeg leste den som barn :p), det er ganske detaljerte skildringer av blod, slåssing osv. Og det er ikke en humoristisk tegneserie, det er alvor. Og tegningene er veldig detaljerte og naturtro.

Tegneserien må være gitt ut før 2002, sannsynligvis lenge før det også.

Noen som vet hvor jeg kan lete? Hvem jeg kan spørre?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...