Gå til innhold

Gjenopprette filer fra tidligere formatert harddisk med windows 7


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er det mulig og gjenopprette filer fra en tidligere formatert harddisk som hadde windows 7 når jeg nå har oppdatert til windows 10? Har googlet meg frem til en mendge recovery løsninger uten å ha funnet de ønskede dokumentene jeg slettet. De var vanlige notepad dokumenter som hadde på skrivebordet å så la jeg de i søppelkurven. Siden formaterte jeg harddisken la inn windows 7 igjen og oppdaterte til windows 10.

 

 

Takk på forhånd!  

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være mulig å finne igjen slettede filer, og gjenopprette en formatert disk. Men hvis plassen som filene ligger på blir brukt (overskrevet) av andre filer, da er det helt umulig å lese de tidligere filene.

Så hvis jeg da har oppdatert fra windows 7 til windows 10 er da partisjonen overskrevet?

Lenke til kommentar

Ikke nødvendigvis. Men du har jo ingen kontroll over hvilke sektorer som var i bruk og hva som er overskrevet. 

 

Hvis man ser på et enklere tilfelle, hvor du bare sletter en fil. Så kan den gjenopprettes hvis man gjør det umiddelbart. Men jo mer disken brukes før man prøver en gjenoppretting, jo større sjangs er det for at sektorene brukes på nytt.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt http://www.r-studio.com/ til å gjenopprette filer for folk tidligere som har vært i samme situasjon. Det første man bør gjøre er å ta et image av disken, så ingen flere sektorer blir overskrevet. Så kan man jobbe på dette imaget etterpå. Men det krever jo at du har en disk stor nok til å lagre dette imaget på, og det kan selvsagt ikke være disken du prøver å gjenopprette fra.

Bakdelen er at dette programmet er nokså kostbart, og det er jo ingen garanti for at du finner filene du leter etter. Men jeg har blitt skremt av hvor mye informasjon r-studio greier å finne frem.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt http://www.r-studio.com/ til å gjenopprette filer for folk tidligere som har vært i samme situasjon. Det første man bør gjøre er å ta et image av disken, så ingen flere sektorer blir overskrevet. Så kan man jobbe på dette imaget etterpå. Men det krever jo at du har en disk stor nok til å lagre dette imaget på, og det kan selvsagt ikke være disken du prøver å gjenopprette fra.

Bakdelen er at dette programmet er nokså kostbart, og det er jo ingen garanti for at du finner filene du leter etter. Men jeg har blitt skremt av hvor mye informasjon r-studio greier å finne frem.

Ok, takk! Skal sjekke det ut :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...