Gå til innhold

TEST: Philips 55POS901F OLED


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så denne skjermen bruker samme panel fra LG som Sony og Panasonic bruker? Skjønner de kjører litt forskjellig software på disse skjermene, og ting som Ambilight gjør nok litt forskjell.

Spørsmålet mitt er derfor, er det lille ekstra verdt hvor mye ekstra denne skjermen koster? Hva er nesten like bra, men mye billgere alternativer?

 

Panelet er vel ikke helt det nyeste heller, så er det noen nyere paneler som er bedre?

Endret av MMDE
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så denne skjermen bruker samme panel fra LG som Sony og Panasonic bruker? Skjønner de kjører litt forskjellig software på disse skjermene, og ting som Ambilight gjør nok litt forskjell.

 

Spørsmålet mitt er derfor, er det lille ekstra verdt hvor mye ekstra denne skjermen koster? Hva er nesten like bra, men mye billgere alternativer?

 

Panelet er vel ikke helt det nyeste heller, så er det noen nyere paneler som er bedre?

Hei. Som du sier så er panelet mye det samme, så om du vil ha et godt bilde til en billigere pris vil for eksempel B6-modellen til LG være et alternativ. Den er ikke fullt like god på bevegelse som for eksempel denne TV-en fra Philips eller LGs E6-modell, og den er litt tregere til å laste apper – men har fortsatt mange av de samme kvalitetene.

 

 

Endret av OHJohansen
Lenke til kommentar

Bruker LG de samme panelene i alle sine TVer? Altså er B6 og E6 samme panel, med andre ting som skiller? Hvis ikke, bruker Philips panelet til E6 eller lavere? :) Jeg har sett denne i butikk, og den er ekstremt imponerende iallfall. Men blir for fort å trekke slutninger før QLED etc. kommer som kan få bukt med problemene dere skriver med perfekt sortnivå, men dårlig kontrast i de mørke partiene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere klager på heng og problemer med Android TV plattformen, synes det er litt feil.

Har hatt både Nexus Player, Mibox3 og bruker nå nye Shield TV. Android TV fungerer utmerket (plex, youtube, twitch, gpm), så jeg synes det er litt feil om dere skylder på Google om produsentene ikke gir tv'ene sine nok power eller bygger i god nok kvalitet.

 

Men det kan jo selvfølgelig ha noe med hva dere faktisk tester/bruker der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som eier av en Philips 55PUS7600 ville jeg vært svært skeptisk til å nærme meg en TV fra denne fabrikanten til så mye penger.

 

Jeg kjøpte min TV pga Android "Smart TV", men har vært skuffet i lang tid.

 

Den "fantastiske" fjernkontrollen hvor man aldri kan helt stole på at det man skriver blir registrert er bare starten på en rekke software feil som har spolert mye av intensjonen min rundt TV'n.

 

Bare lese på support forumet til philips og se tilstanden for flere generasjoner med TVer.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Valgets kval står mellom kvalitet og kvantitet for min del som siste fire årene har glodd på Sharp 70 full bakled og har lite lyst å gå ned i størrelse !snarere tvert om !alternativet må bli å krype nærmere skjermen om ikke huset skal settes i pant ved kjøp av omtrent 90 tommer uhd for å kompensere for den doble oppløsningen.Heldigvis kryper prisen stadig nedover på de største skjermene så det er vel smartest å vente litt med å pensjonere Sharpen som gir ett veldig godt 1080p bilde på tre til fire meter seeravstand.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...