Gå til innhold

E-SPORT: Demise har sendt inn protest etter TV-kampen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke hvorfor dette blåses opp på forsiden. En skal ikke drive eller appellere til heksejakt gjennom ett sakeligt medium syntes jeg. Heilt greit at folk tenke sitt, men no får dåkk amatøra og uerfarne spillere som ikke har spilt kompetetivt til å slakte en spiller som ikke er dømt/skyldig. Grunnen til at dette blir feil og teit er fordi navnene på de 10-15 personene som reagerer ikke blir navngitt eller får bakgrunnen sin til å være "kyndige" til å påvirke det som skal være øverste nivå med counter-strike i Norge. Hold heller kjeft til nåkka e bevist og skriv om nåkka som e relevant til å styrke plattformen.

 

Så enig i dette. Men det skaper "clicks" som også er inntekt til siden, så ser hvorfor de gjør det. Folk elsker heksejakt, det ser man jo bare på VG og Dagbladet sine kommentarfelt også. Helt bak mål hvordan folk oppfører seg. :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er helt fair å levere en protest, det er helt naturlig å sette spørsmåltegn til noen man ikke har sett mye av før gjør de tinga som wallbangen på cache. Om radifaction ikke cheater, er det uansett positivt for han. Greit å få cleara navnet med en gang, og det er kun motiverende å slå noen så hardt at de tror du cheater.

 

Det må ikke bli sett på som en usportslig ting å spørre etter demo. Det er et stort cheating problem og de fleste er ytterst naive. Gamer.no kommer sikkert til å løse denne saken helt greit, men i csgo har det vist seg umulig å buste cheaters uansett hvor mye syke ting de gjør. Når lista er lagt på et urealistisk høyt nivå, og man godtar merkelige øyeblikk som "bra gamesense" har man et problem.

 

Det viktigste er uansett å tenke at radifaction er uskyldig til det motsatte er bevist. Dette bidrar uansett bare til positiv pr om anklagene om juks ikke stemmer.

 

helt enig, men jeg syns drittslenging mot vedkommende på stream blir litt på kanten av hva som burde vært "akseptert". Det blir bare smålig og dumt - og litt av hva som er problemet i "cs-norge".

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Norske eSport miljøet har alltid vært piss når det kommer til cheat accusation da. E en grunn til at vi sug å utvikle talenta! Når folk ikkje klare å få opp øyan for at okei, det her e en spiller som faktisk har helt syke individuelle egenskapa, så blir det bare en ond sirkel kor folk blir witch hunta og utestengt fra "miljøet".

 

Syns tho det e riktig måte av Tommy å gå frem på her. Det e som sagt alt for mye cheating ute og går, å ska man få det vekk så kan man ikke holde tilbake å bare anta at en cheate. Helt okei å spørre om demo, e spendt på ka utfallet blir :D

 

Uansett, så vedde æ på at radi pange bra HS på lan, up n coming spiller utav helvete!

Lenke til kommentar

 

Skjønner ikke hvorfor dette blåses opp på forsiden. En skal ikke drive eller appellere til heksejakt gjennom ett sakeligt medium syntes jeg. Heilt greit at folk tenke sitt, men no får dåkk amatøra og uerfarne spillere som ikke har spilt kompetetivt til å slakte en spiller som ikke er dømt/skyldig. Grunnen til at dette blir feil og teit er fordi navnene på de 10-15 personene som reagerer ikke blir navngitt eller får bakgrunnen sin til å være "kyndige" til å påvirke det som skal være øverste nivå med counter-strike i Norge. Hold heller kjeft til nåkka e bevist og skriv om nåkka som e relevant til å styrke plattformen.

 

Så enig i dette. Men det skaper "clicks" som også er inntekt til siden, så ser hvorfor de gjør det. Folk elsker heksejakt, det ser man jo bare på VG og Dagbladet sine kommentarfelt også. Helt bak mål hvordan folk oppfører seg. :p

Gamer.no er redaksjonelt uavhengig av Telenorgligaen. Jeg kan og vil ikke diktere hva redaktøren mener er dekningsverdig. Det eneste vi i ligaen kan gjøre er å ikke være kilden, men her har journalisten snakket med andre som ønsket at dette skulle bli sak/ikke hadde noe i mot at det blir sak.

 

At redaksjonen av og til dekker ting som er negativt for ligaen er en liten pris å betale for å opprettholde redaksjonell uavhengighet og kredibilitet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er en typisk holdning som har eksistert i flere tiår i CS-miljøet. Noen mindre kjente fjes kommer og vinner over de "store gutta", og i det nærmeste øyeblikk sirkulerer jukseanklager like raskt som da svartedauden herjet. Minner nærmest om historien om David og Goliath, hvilket er tilfelle her.

 

Når det er sagt, så skal det vel også påpekes at Radifaction har spilt med zeon-, og vi vet jo alle hvordan det gikk (https://play.esea.net/users/808706). Skal vel heller ikke så mange hjerneceller til for å connecte the dots =)

 

Haha, husker zeon blodhacka på Rogahack i 2015.

 

Men som forze nevner, dette er jo grunnen til at csnorge er søppel. Er bare de "kjente" som er i toppen som fortsatt regjerer csnorge. Heldigvis er folk begynt å tenke annerledes,.

Lenke til kommentar

Norske eSport miljøet har alltid vært piss når det kommer til cheat accusation da. E en grunn til at vi sug å utvikle talenta! Når folk ikkje klare å få opp øyan for at okei, det her e en spiller som faktisk har helt syke individuelle egenskapa, så blir det bare en ond sirkel kor folk blir witch hunta og utestengt fra "miljøet".

 

Syns tho det e riktig måte av Tommy å gå frem på her. Det e som sagt alt for mye cheating ute og går, å ska man få det vekk så kan man ikke holde tilbake å bare anta at en cheate. Helt okei å spørre om demo, e spendt på ka utfallet blir :D

 

Uansett, så vedde æ på at radi pange bra HS på lan, up n coming spiller utav helvete!

 

Han panger ikke like bra som deg :)

Lenke til kommentar

 

Det er helt fair å levere en protest, det er helt naturlig å sette spørsmåltegn til noen man ikke har sett mye av før gjør de tinga som wallbangen på cache. Om radifaction ikke cheater, er det uansett positivt for han. Greit å få cleara navnet med en gang, og det er kun motiverende å slå noen så hardt at de tror du cheater.

 

Det må ikke bli sett på som en usportslig ting å spørre etter demo. Det er et stort cheating problem og de fleste er ytterst naive. Gamer.no kommer sikkert til å løse denne saken helt greit, men i csgo har det vist seg umulig å buste cheaters uansett hvor mye syke ting de gjør. Når lista er lagt på et urealistisk høyt nivå, og man godtar merkelige øyeblikk som "bra gamesense" har man et problem.

 

Det viktigste er uansett å tenke at radifaction er uskyldig til det motsatte er bevist. Dette bidrar uansett bare til positiv pr om anklagene om juks ikke stemmer.

 

helt enig, men jeg syns drittslenging mot vedkommende på stream blir litt på kanten av hva som burde vært "akseptert". Det blir bare smålig og dumt - og litt av hva som er problemet i "cs-norge".

Du kan vel bruke din ekte konto selvom du spiller i NordicWarcl0wnz?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror dere virkelig at et så stort firma som valve ikke har en anti cheat som hadde fanget opp ulovlige sideprogrammer? Valve omsetter for milliarder og investerer mye tid og penger i en velfungerende anti cheat. Det er ingen som fusker i dataspill, tror du ikke meg ikke mitt problem.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-947GpBRF

Tror dere virkelig at et så stort firma som valve ikke har en anti cheat som hadde fanget opp ulovlige sideprogrammer? Valve omsetter for milliarder og investerer mye tid og penger i en velfungerende anti cheat. Det er ingen som fusker i dataspill, tror du ikke meg ikke mitt problem.

 

Case closed.

Lenke til kommentar

Tror dere virkelig at et så stort firma som valve ikke har en anti cheat som hadde fanget opp ulovlige sideprogrammer? Valve omsetter for milliarder og investerer mye tid og penger i en velfungerende anti cheat. Det er ingen som fusker i dataspill, tror du ikke meg ikke mitt problem.

 

Er dette ironisk ment, fordi du knakk meg greit

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For de som ikke tror at det ble hacket i overkant mye under Clanbase-tiden så er dere totalt naive. Min egen clan på det tidspunktet som på det beste var ranket som nummer 2 i 5on5 og 1 i 3on3 hadde en cheater. Dette fant vi jo ut, men dette var på det tidspunktet en meget høyt ansett spiller. Eller Aaseng som cheatet i et lan med nærmerer 25k til vinnern i 2006, som da på det tidspunktet var grisemye penger for en cscompo i Norge. Fyren ble jo først tatt da man så igjennom demoen hans i ettertid. Og ENESTE grunnen til han ble tatt var fordi han gikk afk og en motspiller ikke så han og gikk rett forbi.

(KILDE: http://www.battlefield.no/index.php?/forums/topic/64897-norsk-cs16-spiller-tatt-for-lan-cheating/)

 

For å oppsummere: Det er ikke lett å se det når folk er smarte og cheater, men det forekommer hele tiden. Cheats er alltid, og da understreker jeg, ALLTID forut i tid for anticheats. Å tro at alle toppspillerne er clean er så dumt at jeg tror det faktisk ikke. (Det hører faktisk til historien at admins gjenomsøkte pcn til Aaseng og ikke fant noe suspicious. Men demoen avslørte han helt uten tvil.)

 

Jeg har selv spilt mot spillere som jeg brukte å være mye bedre enn, også plutselig tre uker senere så er de godlike.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var jo en som presterte å lire av seg at "hvorfor skal pros cheate når de lever av det" lenger bak i tråden, vel 500k dollar for første plass i major er sånn ca 500k grunner til å cheate.

Ikke rart verden generelt går til helvete når folk er så naive i ett spill, neida han er sikkert bare bedre enn meg, han er godlike å gjør alt riktig hele tiden, jada, er bare god............

Fy faen, du må være passe dum for å tro at folk ikke cheater og valve er jo nesten med på det, de bruker 100 år på å banne også er det bare å lage en ny konto også kjøpe en ny key, winwin for valve det med ekstra penger i lommeboka, at folk forguder han veldig lite attraktive ga(y)ben er meg forunderlig.

Men så klart, ingen anticheat er perfekt, men virker ikke som om noen gidder å prøve å bekjempe det en gang, men så har du de patetiske folkene som driver med sånt, altså har dere noen gang sett fitte utenom på internet?

Er vel derfor dere cheater ikke sant?

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...