Gå til innhold

Conan Exiles har allerede tjent inn utviklingskostnadene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

La oss vente å se, man ser aldri hvor bra et MMO er før det har hatt en stabil spiller base over en lengre periode. At de har mange spillere nå betyr først å fremst at mange vill spille i Conan universet + har trodd på hypen til FunCom ..... Så kommer den store prøven, klarer spillet å holde på spillerne ..

Feks Warhammer Online hadde også et veldig godt utgangspunkt. Men da flere MMO spill-funskjoner rett å slett var for dårlige falt hele spiller basen av ganske fort ... Dessverre vill jeg skrive ...

 

edit:MMO = Massively Multiplayer Online (det er vell det FunCom håper på her)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

La oss vente å se, man ser aldri hvor bra et MMO er før det har hatt en stabil spiller base over en lengre periode. At de har mange spillere nå betyr først å fremst at mange vill spille i Conan universet + har trodd på hypen til FunCom ..... Så kommer den store prøven, klarer spillet å holde på spillerne ..

 

Feks Warhammer Online hadde også et veldig godt utgangspunkt. Men da flere MMO spill-funskjoner rett å slett var for dårlige falt hele spiller basen av ganske fort ... Dessverre vill jeg skrive ...

 

Vel...dette er vel teknisk sett ikke et MMO, så de er vel ikke presset til å bygge kjempeverdener med massiv mengde innhold, klassebalansering, story og alt det der. Dette er et mye mindre ambisiøst prosjekt, hvor de sikkert er fornøyd med å kaste "tilfeldige" nye ting inn i sandkassa litt etter litt så fremt folk fortsetter å spille det.

Lenke til kommentar

La oss vente å se, man ser aldri hvor bra et MMO er før det har hatt en stabil spiller base over en lengre periode. At de har mange spillere nå betyr først å fremst at mange vill spille i Conan universet + har trodd på hypen til FunCom ..... Så kommer den store prøven, klarer spillet å holde på spillerne ..

 

Feks Warhammer Online hadde også et veldig godt utgangspunkt. Men da flere MMO spill-funskjoner rett å slett var for dårlige falt hele spiller basen av ganske fort ... Dessverre vill jeg skrive ...

 

Er ikke et MMO, men Open World Survival aka Rust, ARK, etc..

Lenke til kommentar

 

Vel...dette er vel teknisk sett ikke et MMO, *snip*

 

Er ikke et MMO, men Open World Survival aka Rust, ARK, etc..

 

MMO betyr bare Massively Multiplayer Online. Nå er vi bare over i diskusjonen av hvor mange som må være til stede før vi kaller det et MMO.

Planetside 2 er jo teknisk sett et MMO det og, ikke alle MMO er RPGs.

I stand corrected

Lenke til kommentar

Anakket med folk jeg kjenner og er overrasket at de syntes det ser bra ut. Tydeligvis en oppgradering fra "just another surivival game" - likevel holder jeg fast på skeptikerstokken og lurer på om funcom får fikset på ryktet sitt fremover.

 

Frem til de faktisk tør å lage noe nytt og unikt (eller shareholders slipper balletaket på dem, who knows), så er jeg mer hypp på indieutviklerne i norge, sammen med Red Thread og D-pad.

Lenke til kommentar

 

Det store spørsmålet er vel om spillet faktisk er bra, or kommer til å forbli/bli bra, eller om det er tissefanter tihi k9s som selger?

Kanskje man kan kjøpe piercings og slik i fremtiden for å holde tissefant-customization interessant.

Creative director Joel Bylos har lyst til å legge inn en kastreringsmekanikk.

Lenke til kommentar

Jeg håper de får inn mye, mye mer penger slik at de kan spytte inn masse innhold til dette spillet. Jeg likte ikke spillet så godt som det var nå, men jeg vet at jeg vil ha en del mer glede av det om et års tid når spillet er mer stabilt, har mindre feil og har mer innhold.

 

Det er ikke særlig underholdende å spille noe der du skal (på relativt realistisk vis) overleve som menneske i naturen når det er så mange bugs, glitches og feil. Men så er det Early Access, og om et års tid vil det nok bli gøy å gi det en ny sjanse.

Lenke til kommentar

Ble Rust, ARK og andre spill i samme sjanger i det hele tatt "lansert" uttenfor early access? Mener å huske at de bare ble stående som early access selv 1-2 år etter det ble mulig å spille de.

Ytterst få, Don't Starve og Minecraft er de jeg kommer på. ARK har jo til og med fått DLC, til tross for at de er i early access fortsatt.

Lenke til kommentar

Håper så inderlig at Funcom lykkes her, jeg hater denne typen spill og kommer nok aldri til å spille det. Likevel håper jeg så inderlig at vårt eneste større studio her i norge skal klare seg fremover, er tross alt ikke fint lite motstand de har møtt i det siste, hvorvidt om dette er selvforskyldt eller ikke skal jeg ikke kommentere så mye på. Men kjør på Funcom! Dette lover bra :D

Lenke til kommentar

Anakket med folk jeg kjenner og er overrasket at de syntes det ser bra ut. Tydeligvis en oppgradering fra "just another surivival game" - likevel holder jeg fast på skeptikerstokken og lurer på om funcom får fikset på ryktet sitt fremover.

 

Frem til de faktisk tør å lage noe nytt og unikt (eller shareholders slipper balletaket på dem, who knows), så er jeg mer hypp på indieutviklerne i norge, sammen med Red Thread og D-pad.

 

Gjengen jeg spiller med gir spillet 1 år med utvikling før vi kjøper det. Hvis det fortsatt er populært og bugs og content er fikset så blir det helt klart kjøp. Brukt over 500 timer på Rust og Dayz. Dette ser bedre ut.

 

Noen som vet hvordan den super våpenet fungerer? det jeg syns virker mest lame med spillet hvis det går masse "Guder" rundt og tråkker i stykker alt en har brukt flere uker på å bygge sammen. Og hvor lang tid er det mellom server reset? Og hvordan er PVP når det melee fokusert? Har hørt at det ikke har blocking og at det bare er frantic hack and slash.

Lenke til kommentar

Håper så inderlig at Funcom lykkes her, jeg hater denne typen spill og kommer nok aldri til å spille det. Likevel håper jeg så inderlig at vårt eneste større studio her i norge skal klare seg fremover, er tross alt ikke fint lite motstand de har møtt i det siste, hvorvidt om dette er selvforskyldt eller ikke skal jeg ikke kommentere så mye på. Men kjør på Funcom! Dette lover bra :D

Om de først å fremst starter å følge norsk arbeidsmiljø-lov skal jeg også kunne heie på dem. Men jeg gjør ikke det når de til nå har gitt falske fohåpninger ang deres MMO spill samt utnytter arbeidskraft ....

 

Edit:står litt om dette på Gamer sine egne sider (Selv om det er en litt snillere artikkel en det jeg ellers har lest om arbeindsfoholdene der) - https://www.gamer.no/artikler/-_funcom_bryter_norsk_lov/66453 -

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

 

Vel...dette er vel teknisk sett ikke et MMO, *snip*

Er ikke et MMO, men Open World Survival aka Rust, ARK, etc..

MMO betyr bare Massively Multiplayer Online. Nå er vi bare over i diskusjonen av hvor mange som må være til stede før vi kaller det et MMO.

Planetside 2 er jo teknisk sett et MMO det og, ikke alle MMO er RPGs.

 

Planetside 2 er MMOFPS

M står som sagt for Massive og ikke Multi

 

Conan Exiles er ikke MMO

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...