Gå til innhold

Huawei Mate 9 Pro tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Er det noen andre her som har meldt seg på Huawei sitt betaprogram og fått Oreo?

 

Det har vært en ganske stabil beta så langt, har ikke funnet mange feil siden jeg fikk det i går. Fikk store problemer under oppdateringen da jeg klusset litt med firmware finder for å ta en snarvei. Måtte to factory reset`s til før Oreo ville boote opp. Lurer på om dere andre også mangler live wallpapers i tema appen f.eks, eller om det er et resultat av at oppdateringen ikke gikk helt smooth.

Lenke til kommentar

Er det noen andre her som har meldt seg på Huawei sitt betaprogram og fått Oreo?

 

Det har vært en ganske stabil beta så langt, har ikke funnet mange feil siden jeg fikk det i går. Fikk store problemer under oppdateringen da jeg klusset litt med firmware finder for å ta en snarvei. Måtte to factory reset`s til før Oreo ville boote opp. Lurer på om dere andre også mangler live wallpapers i tema appen f.eks, eller om det er et resultat av at oppdateringen ikke gikk helt smooth.

 

Lastet ned Friendly User Test nå fra http://consumer.huawei.com/en/support/fut/, men er ingen tilgjengelige for meg ser det ut som. Hvordan satte du det opp?

Lenke til kommentar

Hvilken firmwareversjon har du?

 

Jeg hadde opprinnelig B226 når jeg installerte beta appen. Da fant jeg Oreo prosjektet tilgjengelig i listen over tilgjengelige prosjekter og meldte meg på. Etter at jeg oppdaterte til B229 forsvant dette fra "tilgjengelige prosjekter", men da var jeg allerede innmeldt med Imei nr og prosjektet dukket opp igjen i appen når jeg ble godkjent neste dag. De har nok satt 226 som forutsetning, og ikke oppdatert dette når 229 ble rullet ut. Jeg tror bare du må vente til Huawei gjør prosjektet tilgjengelig for de med B229 også.

Lenke til kommentar

Oreo har forøvrig vært meget bra på alle fronter. Har hatt problemer med batteritiden siden b225 på Nougat, men oppgradering til Oreo og en factory reset har gitt meg tilbake 6 timer + med sot uten å være spesielt forsiktig med batteriet.

 

Man får nå valget mellom den gamle funksjonen med å velge hvilke apper som skal lukkes når skjermen skrus av, eller bare la AI styre det hele. Har satt alt på auto og kjørt en optimering via Telefonbehandling appen. Funker som fjell.

Lenke til kommentar

Oreo har forøvrig vært meget bra på alle fronter. Har hatt problemer med batteritiden siden b225 på Nougat, men oppgradering til Oreo og en factory reset har gitt meg tilbake 6 timer + med sot uten å være spesielt forsiktig med batteriet.

 

Man får nå valget mellom den gamle funksjonen med å velge hvilke apper som skal lukkes når skjermen skrus av, eller bare la AI styre det hele. Har satt alt på auto og kjørt en optimering via Telefonbehandling appen. Funker som fjell.

Står det noe om når man kan forvente å få den ferdige versjonen av oreo? Får ikke tilgang til beta jeg heller, er på B229 firmware.

 

Og kom gjerne med flere oppdateringer om hvordan brukeropplevelsen er, f eks hvilke ting du mener er forbedret osv ?

Lenke til kommentar

Det er nå mulig å markere meldinger som lest direkte fra popup vinduet, det tror jeg ikke var der før og det irriterte jeg meg over husker jeg. De har også finpusset litt på menyene osv, kanskje hakket enklere å finne frem, var litt kronglete før hvor man ofte måtte lete litt etter visse innstillinger. Uansett fungerer søk i innstillinger bra.

 

Ellers er det jo et par nye oreo funksjoner som skjermsplitting som jeg omtrent aldri bruker, har bare testet at det virker.

 

Google litt på endringene fra emui 5 til 8 så finner du sikkert en mer detaljert gjennomgang på hva de har endret.

Lenke til kommentar

Takk for delingen. Jeg leser litt her og der, så virker jo bra. Men er jo alltid litt annerledes når man får prøve det, og føle hvordan ting fungerer.

 

Jeg lurer på en ting da, fant ikke noe på det i farten. Men er det nå mulig å få varsel badges på flere apper? F eks Snapchat, Gmail osv.

Lenke til kommentar

Med tanke på hvor stabil betaen har vært så regner jeg med de slipper den før nyttår en gang.

 

Badges fungerer på snapchat, gmail og på sms meldingsappen iallefall. Men jeg er litt meh til den funksjonaliteten, føler vanlige notifikasjoner fungerer minst like bra. Kan hende jeg snur når jeg blir vant til det.

 

På kameraet har de lagt til 3D Panorama og Bevegelige Bilder modus. 3D var litt stilig.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei,

 

Batteritiden på min Mate 9 Pro har blitt drastisk dårligere den siste uken. Altså en god stund siden forrige oppdatering. Av innstillinger kan det se ut som om det er signaler.

 

Noen som vet hva det kan være? Kan den gå fra fulladet til 10% på 8 timer, uten at telefonen blir mye brukt.

Lenke til kommentar

Jeg opplevde det på Nougat jeg også, en liten stund etter en firmwareoppdstering begynte batteriet å oppføre seg litt merkelig, batterilevetiden varierte veldig. Forsøkte å ta wipe cache, det hjalp ikke. Jeg gadd aldri ta en factory reset, så det kan hende det løser problemet.

 

Nå kommer uansett oreo rett rundt hjørnet, så jeg ville bare ventet til du får oppdateringen og se om det blir bedre da. Det gjorde det for meg. Har du fremdeles problemer da så kan du ta en factory reset på oreo. Kan være lurt å gjøre det etter større oppdateringer uansett.

Endret av Hirulen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...