Gå til innhold

Android: VIPPS på custom ROMs?


olavrb

Anbefalte innlegg

Hey!

 

Er det noen som får til å bruke VIPPS på custom ROMs?

 

Har en OnePlus One som ikke får oppdateringer lenger. For å holde sikkerheten på topp installerer jeg custom ROMs med siste security patch fra Google. Lineage OS for eksempel, kommer uten root. Men vipps identifiserer telefonen som rooted, og vil med det ikke starte.

Har testet å roote med SuperSU, så bruke suhide og root switch, men det gjør ingen forksjell.

 

Er det noen som får til å bruke VIPPS på custom ROMs, Android v7.1.1? Hvordan isåfall?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du skal slite med å få til det..

Men har du testet snapchat workarounden? Snapchat er like kresen på root som vipps.

 

Trikset er å installere det på ofisiell rom/en annen enhet og logge inn, for så å ta backup med TitaniumBackup. Så flytter du backupfila på enheten som er rootet å restorer den dær.

Når man er ferdig innlogget på snapchat så hopper den over sjekkingen av root. Slik må jeg gjøre det for at det skal fungere på linage OS.

 

Usikker om det går på vipps men du kan jo teste. mCash og Mobile pay fungerer fint med root.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Heisann, dere må seriøst begynne å bruke Magisk og systemless root, denne fungerer med både Vipps og Snapchat.

Egen funksjon som man bare slår av og på som heter Magisk Hide.

Snapchat har forresten begynt å bruke SafetyNet, så sålenge SafetyNet godkjenner telefonen vil også Snapchat virke

Er systemless root og systemless Xposed som er fremtiden på denne fronten.

Og Vipps ser ikke systemless root i det hele tatt, så har du Magisk og MagiskSu eller systemless Supersu som roote metode, trenger du ikke aktivere Magisk Hide for å få Vipps til å virke..

Forresten er Vipps en amatørmessig app som er laget på en eller annen clickbate farm i India.

Sikker på at bestefar kunne kodet en bedre app på Doro telefonen sin ?

Endret av LyLu
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kaprer tråden litt. Magisk og magisksu går fint gjennom SadetyNet, men vipps og dnb appen påstår fortsatt at jeg har root selv om magisk hide er aktivert. Noen som opplevd noe lignende? (pokemonGo fungerer fint og samme gjelder snapchat) Noen som vet hvordan de sjekker for root? Virker som de sjekker kernelversion eller noe og ser etter noe muffins der? Alt annet bortsett fra vipps påstår jeg ikke har root

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kaprer tråden litt. Magisk og magisksu går fint gjennom SadetyNet, men vipps og dnb appen påstår fortsatt at jeg har root selv om magisk hide er aktivert. Noen som opplevd noe lignende? (pokemonGo fungerer fint og samme gjelder snapchat) Noen som vet hvordan de sjekker for root? Virker som de sjekker kernelversion eller noe og ser etter noe muffins der? Alt annet bortsett fra vipps påstår jeg ikke har root

 

Hvilken mobil bruker du? Jeg vurderer å få meg en Android-mobil med root og ønsker at den skal støtte Magisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kaprer tråden litt. Magisk og magisksu går fint gjennom SadetyNet, men vipps og dnb appen påstår fortsatt at jeg har root selv om magisk hide er aktivert. Noen som opplevd noe lignende? (pokemonGo fungerer fint og samme gjelder snapchat) Noen som vet hvordan de sjekker for root? Virker som de sjekker kernelversion eller noe og ser etter noe muffins der? Alt annet bortsett fra vipps påstår jeg ikke har root

Lenke til kommentar

 

Kaprer tråden litt. Magisk og magisksu går fint gjennom SadetyNet, men vipps og dnb appen påstår fortsatt at jeg har root selv om magisk hide er aktivert. Noen som opplevd noe lignende? (pokemonGo fungerer fint og samme gjelder snapchat) Noen som vet hvordan de sjekker for root? Virker som de sjekker kernelversion eller noe og ser etter noe muffins der? Alt annet bortsett fra vipps påstår jeg ikke har root

 

 

Hvilken mobil bruker du? Jeg vurderer å få meg en Android-mobil med root og ønsker at den skal støtte Magisk.

Oneplus 3t. Nesten alle mobiler kan rootes og få magisk
Lenke til kommentar

Jeg har en Nexus 5x med Pure Nexus 7.1.1.r21. Opprinnelig fungerte ikke Vipps; etter at jeg rooted og installerte Magisk v11.1, og brukte Magisk Hide (og valgte Vipps) for å skjule root, Vipps fungerte ikke fremdeles.

 

Men! Etter at jeg redigerte /system/build.prop og endre linjen ro.build.tags=test-keys til ro.build.tags=release-keys  og tatt en restart, fungerte Vipps (og T-We)  :)

 

https://blog.netspi.com/android-root-detection-techniques/

 

Håper at du forstår, norsk er ikke mitt første språk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter å ha søkt på xda med utgangspunkt i ditt svar, paulh, så ser det ut som flere apper også sjekker disse 3 linjene i build.prop:

 

ro.build.flavor=angler-user (denne er nok spesifikk for angler/nexus6p)
ro.build.tags=release-keys 
ro.build.type=user 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...