Gå til innhold

Hjelp til kjøp av headset med mic


Anbefalte innlegg

Jeg er vanligvis ikke noe stor på multiplayer spill og lagbaserte greier, mest fordi jeg ikke har hatt kompiser som er interessert i det. Derfor har jeg heller aldri hatt noe behov for mikrofon. Men nå har det plutselig endret seg og jeg spiller endel online med andre.

 

Så siden jeg egentlig er helt blank på dette. Kan noen anbefale et brukbart headset med mic? Jeg er forresten litt usikker på om jeg skal gå for en mikrofon (noe ala Blue Yeti) som kan stå på pc bordet, eller om det er bedre med et headset som har mikrofon. Med tanke på at jeg neppe kommer til å bruke mikrofonen hver dag, så er det å bruke 1400 spenn på en mikrofon som ikke kan brukes til noe annet kanskje en smule idiotisk. Da er det kanskje lurere å kjøpe et headset som i hvert fall kan brukes til noe annet på dager hvor jeg ikke har bruk for mikrofon. Kanskje også et headset hvor mikrofonen kan tas av.

 

Er det stor forskjell på feks en Blue Yeti mikrofon og mikrofonen i et headset til feks tusenlappen?

 

Jeg har kikket litt på forskjellige headset, og de som kanskje er mest aktuelle er HyperX Cloud (I eller II) og Logitech G430. 7-900 er vel kanskje maks det jeg vil bruke, med mindre noen mener jeg bør gå over tusenlappen. Jeg bør kanskje unngå de i prisklassen 4-600? Som dere skjønner så er jeg forholdsvis blank for hva jeg bør skaffe meg. Hadde det ikke vært snakk om en mikrofon i tillegg så hadde jeg nok gått for noe forholdsvis billig, men jeg vil ikke plage andre med en dårlig mikrofon.

 

Bør vel også nevne at jeg vanligvis bruker Koss hodetelefoner ved pcen, og Monster iSport Strive ørepropper når jeg trener eller bare trenger noe lett utendørs feks. Jeg har aldri hatt noe behov for hodetelefoner av "riktig" merke eller av en kvalitet som sier tusenvis av kroner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Headset mic er mest konsentrert lyd for tale, så dermed filtrerer du effektivt ut ambient-lyd som viftestøy, tastatur, stol, klær etc. En grei løsning kan således være å sette en avtagbar modmic på et headset du allerede har.

 

https://www.komplett.no/product/862523/gaming/headset-streaming/mikrofon/antlion-audio-modmic-4-mikrofon

 

Veldig støyfri, god og balanset lyd i disse så lenge mic-inngangen er bra, og den er grei på de aller fleste maskiner. Selv Realtek-baserte.

 

Alternativt kan du kjøpe et dedikert USB-headset som automatisk gjør konverteringsjobben. Da slipper du støy fra mic-inngang. En mellomløsning igjen er å kjøpe et USB-lydkort med mic-inngang sammen med modmic.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...