Gå til innhold

Cat S60 bra telefon?


Anbefalte innlegg

Ønsker å bytte ut min 3 1/2 år med samsung galaxy S4 og liker speck og utseende til Cat S60.

At den tåler røff behandling og er vanntett er også et pluss men mest av alt falt jeg for Flir funksjonen og ser denne som nyttig både hjemme og i hobbyen.

Telefonen skal brukes privat og Crome og facebook vil bli brukt en del.

Vil ogdå ta bilder og litt film.

Ser kameraet ikke får verdens beste omtaler men håper det er bedre en S4.

Ser også folk plages med den på utenlandske forum.

Så er det noen som har denne og kan fortelle litt om opplevelsen med den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kameraet er det dårligste jeg har hatt på en telefon de siste årene. Føler det trenger mer lys enn andre telefoner jeg har hatt, og det er tregt.

 

Den føles tregere enn Samsung S5en jeg hadde tidligere. Hadde en del problemer i starten med at den hang seg, restartet, og noen ganger måtte resettes for å fungere.

 

SOS knappen på telefonen fungerer fint, til å åpne en app som ikke fungerer skikkelig.

 

Folk har klagd en del på at de ikke hører meg i telefonsamtaler. Ellers er det en liten irriterende detalj, at telefonappen blir satt i bakgrunnen, mikrofonen mutes. Så jeg må låse opp telefonen, og finne telefonappen for å svare.

 

Tidligere i uken falt "grillen" som er over mikrofonen og høyttaleren i bunnen av telefonen av, så jeg må tilbake til Elkjøp og høre om det er noe som kan fikses...

 

FLIR kameraet er morsomt, men jeg vil heller anbefale å kjøpe FLIR ONE, og en god telefon utenom. 

 

Litt irriterende å måtte åpne luker for å lade eller bruke jack porten.

 

Det er de negative tingene.

 

De positive er 

 

Kjekt å ha et varmekamera i lommen på jobb, hvis du har bruk for det der.

 

Kunne krype rundt rare plasser på jobb uten å vær redd for å knuse telefonen.

 

Holde papirer på plass i storm, siden telefonen veier 0.2kg.

 

Kjekt å ha et varmekamera i lommen på fest...

 

Har du to simkort så er det veldig greit med plass til begge to...

 

Batteritiden er ok, så lenge du ikke sjekker temperaturen på alle kaffekoppene du drikker, da varmekameraet bruker en del strøm.

post-22548-0-56703800-1486233408_thumb.jpg

post-22548-0-56703800-1486233408_thumb.j

 

Har hatt telefonen i et halvt år nå, og hadde nok ikke kjøpt telefonen hvis jeg viste alt jeg vet om den nå. 

Hvis du lurer på andre ting med telefonen, så er det bare å spør.

Endret av Larssv
Lenke til kommentar

Folk har klagd en del på at de ikke hører meg i telefonsamtaler. Ellers er det en liten irriterende detalj, at telefonappen blir satt i bakgrunnen, mikrofonen mutes. Så jeg må låse opp telefonen, og finne telefonappen for å svare.

 

Er dette et problem enda eller er det løst eller lar det seg løse?

Å måtte åpne telefonen og åpne appen for så å svare virker veldig tungvindt.

Det er jo tross alt en telefon.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Tengte ikke å bruke den i jobben selv om jeg også er elektriker men mere å finne sniktrekk i mitt gamle hus og sjekke varmen i delene på RC heliet mitt en varm sommerdag.

Det kan fort bli varmt i et system som ytet over til 5KW på 1/2kg elmotor men jeg setter pris på synspunktene dine og skal vurdere litt hva jeg velger.

Men akkurat nå frister den.

Lenke til kommentar

Tengte ikke å bruke den i jobben selv om jeg også er elektriker men mere å finne sniktrekk i mitt gamle hus og sjekke varmen i delene på RC heliet mitt en varm sommerdag.

Det kan fort bli varmt i et system som ytet over til 5KW på 1/2kg elmotor men jeg setter pris på synspunktene dine og skal vurdere litt hva jeg velger.

Men akkurat nå frister den.

Ser prisen på den har gått ned 1000kr siden jeg kjøpte. Forsatt en dyr telefon, som ikke yter like godt som andre telefoner til den prisen. Betaler ekstra for flir kameraet, og for å ha en telefon som gjør deg mer bekymret for gulvet du mister den på, enn telefonen.

Lenke til kommentar

Har bare brukt den med to simkort, og da tømmes batteriet fort hvis jeg er plasser med dårlig dekning. Eller så klarer jeg meg to dager med lite bruk. Bruker Spotify eller Audible på jobb hele dagen, med blåtannheadsett, og har som regel litt over 60% batteri når jeg går for dagen. Med normal bruk ellers.

 

Vil tro at du kan klare to dager med lite bruk, men den må nok lades hver dag med mye bruk. Den har et stort batteri, men jeg føler ikke den har bedre batteritid enn Samsung S5en eller Microsoft Lumia telefonen jeg hadde tidligere. 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...